صحرای صاحرا در الجزایر، قسمت 1

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

صحرای صاحرا در الجزایر، قسمت 1

هنگامی که دربارهٔ بیابان صحبت می‌کنیم، معمولاً تمایل داریم که منطقه‌ای از شن‌های بی‌پایان را زیر آفتاب سوزان تصور کنیم. این کاملاً درست نیست: بزرگترین بیابان جهان مکانی بسیار سرد است که پوشیده از برف است. ما دربارهٔ صحرای قطب جنوب با مساحت 14 میلیون کیلومتر مربع صحبت می‌کنیم. در حالی که دومین بیابان بزرگ جهان فقط یک بیابان گرم است، صحرای صحرا در آفریقا.

صحرای صحرا، الجزایر

مساحت آن 9 میلیون کیلومتر مربع است و 30 درصد از کل خاک آفریقا را در بر می‌گیرد و بین بسیاری از کشورها تقسیم شده است. تیم هوایی چندین پانوراما از قسمت شمالی خود، در قلمرو الجزایر ایجاد کرده است. این یک زیبایی شگفت انگیز است: این منطقه تنها در نگاه اول یکنواخت به‌نظر می‌رسد، درحالی‌که در واقع، چشم انداز زیبا و هر چیزی جز کسل کننده است.

صحرای صحرا، الجزایر

نام “صحرا” بر اساس روایتی خاص، از یک کلمه عربی باستانی “صحرا” به معنای “قرمز-قهوه ای” گرفته شده است. چشم انداز کویر از فلات ها، ارتفاعات، دره ها، تپه‌های شنی با سایه‌های این رنگ‌ها تشکیل شده است. توده‌های ماسه‌ای آنقدر گسترده هستند که در زبان عربی کلمه خاصی برای آن به نام «ارگ» (یا «دریای تپه‌ها») دارند.

صحرای صحرا، الجزایر

بزرگ‌ترین ارگ‌ها، ارگ چچ و ارگ ایگویدی در غرب، بزرگ ارگ غربی و بزرگ ارگ اورینتال در شمال الجزایر واقع شده‌اند. پشته‌های شنی به شکل‌های گرد، ستاره مانند، عرضی، هلالی و هرمی در اینجا دیده می‌شود. ارتفاع متوسط ​​آنها 150 متر است، اما تپه‌های شنی به ارتفاع 300 متر نیز وجود دارد. آنها توسط پوشش گیاهی غلات یا درختچه کمیاب به هم چسبیده و توسط معابر رسی تقسیم می‌شوند.

بین آن‌ها واحه‌ها یافت می‌شود، درحالی‌که در زمان‌های قدیم تعداد آن‌ها بیشتر بود. بنابراین، دانشمندان خرابه‌های اردوگاه‌های نظامی رومی، بخش‌هایی از مسیرهای کاروان‌ها، بقایای ساختمان‌های زیتون‌کوبی و سیستم‌های آبیاری باستانی را در قلمرو Grand Erg Oriental پیدا کردند.

صحرای صحرا، الجزایر

در صحرا هم رودخانه‌هایی وجود دارد! یکی از آن‌ها از میان صحرای الجزایر می‌گذرد، معروف به Wadi Igargar که بستر رودخانه‌ای خشک است که فقط در هنگام باران شدید حاوی آب است. این نوع از بستر رودخانه‌ها به تشکیل تپه‌های برچان و ستاره مانند کمک می‌کند: هنگام غلبه بر این شکل‌های زمین، باد شن‌ها را به شیوه‌ای خاص قرار می‌دهد.

با احتساب پرندگان مهاجر، تعداد کل گونه‌های زنده صحرا 300 گونه است که شامل کفتار، بابون، یوزپلنگ، الاغ، مانگوس، مارمولک نظارتی می‌شود. فقط نگاهی به زیبایی شدید صحرای آفریقا بیندازید – جایی که شرایط آب و هوایی شدید منظره‌ای خارق‌العاده و دور از بی‌جان را ایجاد کرده است.


صحرای صحرا، الجزایر

تجربه ما نشان می‌دهد که سفر به صحرای صحرا آنقدر گران نیست و سازماندهی آن چنان که به‌نظر می‌رسد پیچیده نیست. به عنوان مثال، در شهر Djanet، یکی از شهرهای جنوب الجزایر، آژانس‌های مسافرتی متعددی وجود دارند که با هزینه روزانه 140 دلار آماده هستند تا هر گردشگری را با یک ماشین مجهز به‌همراه راهنما، راننده و آشپز به صحرا ببرند. اما این نوع تفریح ​​نزدیک به یک فعالیت در فضای باز است زیرا باید یک شب در چادر بمانید.

صحرای صحرا، الجزایر

اکثر راهنمایان توآرگ* (*یک قومیت بربر) افرادی شاد و مفید هستند که آماده عکاسی با لباس ملی خود هستند، از گردشگران با چای سنتی توآرگ پذیرایی می‌کنند و نان سنتی روی آتش می‌پزند. بسته به فصل، می‌توانید بستر رودخانه‌ای را با استخرهای کوچک و چندین منبع آبی به اندازه کافی بزرگ برای حمام کردن ببینید. بازدید از مناظر مختلف نیز در این تور گنجانده شده است. فلات‌ها، طاق‌ها، صخره‌های غیرمعمول و صخره‌های آتشفشانی که شبیه مجسمه‌ها هستند، تعداد زیادی سنگ‌نگاره باستانی (به تاریخ 6000 سال قبل از میلاد) و تعداد زیادی تپه‌های شنی مختلف با رنگ‌های مختلف از زرد روشن و قرمز-قهوه‌ای تا سیاه از جمله این موارد هستند. مناظر.

صحرای صحرا، الجزایر

در راه خود، می‌توانید حیوانات و پرندگان کمیاب را ملاقات کنید: حواصیل، شتر، مارمولک، موش، jerboas، روباه فنک و سایر ساکنان صحرا. همچنین تعداد زیادی مار و حشرات مختلف وجود دارد. قبل از سفر باید پیش‌بینی آب و هوا را به دقت بررسی کنید: تابستان در صحرا می‌تواند بسیار گرم باشد، درحالی‌که در ماه فوریه دما می‌تواند تا 0 درجه کاهش یابد. راحت‌ترین فصل برای سفر به اینجا پایان پاییز یا اواسط بهار است که دمای هوا در روز در حدود +25…+30 درجه سانتیگراد و در شب +20 درجه سانتیگراد است. یک ماجراجویی سرگرم کننده داشته باشید!

عکس و متن از  سرگئی سمنوف ،  استانیسلاو سدوف

*️⃣ قبل از اجرای “صحرای صاحرا در الجزایر، قسمت 1” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان صحرای صاحرا در الجزایر، قسمت 1 بر روی لینک اشاره نمایید …