دریاچه پاول، یوتا آریزونا، ایالات متحده آمریکا

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

دریاچه پاول، یوتا آریزونا، ایالات متحده آمریکا

دریاچه پاول یک مخزن دست ساز در رودخانه کلرادو است که در سرزمین دو ایالت یوتا و آریزونا واقع شده است.

این دریاچه پس از مصوبه کنگره آمریکا در دره رودخانه ایجاد شد. کار ساخت و ساز در سال 1956 با ساخت سد گلن کانیون به ارتفاع 178 متر آغاز شد و در دهه 1960 به پایان رسید، با این حال، آب‌های آبی و سبز رودخانه کلرادو تنها تا سال 1980 کل دریاچه را پر کرده است. دریاچه تازه ایجاد شده به این نام نامگذاری شده است. سرگرد جان وسلی پاول که اولین نقشه از این قلمرو را در سال 1869 ایجاد کرد.

این سد بر فراز کانیون گلن برای اهداف لجستیکی ساخته شد – به منظور به‌دست آوردن یک منطقه ذخیره آب. این دریاچه به دریاچه پاول تبدیل شده است – دومین دریاچه بزرگ ایالات متحده پس از دریاچه مید. بسته به فصل، می‌تواند تا 30 کیلومتر مکعب آب را در خود نگه‌دارد. با این حال، توسعه منطقه فقط به مسائل اداری خلاصه نمی شد. از آنجایی که این منظره ساخته دست بشر واقعاً دیدنی بود، در سال 1972 دریاچه و مناطق اطراف آن به بخشی از پارک ملی گلن کانیون تبدیل شد که در یک میلیون هکتار از یک زمین فوق‌العاده زیبا و وحشی پراکنده شده است.

همانطور که می‌توان انتظار داشت، سیل گلن کانیون موجی از اعتراضات را ایجاد کرده است. برخی با برهم خوردن تعادل طبیعت مبارزه می‌کردند، برخی برای حفظ بقایای برخی سکونتگاه‌های باستانی هند که زیر آب می‌رفتند، برخی به دلایل دیگر…

به‌نظر شخصی من، سیل گلن کنیون گنجینه چشم اندازی را ایجاد کرده است که نه تنها در ایالات متحده، بلکه در کل جهان کاملاً منحصربفرد است. خط ساحلی دریاچه توسط بیش از صد دره بزرگ و کوچک قطع شده است که به بستر اصلی رودخانه می‌پیوندند، که برخی از آن‌ها در طول مایل‌ها گسترده شده اند. به نوبه خود، آن‌ها توسط بسیاری از دره‌های کوچک به هم می‌پیوندند، بنابراین، یک هزارتوی زیبا ایجاد می‌شود: دیوارهای شیب دار به رنگ قرمز مایل به نارنجی از آب بلند می‌شوند که توسط برج‌ها و مناره‌ها تاج گذاری می‌شود.

زیرساخت‌های قابل توجهی برای تامین نیازهای سدسازی ایجاد شده است که باعث حیات در کل منطقه شده است. قبل از آن، محل سد کیلومترها از نزدیکترین جاده‌های نسبتاً قابل دسترس فاصله داشت. مسیر 89 بین Flagstaff و Kanab گذاشته شد و شهر Page فقط چند کیلومتر دورتر از سد ساخته شد.

فهرستی از مکان‌های محبوبی که پس از ایجاد این زیرساخت قابل دسترسی شده‌اند، چند خط طول می‌کشد. دره آنتلوپ بالا و پایین، خم کفش اسب رودخانه کلرادو، پل رنگین کمان، کویوت و ویو، باکس اسکین گولچ، دره پریا، دره ارواح سفید، ریمراک هودو، نیمکت نوک پستان تقریباً غیرقابل دسترسی بوده‌اند و بنابراین ناشناخته بوده اند. علاوه بر این، کل کانیون گلن برای مسافران عادی دور از دسترس بود و باید برای بازدید از آن سفرهای ویژه‌ای ترتیب داده می‌شد.

امروزه پارک ملی گلن کانیون یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ایالات متحده است. این منطقه سالانه حدود دو میلیون بازدید کننده دارد. با این حال، حتی با وجود تعداد زیاد گردشگران، اندازه کلی و مکان‌های بسیار سخت دسترسی به حفاظت‌گاه طبیعی اجازه می‌دهد تا منطقه‌ای تا حدی ناشناخته باقی بماند. وسعت کل خط ساحلی خمیده دریاچه پاول برابر با 3200 کیلومتر است و طول آن از ساحل غربی ایالات متحده بیشتر است.

این منطقه پتانسیل نامحدودی برای عکاس منظره ارائه می‌دهد. هیچ جاده‌ای در امتداد سواحل دریاچه وجود ندارد و منطقه وسیعی از این هزارتوی باورنکردنی فقط از طریق آب یا هوا و گاهی اوقات فقط از طریق هوا قابل دسترسی است. این الهام بخش ما برای سازماندهی چندین اکسپدیشن عکس، با هواپیما و کشتی بود.

اولین سفر ما به ما اجازه داد تا از یکی از اولین پانورامای کروی هوایی در جهان عکس بگیریم .

من شرکت کننده خوش شانس آن پرواز بودم، که نقطه شروعی برای پروژه هوایی شده بود.

این تور مجازی تنها بخشی از داستان ما دربارهٔ جنوب غرب آمریکا است. شما قبلاً توری در مورد خم کفش اسب رودخانه کلرادو ، که تنها چند کیلومتر در جنوب غربی سد گلن کنیون قرار دارد، دیده‌اید.

ما قبلاً از Marble Canyon (چند کیلومتر بیشتر به سمت جنوب غربی) عکس گرفته ایم و اکنون عکس‌ها در مرحله پس از تولید هستند و همچنین تصاویر گراند کانیون – ادامه ماربل کانیون. در جنوب شرقی دریاچه پاول می‌توانید چندین مکان به همان اندازه جالب را پیدا کنید. مجموعه ما قبلاً تصاویری از خمیدگی رودخانه سان خوان را دارد .

برنامه‌های آینده ما عبارتند از: پارک ملی Canyonlands، پارک اسب مرده و نقطه عطف جنوب غربی آمریکا – دره Monument. چالش برانگیزترین بخش در عکاسی از این مکان‌ها از هوا، ایجاد یک ترکیب انتزاعی است. مجموعه عکس‌های انتزاعی «هیروگلیف‌های سرزمین» من که چندین سال پیش بر فراز دریاچه پاول گرفته شد، در مسابقات بین‌المللی مختلف برنده شد. در بسیاری از نمایشگاه‌ها به نمایش درآمده است و با جوایز و جوایز زیادی متمایز شده است.

*️⃣ قبل از اجرای “دریاچه پاول، یوتا آریزونا، ایالات متحده آمریکا” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان دریاچه پاول، یوتا آریزونا، ایالات متحده آمریکا بر روی لینک اشاره نمایید …