هواپیمای غیرواقعی ایوان روسلیاکوف

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

هواپیمای غیرواقعی ایوان روسلیاکوف

هیچ کس نمی داند که همکار ما، ایوان روسلیاکوف، چگونه توانست این پانوراما را فیلمبرداری کند.

شاهدان می‌گویند، به‌نظر می‌رسید که ایوان موفق شده بود پنجره هواپیما را باز کند تا چند عکس بگیرد، قبل از اینکه کمک خلبان با چشمان پر از وحشت روبرو شد و دوربین ایوان را گرفت.

دیگران می‌گویند، ایوان خودش دوربینش را به کمک خلبان داد و او را به بیرون از پنجره کوچک کابین خلبان خم کرد تا در طول مسیر از ایوان عکس بگیرد.

وقتی ایوان به دیدن من آمد، از او پرسیدم که چگونه این پانوراما را گرفته است.

– خودت نمیتونی بفهمی؟ – درحالی‌که کتش را در می‌آورد خندید.

بعد متوجه پروانه‌ای روی پشتش شدم، همان پروانه‌ای که کارلسون داشت و همه چیز به یکباره مشخص شد.

 

من به ایوان اجازه می‌دهم از طرف خودش صحبت کند.

در راه بازگشت از سفر 20 روزه به کمپ اصلی در کوه اورست، من و دوستانم تصمیم گرفتیم با هواپیمایی نپال از یکی از مشهورترین فرودگاه‌های کوهستانی جهان – لوکلا – به پایتخت نپال، کاتماندو پرواز کنیم.

مسافران از سراسر جهان از این محبوب‌ترین قسمت هیمالیا دیدن می‌کنند تا بلندترین کوه سیاره ما را ببینند و مناظر زیبا را ببینند. کوهنوردی، اگرچه به عنوان یک چالش جدی در نظر گرفته می‌شود، تقریباً برای افراد در هر سنی قابل دسترسی است. رسیدن به مسیر می‌تواند یک راه‌پیمایی چالش‌برانگیز باشد که می‌تواند یک هفته با پای پیاده، یک روز با ماشین، یا 40 دقیقه با هوا در یک هواپیمای جمع و جور طول بکشد. با این حال، این پرواز است که بیشترین شجاعت را می‌خواهد!

به منظور صرفه جویی در زمان، تقریباً 100 بازدیدکننده پارک ملی در سال پرواز را انتخاب می‌کنند. تاکسی‌های هوایی فقط صبح‌ها پرواز می‌کنند، زمانی‌که باد به شدت روز نیست.

یکی از شگفتی‌های غیرمنتظره قبل از حرکت ما این بود که مجبور شدیم هواپیما را عوض کنیم. مکانیک محلی به ما توضیح داد که هواپیمای برنامه ریزی شده قبلی قادر به پرواز نخواهد بود، زیرا موتور آن به اندازه کافی قدرتمند نیست که تحت شرایط باد افزایش یافته پرواز کند.

پس از رسیدن به فرودگاه در ساعت 6 صبح، مجبور شدیم بیش از دو ساعت منتظر بمانیم تا یک هواپیمای جدید قدرتمندتر وارد شود.

پرواز از میان کوه‌ها می‌تواند به راحتی با هر سواری ترن هوایی رقابت کند! لرزش غیرمنتظره و سقوط هوا اجتناب ناپذیر است و به تجربه فوق‌العاده مسافران می‌افزاید. با این حال، تنها چیزی که می‌تواند توجه مسافران را از افکار نگران کننده دربارهٔ کیفیت و قابلیت اطمینان این تاکسی‌های هوایی منحرف کند، مناظری است که در مقابل چشمان آن‌ها باز می‌شود!

مسافران می‌توانند نه تنها به قله‌های برف دوردست، بلکه به کوهپایه‌ها با تعداد زیادی روستا و تراس‌های کشاورزی که به طور گسترده در سراسر کشور کوهستانی پراکنده شده اند، نگاه کنند.

می توانید عکس پانورامایی را که من در طول این پرواز گرفتم را در اینجا مشاهده کنید .

*️⃣ قبل از اجرای “هواپیمای غیرواقعی ایوان روسلیاکوف” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان هواپیمای غیرواقعی ایوان روسلیاکوف بر روی لینک اشاره نمایید …