کانکون شهر تفریحی مکزیک

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

کانکون شهر تفریحی مکزیک

کانکون یکی از معروف‌ترین شهرهای تفریحی مکزیک است که هر ساله تقریباً هفت میلیون گردشگر از آن بازدید می‌کنند. نیم میلیون نفر از ساکنان محلی در صنعت گردشگری درگیر هستند و سخت تلاش می‌کنند تا تجربه تفریحی با کیفیتی را برای مهمانان فراهم کنند.

در همین حال، در سال 1970، کمتر از نیم قرن پیش، تنها سه نفر در اینجا زندگی می‌کردند و تنها فعالیتی که آن‌ها انجام می‌دادند مراقبت از یک مزرعه نارگیل بود. کل جمعیت این منطقه تنها 120 نفر بود که ساکنان روستاهای ماهیگیری مجاور بودند.

کانکون، مکزیک

با این حال، موقعیت جغرافیایی عالی و آب و هوا باعث ایجاد استراحتگاه شد. اما در آن زمان هیچ سرمایه‌گذاری وجود نداشت که معتقد باشد یک مزرعه نارگیل می‌تواند به یک مکان تعطیلات مجلل تبدیل شود و نه هتل اول کانکون توسط دولت مکزیک تامین مالی شد.

کانکون در ساحل شنی یادآور عدد “7” واقع شده است که 400 متر عرض و 30 کیلومتر طول دارد. کیفیت سواحل سفید برفی کانکون به قدری بالاست که چندی پیش یک تاجر ثروتمند آمریکایی چندین بار شن محلی برای اقامتگاه کشورش در نیویورک خریداری کرد.

کانکون، مکزیک

“Seven” این شهر تفریحی را به دو قسمت تقسیم می‌کند. قسمت کوچکتر با دریای آرام مشخص می‌شود، زیرا توسط Isla Mujeres (به اسپانیایی به معنای جزیره زنان) از اقیانوس جدا شده است. و جذابیت اصلی بخش طولانی‌تر ساحل امواج غیرقابل توقف دائمی است که از اقیانوس باز می‌آیند.

آب‌های کانکون نه تنها موج سواران، بلکه غواصان را نیز جذب می‌کند: آب در اینجا بسیار شفاف است، دید در برخی مکان‌ها 100 متر است. صخره پالانکار در امتداد ساحل کشیده شده است که یکی از بزرگترین صخره‌های مرجانی در جهان است.

کانکون، مکزیک

سال به سال همه این مناظر گردشگران بیشتری را به خود جذب می‌کنند. هتل‌های بیشتری برای پذیرایی از تعداد فزاینده بازدیدکنندگان ساخته شد. در سال 2007، سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد (UNWTO) به کانکون “به خاطر دستاورد بزرگ در توسعه” بهایی داد.

اما سواحل تنها جاذبه کانکون نیستند. این مکان از لحاظ تاریخی با تمدن اسرارآمیز مایاها مرتبط است: نه چندان دور از اینجا می‌توانید دیوارهای سنگی باستانی اطراف شهر تولوم و سایر بناهای تاریخی آن دوران را مشاهده کنید. جزیره کوزومل یکی دیگر از مکان‌های شگفت‌انگیز در نزدیکی کانکون است: علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، این جزیره به خاطر زیبایی‌های زیرآبی‌اش نیز مشهور است که بارها در فیلم‌های کاشف معروف ژاک ایو کوستو ظاهر شده است. در سال 2010 یک موزه منحصربفرد زیر آب در استراحتگاه (یا بهتر است بگوییم، در آب‌های آن) افتتاح شد: صدها مجسمه مختلف به عنوان پایگاهی برای صخره‌های مرجانی آینده و به عنوان موزه‌ای که گردشگران می‌توانند از آن بازدید کنند، آب گرفت.

کانکون، مکزیک

اگرچه برخی از این مناظر را نمی توان در پانورامای ما پیدا کرد، اما ما احساس کردیم که بدون این اطلاعات شما تصور کلی از کانکون را نخواهید داشت، زیرا این مکان استراحتگاه مکزیکی بسیار بیشتر از یک خط ساحلی طولانی از شن‌های سفید با یک دسته است. از هتل ها این سرزمین باستانی با تاریخ غنی و طبیعتی است که به دقت حفظ شده است که توسط صنعت گردشگری خراب نشده است، بلکه برعکس، منحصربفرد خود را به دلیل آن آشکار کرده است.

عکس از دیمیتری مویزینکو 

*️⃣ قبل از اجرای “کانکون شهر تفریحی مکزیک” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان کانکون شهر تفریحی مکزیک بر روی لینک اشاره نمایید …