برج کج پیزا، توسکانی، ایتالیا مرکزی

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

برج کج پیزا، توسکانی، ایتالیا مرکزی

قبل از اینکه تور مجازی خود را بر فراز برج سقوط معروف پیزا شروع کنیم، می‌خواهم از فرانچسکو ماریا دی لورنزو ، عکاس ایتالیایی، برای کمک خستگی‌ناپذیر و نوع دوستانه‌اش تشکر کنم. 

به دلیل حمایت فرانچسکو و سیاست فرزانه اداره شهر پیزا است که توانستیم از برج سقوط از دید پرنده عکس بگیریم. 

روزانه صدها هزار نفر از سراسر جهان از وب سایت ما بازدید می‌کنند. من مطمئن هستم که برج سقوط و شهر کوچک، اما بسیار زیبای پیزا، با افتخار ایتالیا را در میان جالب‌ترین مکان‌های جهان، که از منظره چشم پرنده عکاسی شده‌اند، نشان خواهند داد.

اولگ گاپونیوک


به طور سنتی به تمام مقاصد گردشگری محبوب “آثار تاریخی” گفته می‌شود. پیزای ایتالیا دقیقاً یک “بنای یادبود” نیست، بلکه به دلایل زیادی بیشتر یک “معمایی” است، که با این واقعیت شروع می‌شود که هیچ کس دقیقاً نمی داند چه کسی آن را ساخته است. مشهورترین نظریه می‌گوید که توسط تمدن اتروسکی تولید شده است. با این حال، دانشمندانی وجود دارند که معتقدند یونانیان باستان یا لیگورها پیزا را ساخته اند. منشأ ناشناخته این شهر، فهمیدن معنای نام آن را دشوارتر می‌کند. بنابراین این پیزا است، فقط پیزا – مجموعه‌ای غیرقابل ترجمه از شخصیت ها.

اول از همه، پیزا برای Torre Pendente di Pisa، برج کج پیزا معروف است. این شهر آنقدر معروف است که مجموعاً از سایر جاذبه‌های گردشگری پیزا و بناهای تاریخی برتری دارد. مردم محلی آن را “معجزه دیرینه” می‌نامند. از قضا این برج در Piazza dei Miracoli (میدان معجزات) واقع شده است.

The Leaning Tower of Pisa

اما، البته، نام فقط یک تصادف است. زیرا کل میدان معجزه آنقدر به طرز معجزه آسایی زیبا است که به عنوان میراث جهانی یونسکو اعلام شد. در مورد برج کج، این دقیقا یک معجزه نیست، بلکه یک اشتباه ساده معمار است.

با این حال، اینجاست که لایه جدیدی از اسرار باز می‌شود! ساخت برج کج (همچنین به عنوان برج ناقوس دوئومو دی پیزا (سانتا ماریا آسونتا) شناخته می‌شود) تقریباً دو قرن طول کشید … اما چه کسی آن را آغاز کرد؟ پاسخ دقیقی وجود ندارد. ما فقط می‌دانیم که ساخت و ساز در 9 اوت 1173 آغاز شد.

طبق یکی از تئوری ها، این پروژه متعلق به معمار به نام Bonanno Pisano است که اشتباه خود را تنها پس از اتمام طبقه همکف (ارتفاع 11 متر) کشف کرد – در آن زمان انحراف عمودی حدود 4 سانتی متر بود. معمار ساخت و ساز را متوقف کرد (و یا بر اساس نسخه‌های دیگر بیرون رانده شد)، از شهر گریخت و بقیه عمر خود را در فقر و گمنامی گذراند.

با این حال، مورخان نام‌های دیگری از جمله جراردو دی جراردو و دیوتیسالوی را ارائه می‌دهند. اگرچه هر کدام به راحتی می‌توانند نویسنده پروژه باشند، اما استدلال‌های معماری خاصی علیه نویسندگی آن‌ها وجود دارد. تاریخ فقط نام معمارانی را حفظ کرده است که ساخت برج ناقوس را ادامه دادند: جووانی دی سیمون، توماسو دی آندریا پیزانو و بسیاری دیگر. تقریباً دویست سال ساخت و ساز کار زیادی برای هر یک از معماران فراهم کرد، اما هیچ یک از آن‌ها نتوانستند برج را در سطح پایه آن صاف کنند. فقط قسمت بالایی آن که در نیمه دوم قرن چهاردهم تولید شده است، کم و بیش مستقیم به‌نظر می‌رسد. 

The Leaning Tower of Pisa

این که چرا برج متمایل است هنوز برای معماران مدرن یک رمز و راز است. برخی از تئوری‌ها می‌گویند که این به دلیل پمپ آب نامناسب، تفاوت در تراکم خاک، یا یک دلیل بسیار پیش پا افتاده “کمبود بودجه” است. با این وجود، به محض اتمام برج، مقامات شهر پیزا با چالش جدیدی روبرو شدند – چگونگی تثبیت آن.

سازه‌های پشتیبان زشت و همچنین راه‌حل‌های نه چندان زیباشناختی دیگر، از جمله راه‌حل‌های واقعاً خنده‌دار، مطرح نبود: مجسمه‌ای از بتن آهنی غول‌پیکر معمار Bonanno که با سر، بازوها و زانو از ساخته‌اش حمایت می‌کند. کارشناسان دیگر پیشنهاد کردند که خدا را بخوانند تا او از سقوط برج جلوگیری کند. یا “ساختن یک سان “کوسن” غول پیکر در اطراف برج، به طوری که اگر واقعاً فرو بریزد، متلاشی نشود. در نهایت، چندین سال کار تثبیت منجر به جایگزینی ستون‌های درحال فروپاشی، تقویت زیرزمینی، نصب تعادل‌ها و سایر راه‌حل‌های فناوری پیشرفته شد. پس از اتمام بازسازی اصلاحی در سال 2010، زاویه برج کج پیزا از 5 درجه و 30 دقیقه به 3 درجه و 54 دقیقه کاهش یافت. 

At Piazza dei Miracoli in Pisa

یک واقعیت جالب دیگر: نام گالیله گالیله با برج کج پیزا مرتبط است. این ساکن مشهور پیزا آزمایشات علمی خود را انجام داد، مانند انداختن اجسام با وزن متفاوت از بالای برج و در نتیجه خشم مردم محلی را بر سر خود فرو برد. با این حال، ما هیچ مدرکی برای آن نداریم. تنها واقعیت واقعی این است که دانشمند بزرگ در واقع در شهر پیزا به دنیا آمده، بزرگ شده و تحصیل کرده است.

در واقع، اشتباه است که بگوییم برج کج معروف تنها چیزی است که پیزا دارد. تاریخ بسیار غنی و جذابی دارد. مثلاً زمانی بود که کل شهر برای چندین سال تکفیر شد. کلیسای جامع در میدان معجزات با پولی ساخته شد که ناوگان پیزانو از دزدان دریایی عرب دزدیده بود. پیزای جسور و آزادی خواه، معماری جذاب و چند صد ساله خود را برای دیدن ما حفظ کرده است: از پیاده روهای زیبا تا کاخ سلطنتی بزرگ… 

The Leaning Tower of Pisa

به تور مجازی در مرموزترین شهر ایتالیا خوش آمدید… 

عکاسی توسط  استانیسلاو سدوف  و  دیمیتری مویزینکو

*️⃣ قبل از اجرای “برج کج پیزا، توسکانی، ایتالیا مرکزی” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان برج کج پیزا، توسکانی، ایتالیا مرکزی بر روی لینک اشاره نمایید …