اهرام مایا در چیچن ایتزا مکزیک

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

اهرام مایا در چیچن ایتزا مکزیک

تعدادی تمدن بزرگ در سیاره ما وجود داشت. هر یک از آن‌ها به هر نحوی به تاریخ و فرهنگ نوع بشر کمک کردند. یکی از معروف‌ترین تمدن‌ها مایا است. آنها قبل از ناپدید شدن بدون هیچ ردی، زبان نوشتاری، هنر، معماری و سیستم‌های ریاضی و نجومی منحصر به فردی ایجاد کردند.

بناهای برجسته معماری مایاها در مکزیک، بلیز، گواتمالا و هندوراس یافت می‌شود. تعدادی از این شاهکارهای شگفت انگیز در پانورامای ما نمایش داده می‌شوند. به عنوان مثال، شهر باستانی چیچن ایتزا در قسمت شمالی شبه جزیره یوکاتان واقع شده است. این یکی از محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی مکزیک است.

معبد کوکولکان، چیچن ایتزا، مکزیک

احتمالاً این شهر در قرن هفتم پس از میلاد در دوران طلایی فرهنگ مایاها تأسیس شده است. یکی از مکان‌های کلیدی چیچن ایتزا معبد کوکولکان است، هرم 24 متری که برای خدای عالی باد و باران، «بنیانگذار» سلسله‌های سلطنتی و شهرهای بزرگ تولید شده است. هر لبه هرم 55 متر طول و هر ضلع آن 9 پله دارد.

معبد کوکولکان، چیچن ایتزا، مکزیک

معبد کوکولکان یک شاهکار معماری و نجوم است. چهار وجهی معبد دارای پلکان‌هایی با 91 پله است که در مجموع 364 پله را تشکیل می‌دهد. در ترکیب با یک سکوی پایه در بالای هرم که هر چهار راه پله را باز می‌کند، به 365 می‌رسد، تعداد دقیق روزهای یک سال شمسی. تعداد بخش‌های هر طرف معبد نیز نمادین است: 9 پله هرم توسط یک پلکان به دو نیم تقسیم می‌شود که برابر است با تعداد ماه (18) در تقویم مایاها. علاوه بر این، 52 نقش برجسته سنگی در هر صورت محراب نشان دهنده یک چرخه تقویم شامل 52 سال است. همچنین یک معبد کوچک با چهار ورودی برای مراسم قربانی در بالای هرم وجود دارد.

چیچن ایتزا، مکزیک

مایا کوکولکان را به‌صورت یک مار پر با سر انسان به تصویر کشید. به همین دلیل است که در هر اعتدال بهاری و پاییزی می‌توان یک “مار پر” را در معبد کوکولکان دید. حدود ساعت 3 بعدازظهر 20 مارس و 22 سپتامبر، نور خورشید مجموعه‌ای از سایه‌ها را بر روی نرده غربی راه پله اصلی ایجاد می‌کند که توهم نوری یک مار 37 متری را ایجاد می‌کند که خورشید را دنبال می‌کند و به سمت پایین می‌چرخد. سر خود در پایه راه پله حک شده است. چنین همکاری منحصربه‌فردی از طبیعت و معماری، یک «نمایش» سالانه برگزار می‌کند که هزاران تماشاگر را به خود جذب می‌کند و چیچن ایتزا را به معروف‌ترین مکان دیدنی مکزیک و کل جهان تبدیل می‌کند.

چیچن ایتزا، مکزیک

به غیر از معبد کوکولکان، چیچن ایتزا هفت “استادیوم” را برای بازی‌های توپ، گروه هزار ستون که یک مستطیل غول پیکر را تشکیل می‌دهد، سنوت مقدس (همچنین به عنوان چاه مقدس شناخته می‌شود) و بسیاری از سازه‌های جالب دیگر حفظ کرده است. این شهر باستانی به عنوان میراث جهانی یونسکو به رسمیت شناخته شده است. در سال 2007 نیز به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان معرفی شد. پانورامای عکس ما به شما کمک می‌کند تا با این معجزه آشنا شوید.

 

عکس دیمیتری مویزینکو و استاس سدوف

*️⃣ قبل از اجرای “اهرام مایا در چیچن ایتزا مکزیک” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان اهرام مایا در چیچن ایتزا مکزیک بر روی لینک اشاره نمایید …