شنل امید خوب، آفریقای جنوبی

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

شنل امید خوب، آفریقای جنوبی

کشف دماغه امید خوب – یک موقعیت جغرافیایی با یکی از رمانتیک‌ترین نام‌های جهان – مدیون بارتولومئو دیاس دریانورد پرتغالی است. در پایان قرن پانزدهم پرتغال به معنای واقعی کلمه با کشف مسیر دریایی به هند و اعزام اکسپدیشن‌های یکی پس از دیگری وسواس داشت. در سال 1487 این وظیفه به دیاس سپرده شد.

سفر او و همچنین پیشینیانش، مملو از ماجراجویی، عکس‌برداری با قبایل محلی و تهدید به شورش خدمه‌اش بود. دیاس در نهایت فقط در اطراف آفریقا قایقرانی کرد و فکر می‌کرد که اگر به حرکت به جلو ادامه دهد، دیر یا زود به هند خواهد رسید. پس از رسیدن به این نتیجه منطقی، چرخید و در راه بازگشت به خانه در ماه می‌1488 در جایی که فکر می‌کرد جنوبی‌ترین نقطه آفریقا بود فرود آمد.

تخلیه کشتی آسان نبود – طوفان تقریباً کشتی آن‌ها را روی صخره‌ها خراب کرد. در نتیجه دیاس نام این مکان را دماغه طوفان گذاشت و با خیال راحت به پرتغال بازگشت. اما پادشاه خوان دوم فکر کرد که این نام بسیار کوته فکرانه است: چه کسی می‌خواهد هند را از طریق چنین موانعی کشف کند؟ بنابراین او نام را به دماغه امید خوب تغییر داد و تصور کرد که مسیر دریایی به هند روزی به خوبی طی خواهد شد. اکسپدیشن به رهبری واسکو داگامای معروف موفقیت آمیز شد. به هر حال، او شهرت خود را مدیون این سفر است زیرا این سفر او را به اولین اروپایی تبدیل کرد که با کشتی به هند رفت. در 8 ژوئیه سال 1497، اکسپدیشن یک خروج بزرگ از بندر لیسبون انجام داد و تا نوامبر همان سال در اطراف دماغه طوفان یا به طور دقیق دماغه امید خوب حرکت کرد.

با این حال، اقدامات قهرمانانه کاشفان بیهوده نبود، زیرا اکنون بشریت نه تنها مسیر دریایی از اروپا به هند، بلکه یک “جاذبه گردشگری” برجسته را نیز در اختیار دارد. چه کسی نمی خواهد به ایستادن در جنوبی‌ترین نقطه قاره آفریقا و خیره شدن به وسعت اقیانوس ببالد و بداند که تنها نزدیکترین سرزمین قطب جنوب است؟

قرن‌ها بعد، با توسعه نقشه برداری، مشخص شد که «جنوبی‌ترین نقطه قاره آفریقا» دماغه امید خوب نیست، بلکه دماغه آگولهاس است که در 155 کیلومتری جنوب شرقی قرار دارد. با این حال، در آن زمان، گردشگران از قبل به سمت “فریبنده” کشف شده توسط بارتولومئو دیاس رفتند، بنابراین دولت تصمیم گرفت به سادگی صفحه را به عنوان “جنوب غربی‌ترین نقطه قاره آفریقا” تغییر دهد.

حتی این تغییر هم بدون ترفند انجام نشد! پس از رسیدن به دماغه امید خوب با اتوبوس، گردشگران ابتدا سوار تله کابین می‌شوند، سپس به یک شنل بلند، زیبا و طویل دراز به بیرون با منظره‌ای پانوراما از اقیانوس آینه مانند می‌رسند، جایی که عکس‌های کلاسیک را در «من» می‌گیرند. و به سبک جنوب غربی‌ترین نقطه آفریقا». با این حال این دماغه که کیپ پوینت نام دارد، در واقع جنوب غربی‌ترین دماغه نیست.

جنوب غربی‌ترین نقطه واقعی قاره آفریقا در واقع چندین کیلومتر دورتر قرار دارد – مکانی غیرقابل توجه‌ درکنار آب، با یک پارکینگ کوچک در نزدیکی و یک صفحه رسمی که روی آن نوشته شده است “جنوب غربی‌ترین نقطه قاره آفریقا” (نگاه کنید به عکس زیر). این مکان به سختی شناخته شده است و کمتر از 10٪ از کل گردشگرانی که به دماغه امید خوب می‌آیند از آن بازدید می‌کنند.
دماغه امید خوب - AirPano.ru

بازدید کننده وب سایت ما اشاره کرده است که علامت رسمی می‌گوید عرض جغرافیایی اشتباه (23 درجه به‌جای 33). عکس بالا با علامت اشتباه در سال 2003 گرفته شده است. ما عکسی را در وب از این علامت سال 2006 پیدا کردیم، در آنجا می‌توانید ببینید که مختصات اشتباه قبلاً رفع شده است.

عکس‌برداری توسط دیمیتری مویزینکو

*️⃣ قبل از اجرای “شنل امید خوب، آفریقای جنوبی” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان شنل امید خوب، آفریقای جنوبی بر روی لینک اشاره نمایید …