شهر زیبای سوزدال معروف به حلقه طلایی روسیه

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

شهر زیبای سوزدال معروف به حلقه طلایی روسیه

سوزدال یکی از چشمگیرترین و منحصر به فردترین شهرهای روسیه است که آثار باستانی خود را حفظ کرده است. سوزدال اولین‌بار در سال 1024 پس از میلاد ذکر شد: زمانی بود که مردم محلی پس از از دست دادن محصولات خود به دلیل خشکسالی شورش کردند. کنیاز (شاهزاده) یاروسلاو حکیم با موفقیت شورش را سرکوب کرد و پس از آن شهر واقع در سواحل زیبای رودخانه کامنکا شروع به رشد و توسعه فعال کرد.

شهر سوزدال به مدت سه قرن پایتخت چندین “امارته” بوده است. در آن زمان، حتی مسکو یک سکونتگاه ثانویه بود. علاوه بر این، اولین ذکر تایید شده از مسکو به سال 1147 پس از میلاد بر می‌گردد، زمانی‌که یوری دولگوروکی (به معنای واقعی کلمه یوری دراز است). – مسلح)، کنیاز روستوف و سوزدال، متحدان خود را به شهری به نام مسکو دعوت کرد.

کلیسای الیاس

جای تعجب نیست که چنین شهر مهمی همیشه مورد حمله قرارگرفته است: تاتار-مغول ها، تاتارهای کریمه، لیتوانیایی ها، لهستانی‌ها و حتی دیگر فرمانروایان روسی برای حق کنترل سوزدال جنگیدند. علاوه بر این، طاعون تقریباً نیمی از جمعیت را در اواسط قرن هفدهم گرفت.

موزه شاهکارهای چوبی

تنها زمانی‌که تاریخ روسیه وارد دوره صلح آمیز خود شد، شهر سوزدال نیز صلح را شناخت. در اواسط قرن نوزدهم، یک راه آهن جدید سوزدال را دور زد که باعث کاهش توسعه صنعتی شهر شد، اما از طرف دیگر به حفظ تصویر تاریخی اولیه آن کمک کرد.

شهر سوزدال

ساخت صومعه‌های مسیحی در سوزدال در قرن شانزدهم با ساخت قلعه کرملین آغاز شد. به دلیل جنگ‌های ویرانگر، تنها 5 صومعه از 11 صومعه ساخته شده اولیه تا آغاز قرن 19 باقی ماندند. با این حال، حتی همین کافی بود تا سوزدال به یکی از بزرگترین مراکز مذهبی روسیه تبدیل شود.

صومعه شفاعت (پوکروفسکی).

اکنون شهر سوزدال در فهرست میراث جهانی قرار دارد و بخشی از «Zolotoye Koltso» (حلقه طلایی) است، یک مسیر توریستی که در امتداد حلقه شهرهای باستانی روسیه قرار دارد که آثار تاریخی و فرهنگی منحصربفرد خود را حفظ کرده است. ساختن ساختمان‌های بلند در سوزدال ممنوع است. از ویژگی‌های بارز شهر موزه می‌توان به خیابان‌های آرام و باریک، خانه‌های چوبی قدیمی و تعداد زیادی کلیسا اشاره کرد.

کلیسای جامع تولد، سوزدال کرملین

کرملین معروف‌ترین نقطه عطف سوزدال است. واقع در قلمرو کرملین، کلیسای جامع عیسی مسیح در سال 1222 – 1225 پس از میلاد ساخته شد. قدیمی‌ترین ساختمان شهر است. صومعه زنانه Deposition of the Robe به راحتی در نزدیکی کرملین قابل مشاهده است، زیرا برج ناقوس 72 متری آن بلندترین سازه در سوزدال است. به هر حال، در جریان یورش تاتارها در سال 1238، زمانی‌که شهر تقریباً به طور کامل در آتش سوخت و ساکنان آن به اسارت درآمدند، دیوارهای صومعه رسوب روب در برابر تخریب کلی مقاومت کرد و تعداد کمی از مردم محلی بازمانده را در خود جای داد.

موزه شاهکارهای چوبی

صومعه سنت الکساندر که در سال 1240 پس از میلاد توسط الکسادنر نوسکی ساخته شد، یکی از قدیمی‌ترین سازه‌ها است. و کلیسای تغییر شکل یکی از مهم‌ترین مکان‌های موزه شاهکارهای چوبی سوزدال است…

صادقانه بگوییم، فهرست مکان‌های دیدنی سیزدال ممکن است چندین صفحه را پر کند: ده‌ها کلیسا و شاهکارهای منحصربه‌فرد صنایع‌دستی محلی وجود دارد و هر یک از آن‌ها داستان خاص خود را دارند.

کلیسای الیاس

با این حال، قبل از هر چیز باید این موزه روباز را به دلیل زیبایی‌اش تحسین کرد و مطمئنا بهترین راه برای این کار از دید پرندگان است.

عکس و متن از Stas Sedov و Dmitry Chistoprudov

*️⃣ قبل از اجرای “شهر زیبای سوزدال معروف به حلقه طلایی روسیه” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان شهر زیبای سوزدال معروف به حلقه طلایی روسیه بر روی لینک اشاره نمایید …