شهر فلورانس، ایتالیا

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

شهر فلورانس، ایتالیا

مانند هر شهر باستانی دیگری، فلورانس چیزهای زیادی برای ارائه به گردشگران دارد. اما وجه تمایز آن نه در عناصر معماری، بلکه در ارتباط مستمر با تاریخ و فرهنگ جهان است.

اولین استقرار در سواحل رودخانه آرنو در سال 59 قبل از میلاد ثبت شده است از قرن XII تا XVI این شهر پایتخت جمهوری مستقل فلورانس بوده است. تا قرن چهاردهم، توسعه اقتصادی منطقه تقریباً از سایر کشورهای ایتالیا و اروپا جلوتر بود. این نیز جایی بود که رنسانس ایتالیایی سرچشمه گرفت و فرهنگ بشری را برای قرن‌های آینده شکل داد.

بر فراز رودخانه آرنو

دانته، پترارک، بوکاچیو، جوتو، لئوناردو داوینچی، میکل آنژ، ماکیاولی و بسیاری دیگر از اساتید بزرگ در فلورانس زندگی و کار کردند. “قانون چشم انداز”، بخش اساسی مطالعات هنرهای تجسمی مدرن، در اینجا ابداع شد. دو قاره (آمریکای شمالی و جنوبی) به نام دریانورد ایتالیایی، آمریگو وسپوچی نامگذاری شده اند.

کلیسای سنت مریم گل

تمام جاذبه‌های فلورانس به هر طریقی به شهروندان مشهور آن متصل است. مجسمه ساز بزرگ ایتالیایی، هنرمند، معمار، شاعر، متفکر و یکی از بزرگترین استادان دوره رنسانس، میکل آنژ در کلیسای سانتا کروچه به خاک سپرده شده است. بسیاری از شاهکارهای میکل آنژ، از جمله معروف “دیوید” که به نماد جمهوری فلورانس تبدیل شد، در اینجا خلق شد.

کمپانی جوتو

میکل آنژ در ایجاد کلیسای سانتا کروچه شرکت کرد که به یکی از قدیمی‌ترین معابد شهر و محل استراحت سلسله افسانه‌ای مدیچی تبدیل شد.

فلورانس، ایتالیا

گالری اوفیزی بزرگترین موزه هنر اروپا و پربازدیدترین موزه ایتالیا است. این بر اساس مجموعه‌ای از خانواده مدیچی است.

بازیلیکا دی سانتا کروچه

آکادمی هنرهای زیبای فلورانس اولین آکادمی نقاشی در اروپا بود. اینجاست که استعداد هنری لئوناردو داوینچی آشکار شد. لئوناردو به عنوان شاگرد آندره آ وروکیو، مشهورترین نقاش زمان خود، وظیفه داشت نقاشی یک فرشته را روی بوم بزرگی به پایان برساند. او این کار را به قدری عالی انجام داد که معلمش وروکیو قلم موش را رها کرد و دیگر هرگز آن را لمس نکرد.

کلیسای سنت مریم گل

پونته وکیو، قدیمی‌ترین پل فلورانسی که از دو طرف توسط خانه‌هایی احاطه شده است، محل ملاقات دانته و بئاتریس زیباست که به موزه شاعر بزرگ تبدیل شد. داستان عاشقانه آن‌ها پونته وکیو را در طول جنگ جهانی دوم نجات داد، زیرا ارتش آلمان از پل در امان ماند و تمام پل‌های دیگر روی رودخانه آرنو را تخریب کرد. علاوه بر آن، آلمانی‌ها با نیروهای آمریکایی درحال پیشروی معامله کردند: اگر آمریکایی‌ها قول عدم استفاده از آن را بدهند، پل را منفجر نمی‌کنند. به خاطر حفظ میراث فرهنگی حتی یک سرباز هم پا به پونته وکیو نگذاشت.

پل پونته وکیو

فلورانس به حق در میان مهمترین جاذبه‌های ایتالیا قرار دارد. فلورانس با وسعت 100 کیلومتر مربع (که 25 برابر کوچکتر از مسکو و 12 برابر کوچکتر از شهر نیویورک است)، خانه‌ای برای تعداد زیادی بنای تاریخی و موزه است که بازدیدکنندگان ناآماده اغلب شوک فرهنگی را تجربه می‌کنند. استاندال نویسنده فرانسوی برای اولین‌بار این اختلال روان تنی (که اکنون “سندرم استاندال” نامیده می‌شود) را توصیف کرد که بعدها توسط روانپزشکان در موارد متعدد تأیید شد.

پیاتزا سان فیرنزه

خوشبختانه برای ما، عکس‌های فلورانس نمی توانند فضای افسانه‌ای فلورانس را به طور کامل منتقل کنند، بنابراین شما را به پرواز نفس گیر، اما ایمن بر فراز مهد رنسانس و بزرگترین گنجینه فرهنگی بشر دعوت می‌کنیم.

عکس از  دیمیتری مویزینکو و استانیسلاو سدوف

*️⃣ قبل از اجرای “شهر فلورانس، ایتالیا” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان شهر فلورانس، ایتالیا بر روی لینک اشاره نمایید …