کیپ تاون، آفریقای جنوبی

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

کیپ تاون، آفریقای جنوبی

کیپ تاون یکی از محبوب‌ترین شهرهای قاره آفریقا است. در قسمت جنوب غربی قاره، در ساحل اقیانوس اطلس، در نزدیکی دماغه امید خوب واقع شده است. تاریخ کیپ تاون همچنین تاریخ کل کشور است: تاریخ جمهوری آفریقای جنوبی در سال 1652 آغاز می‌شود، زمانی‌که یک دریانورد هلندی، یان ون ریبیک، شهر کیپ تاون را تأسیس کرد. با این حال، این تاریخ فقط یک تشریفات برای خود شهر است: قدمت اولین سکونت در این منطقه به بیش از 12000 سال می‌رسد! 

امروزه کیپ تاون یکی از جذاب‌ترین شهرهای تفریحی جهان است، واحه‌ای شگفت انگیز که ظاهر منحصربفرد آفریقا را با بهترین دستاوردهای تمدن غرب ترکیب می‌کند. هتل‌های کیپ تاون دارای امکانات رفاهی باکیفیت هستند و سواحل کیپ تاون – بهشتی برای غواصان و موج سواران، جوانان و کسانی است که به دنبال تعطیلات آرام هستند. به عبارت دیگر مقصد سفر برای هر سبک، سلیقه و سنی است.

کیپ تاون

بیشتر ساختمان‌های شهر فقط چند طبقه هستند، به جز منطقه تجاری مرکز شهر. در اینجا می‌توانید چندین ساعت را صرف قدم زدن در خیابان‌ها و تحسین معماری‌های باورنکردنی کنید: کلیساها، عمارت‌های عتیقه و بلوارهای کنار دریا. در اینجا می‌توانید از بسیاری از موزه‌ها (از جمله تنها موزه هنر روسیه در آفریقا) بازدید کنید. در شب، بازدیدکنندگان گزینه‌های سرگرمی زیادی برای کشف، یک‌بار دیگر، برای همه سلیقه‌ها دارند. 

می توان از همه اینها در آب و هوای مطبوع و معتدل “مدیترانه ای” لذت برد. همچنین، شایان ذکر است که نه تنها ساکنان انسانی آن از آب و هوای کیپ تاون قدردانی می‌کنند: انواع مختلف انگور این آب و هوا را بسیار خوب یافتند. از این رو کارخانه‌های نوشیدنی سازی بسیاری در اطراف شهر وجود دارد. شراب‌های آفریقای جنوبی شهرت جهانی دارند و اکثریت آن‌ها در اینجا تولید می‌شوند. آنها می‌گویند که ناپلئون در طول تبعید خود به جزیره سنت هلنا، مکرراً از کیپ تاون درخواست نوشیدنی می‌کرد.

کیپ تاون به چه چیز دیگری معروف است؟ اگر فکر می‌کنید پنگوئن‌ها فقط در قطب جنوب زندگی می‌کنند، در اشتباهید. یک کلونی بزرگ از پنگوئن‌های آفریقایی درست‌ درکنار کیپ تاون وجود دارد. ممکن است فکر کنید “پنگوئن‌ها در گرمای آفریقا چه می‌کنند”، اما پاسخ بسیار ساده است: این پنگوئن‌ها در نزدیکی ساحل زندگی می‌کنند که توسط جریان سرد بنگوئلا شسته می‌شود. فوک‌ها درست روی اسکله‌های شهر‌ درکنار قایق‌های تندرو و رستوران‌ها استراحت می‌کنند.

پنگوئن ها

با این حال، جاذبه اصلی کیپ تاون، البته، کوه معروف جدول است: این یک نماد و کارت ویزیت شهر است. این بر روی پرچم خود نشان داده شده است و یک صورت فلکی در نیمکره جنوبی به نام آن نامگذاری شده است.

این کوه اولین کوهی بود که به دریانوردان ورود به این قسمت از قاره آفریقا خوش آمد گفت. در آن روزها، کاپیتان‌ها حتی یک سکه طلا را به ملوانی که اولین کسی بود که این نشانه از سرزمین پیش رو را دید، پیشنهاد کردند.

این فلات طبیعی بیش از 1000 متر از سطح دریا بلند می‌شود و به معنای واقعی کلمه بر فراز کیپ تاون آویزان است و پس زمینه‌ای پر جنب و جوش و این آب و هوای بسیار دلپذیر را ایجاد می‌کند.

ایوان آندریویچ گونچاروف، کاشف مشهور روسی کوه میز را اینگونه توصیف می‌کند: “به‌نظر می‌رسد مانند یک میز، مانند یک صندوق، مانند یک پیانوی بزرگ، مانند یک دیوار – هر چیزی، به جز کوه.” بسیاری آن را یکی از قوی‌ترین مراکز انرژی سیاره می‌دانند – بسیار قوی‌تر از اهرام مصر، زیرا این کوه ساخته دست بشر نیست. در عین حال، مشخص نیست که چگونه طبیعت توانسته چنین ساختار معماری کاملی ایجاد کند.

با ایستادن بر فراز کوه، به راحتی می‌توانید تصور کنید که در منتهی الیه‌ترین نقطه زمین، در یکی از گوشه‌های بی‌نظیر و دست نخورده آن ایستاده اید. تا حدی درست است: اینجاست که قاره به پایان می‌رسد و 4500 کیلومتر آب سواحل آفریقای جنوبی را از قطب جنوب جدا می‌کند.

نمایی از کوه‌های جدول

با این حال، این مکان به هیچ وجه یک گوشه وحشی نیست: قله کوه منظره‌ای باورنکردنی به بخش مرکزی و تمام جاذبه‌های کیپ تاون دارد. هیچ چیز غیرعادی دربارهٔ این تناقض وجود ندارد، زیرا این کلان شهر بر اساس چنین پارادوکس‌هایی تولید شده است: همه چیز غیر معمول، روشن، نزدیک به طبیعت و در عین حال، بسیار مدرن در کیپ تاون است.

عکاسی از دیمیتری مویزینکو

*️⃣ قبل از اجرای “کیپ تاون، آفریقای جنوبی” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان کیپ تاون، آفریقای جنوبی بر روی لینک اشاره نمایید …