پارک ملی دریاچه ودلوزارو، جمهوری کارلیا در روسیه

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

پارک ملی دریاچه ودلوزارو، جمهوری کارلیا در روسیه

کارلیا به سرزمین هزار دریاچه معروف است. اما این یک دست کم گرفتن شدید است: حداقل 60000 نفر از آن‌ها در این منطقه وجود دارد. بزرگترین دریاچه‌های این منطقه دریاچه لادوگا و دریاچه اونگا هستند. در کنار آنها، یک دریاچه کوچکتر و کمتر معروف اما به همان اندازه زیبا وودلوزرو وجود دارد. این شهر در جنوب شرقی جمهوری کارلیا واقع شده و 358 کیلومتر مربع مساحت دارد.

پارک ملی Vodlozero، جمهوری کارلیا، روسیه

این دریاچه از جنوب به شمال امتداد دارد و منشأ یخبندان دارد: به همین دلیل است که این خط ساحلی شکلی پیچ در پیچ دارد. در حالی که به ساحل نگاه می‌کنیم، می‌توانیم حرکت یخچال‌های طبیعی را تصور کنیم که چشم انداز را تغییر داده اند. حداکثر عمق دریاچه 18 متر و متوسط ​​آن 4.2 متر است.

پارک ملی Vodlozero، جمهوری کارلیا، روسیه

نام این دریاچه به رودخانه وودلا مربوط به حوضه آن اشاره دارد. سطح دریاچه دارای 196 جزیره است. در گذشته دور، حدود 40 سکونتگاه در جزایر و خط ساحلی دریاچه وجود داشت. مردمی که در اینجا زندگی می‌کنند به عنوان “vodlozers” شناخته می‌شدند: اعتقاد بر این است که این گروه قومی متشکل از افرادی است که در قرن 14-15 از نووگورود و مسکو آمده بودند.

پارک ملی Vodlozero، جمهوری کارلیا، روسیه

امروزه تنها یک سکونتگاه بزرگ در این منطقه وجود دارد: روستای کوگاناولوک. در سال 1935، این دریاچه به یک مخزن فصلی برای قطع درختان تبدیل شد. سپس، در دهه 1990، این فعالیت‌ها متوقف شد و یک سال بعد، پارک ملی Vodlozersky در اینجا تأسیس شد و در نتیجه به ذخیره گاه زیست کره یونسکو تبدیل شد.

پارک ملی Vodlozero، جمهوری کارلیا، روسیه

گسترده‌ترین مناطق جنگل‌های بومی اروپا در قلمرو پارک و در امتداد خط ساحلی دریاچه حفظ شده است: صنوبرهای سوزنی تیره، جنگل‌های سوزنی برگ روشن و کاج اروپایی غول پیکر سیبری در اینجا رشد می‌کنند. این درختان دریاچه را محصور کرده‌اند و حصاری زیبا و همیشه سبز ایجاد کرده اند. و اینجا یک منظره معمولی کارلی است: خالص‌ترین سطح آب و ردیفی از جنگل‌های بی‌صدا. به هر حال، میانگین سنی این درختان 240 سال است و برخی از گیاهان حتی بیشتر عمر می‌کنند – حدود پانصد سال.

پارک ملی Vodlozero، جمهوری کارلیا، روسیه

گونه‌های مختلفی از پرندگان و جانوران مانند خرس، گرگ و گوزن در محدوده این پارک زندگی می‌کنند. دریاچه Vodlozero زیستگاه بیش از 20 گونه ماهی است: ماهی قزل آلا، ماهی قزل آلا، ماهی قزل آلا، ماهی قزل آلا، coregonus، burbot، carassius و بسیاری دیگر، از جمله گونه درحال انقراض گاو اروپایی (Cottus gobio).

پارک ملی Vodlozero، جمهوری کارلیا، روسیه

تنها از طریق روستای کوگاناولوک می‌توان به دریاچه وودلوزرو رسید، سفر به وضعیت فصلی جاده و آب و هوا نیز بستگی دارد. علاوه بر این، گردشگران باید مجوز بازدید از پارک را داشته باشند. اما با کمک پانورامای هوایی می‌توان بدون هیچ مشکلی به این مکان‌های طبیعی زیبا سفر کرد!

پارک ملی Vodlozero، جمهوری کارلیا، روسیه

تیم هوایی مایل است از مدیریت و کارکنان پارک ملی Vodlozersky، شخصاً مدیر آلا یورونا گودیم، معاون مدیر تاتیانا ایلماست و پدر اولگ برای کمک در روند فیلمبرداری تشکر کند.

*️⃣ قبل از اجرای “پارک ملی دریاچه ودلوزارو، جمهوری کارلیا در روسیه” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان پارک ملی دریاچه ودلوزارو، جمهوری کارلیا در روسیه بر روی لینک اشاره نمایید …