لیما، پرو

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

لیما، پرو

پرو کشوری باورنکردنی با تاریخ کاملاً باستانی، معماری اصیل و سنت‌های عجیب و غریب است. همین را می‌توان دربارهٔ پایتخت آن لیما نیز گفت. این شهر که در اواسط قرن شانزدهم توسط فاتح اسپانیایی فرانسیسکو پیزارو تأسیس شد، فضای باستانی منحصربفرد خود را تا به امروز حفظ کرده است. این یک موزه معماری واقعی است که دارای سبک‌های متنوع است.

این شهر در ابتدا با نام Ciudad de los Reyes، به معنای شهر پادشاهان، در اسپانیا تأسیس شد. بنابراین پیزارو قصد داشت بر اهمیت یک پست استراتژیک جدید تاکید کند. بندری که در ساحل اقیانوس آرام و در پای رشته کوه آند در دره چندین رودخانه قرار داشت. این به کشتی‌ها اجازه داد تا به عمق کشور بروند، فتوحات بیشتری را انجام دهند و سرزمین‌های مستعمره را گسترش دهند.

لیما، پرو

با این حال، این نام جاه طلبانه عادت نکرد: مردم محلی شهر را با نام کل منطقه صدا می‌زدند. اگرچه این مانع از شکوفایی و توسعه لیما نشد. موقعیت مطلوب منجر به گسترش تجارت، توسعه فرهنگ، هنر و آموزش شد.

لیما، پرو

اشراف اسپانیایی تمایل به ایجاد املاک مجلل داشتند و همه می‌خواستند به مرکز شهر نزدیکتر باشند. روند ساخت و ساز بر اساس طرحی انجام شد که توسط خود پادشاه اسپانیا تایید شده بود: خیابان‌های کاملاً مستقیم که از شبکه‌ای با محوریت شکل مربع میدان پیروی می‌کردند. به این ترتیب مجموعه معماری پلازا د آرماس به‌همراه محیط اطراف آن شکل گرفت و اکنون در فهرست میراث جهانی یونسکو قرارگرفته است.

لیما، پرو

پیش از این، در زمان استعمار، پلازا مکانی برای بازار، گاوبازی و اعدام بود. مورخان معتقدند که این همان مکانی است که اولین بدعت گذار در دنیای جدید در آن اعدام شد. که در 15 نوامبر 1573 اتفاق افتاد.

تمام ساختمان‌های مهم پلازا در نهایت و به طور مکرر به دلیل زلزله‌ها و آخرین خواسته‌های تغییر زمان بازسازی شدند. کاخ سلطنتی که اکنون به عنوان کاخ دولتی شناخته می‌شود، رسماً قدیمی‌ترین ساختمان شهر است، اگرچه ظاهر اولیه خود را حفظ نکرده است و تا قرن بیستم در دست بازسازی بوده است. کلیسای جامع لیما و کاخ اسقف اعظم نیز به همین سرنوشت دچار شدند. در سال 1650 یک فواره برنزی بر روی میدان نصب شد و اکنون یکی از برجسته‌ترین بناهای تاریخی شهر است. و علیرغم ترکیب سبک‌های نسبتاً متفاوت، که با سبک گوتیک شروع می‌شود و به سبک استعمار نئو ختم می‌شود، کل میدان بنای یادبودی هماهنگ از گذشته افسانه‌ای است.

لیما، پرو

مجموعه معماری Huaca Pucllana یک بنای تاریخی باستانی است که در منطقه Miraflores واقع شده است. در اواسط قرن بیستم، یک هرم سفالی منحصربفرد توسط باستان شناسان کشف شد. اگرچه بین سال‌های 200 تا 700 پس از میلاد با استفاده از خاک رس، ماسه و آب ساخته شد، اما هنوز به خوبی حفظ شده است. زمانی مرکز تشریفاتی مهم فرهنگ پیش از اینکاها بود و اکنون یک مقصد توریستی محبوب است.

لیما، پرو

لیما امروزی را می‌توان به بهترین نحو با پارک رزرو (Parque de la Reserva) نشان داد. این پارک در 19 فوریه 1929 افتتاح شد و به افتخار سربازانی که در طول جنگ اقیانوس آرام از شهر دفاع کردند نامگذاری شد. در دهه 1960 پارک شروع به پوسیدگی کرد و تا سال 1990 بیشتر ساختمان‌ها، فواره‌ها و آلاچیق‌ها عملاً تخریب شدند. تولد دوباره این پارک در سال 2007 با افتتاح پس از یک بازسازی اساسی انجام شد. از آن زمان این پارک دارای یک ویژگی کاملا منحصربفرد جدید است: تور آب جادویی (El Circuito Mágico del Agua). در حال حاضر رکورددار بزرگ‌ترین مجموعه فواره در جهان است (این واقعیت در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شده است). بسیاری از فواره‌ها تعاملی هستند: جریان آب با موسیقی، ویدئو و اقدامات لیزری همراه است.

از دیگر دیدنی‌های قابل توجه لیما، موزه‌ها و سواحل قابل توجه است. همراه با هوایی به این گوشه دورافتاده و عجیب زمین سفر کنید!

عکس های استاس سدوف و دیمیتری مویزینکو

*️⃣ قبل از اجرای “لیما، پرو” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان لیما، پرو بر روی لینک اشاره نمایید …