پاراتی، برزیل

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

پاراتی، برزیل

ونیز باور نکردنی  مشهورترین شهر جهان است که در میان گروهی از جزایر قرارگرفته است که توسط کانال‌ها و رودخانه‌ها از هم جدا شده اند. به همین ترتیب، شهر دیگر اروپا، سنت پترزبورگ ، نیز به عنوان “ونیز شمالی” شناخته می‌شود. اما آمریکای جنوبی “ونیز” خودش را هم دارد!

شهر پاراتی اغلب “ونیز برزیل” نامیده می‌شود. نام خود هندی به معنای «رود ماهی» است و به این ترتیب منطقه‌ای در ساحل اقیانوس اطلس نامیده می‌شد. در اواسط قرن هفدهم، استعمارگران پرتغالی به اینجا آمدند و شهرکی به همین نام تأسیس کردند که به دژی برای تسخیر بیشتر کشور تبدیل شد.

پاراتی، برزیل

در سال 1695 یکی از این اکسپدیشن‌ها به طور تصادفی معادن طلای غنی را در ایالت میناس گرایس پیدا کرد و سکونتگاه پاراتی در نزدیکی آن به بندر بزرگ و مرکز “هوش طلا” تبدیل شد: همان جایی بود که گالون‌های مملو از طلا و الماس از آنجا حرکت کردند. و مستقیم به سمت پرتغال حرکت کرد. از یک طرف انگیزه قدرتمندی برای توسعه شهر ایجاد کرد، اما از طرف دیگر، این منطقه توجه دزدان دریایی را به خود جلب کرد. در نتیجه، بندر صادراتی به شهر بزرگتر و امن‌تر ریودوژانیرو منتقل شد. پاراتی به نوبه خود به یک شهر ساده استانی تبدیل شد.

پاراتی، برزیل

به‌نظر می‌رسد که زمان در اینجا متوقف شده است. شهرسازی باستانی حفظ شده و ساختمان‌هایی که نیاز به نوسازی داشتند با دقت بازسازی شده اند. اکنون پاراتی نوعی موزه در فضای باز است که تاریخ معماری و شهرسازی دوره استعمار را آشکار می‌کند.

پاراتی از سه طرف توسط کوه‌ها احاطه شده و به تدریج به سمت دریا فرود می‌آید. به همین دلیل است که در زمان جزر و مد شدید خیابان‌ها پر از آب می‌شود و این شهر را به “ونیز برزیلی” تبدیل می‌کند.

پاراتی، برزیل

مرکز تاریخی برای خودروها بسته است. خیابان‌ها با سنگ فرش شده و سقف خانه‌ها کاشی کاری شده است. کلیسای اصلی شهر، کلیسای جامع Nossa Senhora do Remédios (اولین کلیسای بانوی ما درمان) است. در اواخر قرن هجدهم بیشتر برای شهروندان ثروتمندی ساخته شد که در زمان طوفان طلا توانستند ثروت زیادی به‌دست آورند. خانه‌های مجلل آن‌ها در میدان مجاور کلیسای جامع ایستاده است.

در آن زمان تمایز اجتماعی در پاراتی چشمگیر بود: بردگان باید از کوچکترین کلیسای شهر به نام Igreja de Nossa Senhora do Rosário (کلیسای بانوی ما تسبیح) که در خیابان Rua do Comercio قرار داشت، بازدید می‌کردند. در همین حال، مردم نجیب، Capela de Nossa Senhora das Dores (کلیسای بانوی غم‌ها) را در نزدیکی ساحل ترجیح دادند. قدیمی‌ترین کلیسای پاراتی، Capela de Santa Rita (کلیسای سنت ریتا) است که در منطقه جنوبی شهر قرار دارد و در سال 1722 برای مالتوها تولید شده است. نمای جلویی ساختمان نمونه کامل باروک پرتغالی در نظر گرفته می‌شود.

کلیسای سنت ریتا.  قدیمی‌ترین کلیسای پاراتی

در سال 1966 پاراتی به عنوان یک مجموعه تاریخی مهم از معماری استعماری توسط یونسکو در فهرست میراث جهانی قرارگرفت. علاوه بر این، این شهر برای داشتن مناظر طبیعی بسیار نیز جالب است: بیش از 300 ساحل و 70 جزیره در خلیج.

همراه با هوایی به این گوشه دورافتاده و چشمگیر زمین سفر کنید!

عکس های دیمیتری مویزینکو و استاس سدوف

*️⃣ قبل از اجرای “پاراتی، برزیل” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان پاراتی، برزیل بر روی لینک اشاره نمایید …