بانکوک، تایلند

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

بانکوک، تایلند

“متضاد” – به‌نظر می‌رسد این لقب ماهیت بانکوک را به تصویر می‌کشد. برخی از مردم آن را “یک گونی گرد و خاکی” یا “شهری که هیچ چیزی برای دیدن ندارد” و برخی دیگر آن را “ونیز شرق” و رکورددار تعداد گشت و گذار می‌نامند. نام کامل پایتخت تایلند به عنوان “شهر فرشتگان، شهر برتر، شهر سنگ‌های ابدی، شهر برگزیده خدا…” و غیره، در مجموع بیست کلمه باشکوه ترجمه شده است که به همین دلیل این شهر در تاریخ ثبت شد. کتاب گینس به عنوان شهر با طولانی‌ترین نام در جهان. نام کامل به شرح زیر است:
Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Yuthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Phiman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit.

بانکوک در هر دو ساحل رودخانه چائو فرایا واقع شده است. توسط ده‌ها کانال مصنوعی با آب مات از رنگ کافه au lait تقسیم شده است. این‌ها نوع عجیبی از خیابان‌های آبی هستند که‌ درکنار آن‌ها – در سواحل یا فقط در آب صومعه‌ها، خانه‌های مسکونی، بازارهای شناور وجود دارد و سفر با قایق یا قایق‌های موتوری در اینجا مانند یک سفر با اتوبوس معمول است. اما فراوانی آب باعث ایجاد رطوبت بالا می‌شود و به تشکیل مه کمک می‌کند. در نتیجه دید به سختی به ده کیلومتر می‌رسد و خانه‌های روی افق تقریباً نامرئی هستند.

یکی از پادشاهان سابق تایلند، راما چهارم، در پایان قرن نوزدهم درها را به روی بازرگانان اروپایی گشود و از آن زمان بانکوک به سرعت شروع به تغییر کرد: برخی از کانال‌ها برای ساختن بزرگراه‌ها در آن مکان پر شده‌اند. خانه‌ها با آخرین روندهای معماری جایگزین شده‌اند، خیابان‌ها متمدن‌تر به‌نظر می‌رسند، مغازه‌های کوچک ظاهر می‌شوند… یکی از پانوراما پلی را نشان می‌دهد که به نام یکی از جانشینان او، پادشاه راما نهم نامگذاری شده است: این اولین پل کابلی در تایلند است. و یکی از بزرگترین پل‌های کابلی جهان.

“درخشش و فقر” – دوباره دربارهٔ بانکوک است. تعداد زیادی خانه کوچک با معماری «هر کدام به شیوه خود»‌ درکنار ویلاهای مجلل و آسمان‌خراش‌های شیک قرار دارند (اتفاقاً این دومی هزار نفر است).

همچنین پانصد معبد با اعترافات مختلف و جمعیت 10 میلیونی وجود دارد که شاید نماینده هر ملتی از سیاره ما باشد. روزانه حدود 17 میلیون نفر به دلیل گردشگران و مهاجران کارگری در شهر هستند. زندگی در اینجا برای یک دقیقه متوقف نمی‌شود و در همه تنوع‌های ممکن وجود دارد: از پارک‌ها، موزه‌ها و تئاترها گرفته تا نقاط داغی که در آن ماجراجویان از هر گوشه جهان جمع می‌شوند.

برای برشمردن حداقل مناظر اصلی شهر به چندین صفحه نیاز داریم. خود مردم محلی وقتی از آن‌ها خواسته می‌شود چیزی برای بازدید توصیه کنند متحیر می‌شوند و بچه‌های شرکت هلیکوپتر تایلندی دو ساعت خوبی را صرف کردند درحالی‌که ما فکر می‌کردیم کجا پرواز کنیم. متأسفانه، پس از تماشای فیلم، مجبور شدیم بسیاری از معابد معروف تایلندی را از تور حذف کنیم، زیرا از روی زمین جالب‌تر به‌نظر می‌رسند، اما از دید پرنده کوچک به‌نظر می‌رسند.

*️⃣ قبل از اجرای “بانکوک، تایلند” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان بانکوک، تایلند بر روی لینک اشاره نمایید …