جزایر سولووتسکی، روسیه

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

جزایر سولووتسکی، روسیه

جزایر سولووتسکی یا سولووکی بزرگترین مجمع الجزایر دریای سفید با شش جزیره بزرگ و حدود صد جزیره کوچکتر است. اولین مردم 6000 تا 7000 سال پیش، در عصر حجر، در این مناطق ساکن شدند. برخی از بقایای این دوران باستان در اینجا باقی مانده است: مکان‌های انسان سنگی، پناهگاه‌های باستانی و هزارتوهای مارپیچ سنگی تا طول 25 متر. اما جزایر سولووتسکی در درجه اول به خاطر دیدنی‌های دیگر معروف هستند.

صومعه سولووتسکی، روسیه

در قرن دوازدهم، اولین استعمارگران روسی شروع به ورود به اینجا کردند. در سال 1429، اولین سکونتگاه راهبان تأسیس شد و هفت سال بعد، راهبان ساواتی، زوسیما و ژرمن صومعه سولووتسکی را در همان بزرگترین جزیره مجمع الجزایر بنا کردند.

صومعه Solovetsky در زمستان

آنها در نهایت به عنوان مقدسین مورد احترام قرارگرفتند و اعتقاد بر این است که حامیان این سرزمین‌ها هستند، درحالی‌که این صومعه در سراسر روسیه مشهور شد. تزار نه تنها مبالغ قابل توجهی را اهدا کرد و با این کار برای خادمان خود مثال زد، بلکه مجوز تجارت نمک بدون مالیات را نیز صادر کرد. در نتیجه صومعه به یک مرکز بزرگ فرهنگی، اقتصادی و صنعتی تبدیل شده بود. معابد جدید شروع به ساختن از سنگ کردند و شبکه کانالی با آسیاب‌ها برای اتصال دریاچه‌های متعدد ایجاد شد. و اولین کارخانه بازو و آهن آلات در منطقه کارلیان در اینجا تأسیس شد.

صومعه Solovetsky در شب زمستان

علاوه بر این، صومعه به عنوان یک زندان سیاسی و مذهبی عمل می‌کرد. و بالاخره یک قلعه مرزی قابل توجه با پادگان و توپخانه نیز بوده است. محوطه پنج ضلعی آن با دیوارهایی به ارتفاع 8-11 متر، ضخامت 6 متر و طول کل 1000 متر احاطه شده بود. این دیوارها به محافظت از قلمرو در برابر سوئدی‌ها در قرن 16-17 کمک کردند. بعدها، در اواسط قرن 19، این قلعه موفق شد در برابر حمله ناوگان بریتانیا مقاومت کند.

صومعه Solovetsky در زمستان

امروزه ساختمان‌های صومعه در 4 جزیره مجمع الجزایر واقع شده اند، اما مجموعه معماری اصلی خود را در سواحل خلیج شکوفایی ( Blagopoluchiya ) در جزیره Bolshoy Solovetsky پیدا کرده است. برخی از بناهای مهم صومعه را حفظ کرده است: کلیسای جامع سه گنبدی ( Uspensky )، کلیسای جامع پنج گنبدی تغییر شکل ( Preobrazhensky ) متعلق به قرن شانزدهم و ساختمان‌های جدیدتر، مانند اتاق‌های سنگی، یک آسیاب آبی، یک برج ناقوس و چندین معبد.

جزایر سولووتسکی، روسیه

قرن بیستم دوره زوال جزایر سولووتسکی بود. در طول جنگ شوروی علیه مذهب، صومعه بسته شد و در سال 1920 اردوگاه زندان به‌جای آن تأسیس شد. تا سال 1939 زندانیان را بیشتر به دلایل سیاسی نگه می‌داشت: کشیشان، افسران ارتش سفید، سوسیالیست-انقلابیون و اعضای روشنفکر. در طول جنگ جهانی دوم، یک مدرسه کادت نیروی دریایی در جزیره فعال بود. با فرا رسیدن ایام صلح، ایجاد یک موزه-رزرو آغاز شد. علاوه بر این، در سال 1990، Solovki دوباره به عنوان صومعه شروع به فعالیت کرد.

پانورامای هوایی بناهای شگفت انگیز جزایر سولووتسکی را به شما نشان می‌دهد که تمام مراحل تاریخ پرتلاطم روسیه را منعکس می‌کند.

کلیسای معراج، فانوس دریایی

تیم هوایی مایل  است از کارمندان موزه ذخیره سولووتسکی:  اورل ماریا سرگیونا، لوگووایا مارینا آناتولوونا، یاکوولوا ناتالیا استپانوونا و مازیلووا اکاترینا آندریونا  برای کمک در سازماندهی عکس‌برداری به جزایر سولووتسکی تشکر کند.

جزایر سولووتسکی، روسیه

عکس های  استاس سدوف ،   ناتالیا سودتز

*️⃣ قبل از اجرای “جزایر سولووتسکی، روسیه” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان جزایر سولووتسکی، روسیه بر روی لینک اشاره نمایید …