پارک ملی دریاچه‌های پلیتویس در زمستان، کرواسی

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

پارک ملی دریاچه‌های پلیتویس در زمستان، کرواسی

پارک ملی دریاچه‌های پلیتویس در بخش مرکزی کرواسی واقع شده است و وسعتی حدود 30000 هکتار را پوشش می‌دهد. در سال 1949 این منطقه به پارک ملی تبدیل شد و 30 سال بعد به ثبت میراث جهانی یونسکو اضافه شد. این پارک با راش، صنوبر و صنوبر پوشیده شده است. و خانه صدها گونه گیاهی، جانوری و پرنده است. اما عمدتاً به خاطر مناطق آبی خود شناخته شده است: رودخانه‌هایی که از میان سنگ آهک می‌گذرند، چشم انداز را تراشیده و سدهای طبیعی، آبشارهای دریاچه ها، آبشارها و غارها را تشکیل می‌دهند.

پارک ملی دریاچه‌های پلیتویس در زمستان، کرواسی

16 دریاچه کارست بزرگ و تعداد زیادی دریاچه کوچکتر وجود دارد. مساحت کل آن‌ها 217 هکتار است. این دریاچه‌ها از پنج رودخانه تغذیه می‌شوند: کورانا، کرنا، بیجلا و ریچیکا. دریاچه‌ها به‌صورت آبشاری چیده شده‌اند که بلندترین آن‌ها Prošćansko با ارتفاع 636 متر از سطح دریا است. پایین‌ترین آن دریاچه نواکوویکا-برود در ارتفاع 503 متری است.

پارک ملی دریاچه‌های پلیتویس در زمستان، کرواسی

بیش از صد آبشار در این پارک وجود دارد و سالانه آبشارهای جدیدی ظاهر می‌شود. این فرآیند نتیجه نحوه تشکیل موانع تراورتن است: این موانع نه از سنگ، بلکه از رسوب گیاهان ساخته شده اند. درختان و شاخه‌های افتاده در آب کلسیفیه می‌شوند و رسوبات جامدی ایجاد می‌کنند که رودخانه‌ها را مسدود می‌کنند. آب به تدریج باعث فرسایش سدها می‌شود و راه را به آبشارهای جدید می‌دهد. ساستاوچی با ارتفاع 72 متر زیباترین آن‌ها محسوب می‌شود.

پارک ملی دریاچه‌های پلیتویس در زمستان، کرواسی

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب پارک ملی غارهای آن است. برخی از آن‌ها درست زیر آبشارها قرار دارند. گاهی اوقات نام‌های نسبتاً عجیبی دارند: Šupljara (“غار بدون کف و سقف”، “غار سوراخ”)، Crna pećina (“غار سیاه”)، Mračna (“غار غمگین”). خفاش‌هایی که در این غارها در میان استالاکتیت‌ها و استالاگمیت‌ها زندگی می‌کنند می‌توانند صحت نام‌ها را تضمین کنند!

پارک ملی دریاچه‌های پلیتویس در زمستان، کرواسی

این پارک تا سال 1958 برای بازدیدکنندگان غیرقابل دسترسی بود، اما پس از آن زیرساخت‌های گردشگری شروع به توسعه کرد. پیاده روها و مسیرهای پیاده روی ایجاد شد، مسیرهایی برای قطارهای الکتریکی دیزلی و سازگار با محیط زیست، کشتی‌ها و قایق‌ها توسعه یافت. این پارک یک مقصد محبوب در فصل گرم سال است. تماشای مناظر رنگارنگ، آب سبز زمردی و درختانی که همه سایه‌های سبز دارند لذت بخش است.

پارک ملی دریاچه‌های پلیتویس در زمستان، کرواسی

در زمستان، طبیعت به خواب فرو می‌رود، اما همچنان همه نوع زیبایی خود را آشکار می‌کند. رنگ‌های روشن با سفیدی درخشان جایگزین می‌شوند، آبشارها یخ زده‌اند و درختان زیر سنگینی برف خم می‌شوند. به‌نظر می‌رسد که این مناظر از صفحات یک افسانه بیرون آمده اند. تیم هوایی می‌خواهد دریاچه‌های Plitvice را دقیقاً همانطورکه هستند به شما نشان دهد: زرق و برق دار و زیبا.

عکس های سرگئی شاندین و استاس سدوف

*️⃣ قبل از اجرای “پارک ملی دریاچه‌های پلیتویس در زمستان، کرواسی” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان پارک ملی دریاچه‌های پلیتویس در زمستان، کرواسی بر روی لینک اشاره نمایید …