سیواستوپل کریمه روسیه

• درباره

تور گردشگری مجازی:

تقریباً هر سال خانواده من برای تعطیلات تابستانی به کریم (که به کریمه نیز معروف است) می‌روند. دو سال پیش من خوش شانس بودم که چندین پانورامای هوایی از شهر سواستوپل را فیلمبرداری کردم. متأسفانه من مواد عکس کافی برای یک تور مجازی کامل نداشتم، بنابراین عکس‌های من در یک آرشیو به پایان رسید. در آن زمان حتی نمی توانستم تصور کنم در چه شرایطی باید به عکاسی از شهر برگردم.

من با ایلیا وارلاموف ، وبلاگ نویس مشهور روسی به کریمه رفتم. باید بگویم که اولین تلاش ما برای پرواز به سیمفروپل شکست خورد. پرواز آئروفلوت ما به دلیل بسته بودن حریم هوایی بالای کریمه لغو شد. گزارش‌های رسانه‌های گروهی دربارهٔ وضعیت اوکراین بیش از پیش ناراحت‌کننده‌تر شد و من حتی قصد لغو کل سفر را داشتم. با این حال، طبیعت ماجراجویانه من را فرا گرفت و به محض باز کردن فضای هوایی برای پروازهای غیرنظامی، به سیمفروپل، پایتخت جمهوری خودمختار کریمه رسیدیم.

قبلاً در کریمه بهار بود. خیابان‌های شلوغ سیمفروپل با نور ملایم آفتاب جنوبی روشن می‌شد. ما پرسنل نظامی را حتی در مرکز شهر نزدیک شورای (رادا) جمهوری خودمختار کریمه ندیدیم. قزاق‌ها و شبه نظامیان مردمی نظم را در خیابان‌ها حفظ کردند.

به محض ورود به سواستوپل، سعی کردیم با مقامات شهر تماس بگیریم تا در جلسات عکاسی خود از پشتیبانی برخوردار شویم. تلاش‌های ما شکست خورد، اما تا به حال به آن عادت کرده بودیم. ما آنلاین شدیم، درخواست خود را در یکی از انجمن‌های اینترنتی محلی ارسال کردیم و بلافاصله کمک دریافت کردیم. دنیس و پاول، عکاسان حرفه‌ای محلی متخصص در عکاسی پانوراما ، پیشنهاد دادند که راهنمای ما باشند. آنها همچنین در دسترسی به موزه‌های سواستوپل برای فیلمبرداری در قلمرو آن‌ها به ما کمک کردند.

سواستوپل

شهر سواستوپل سنگر ناوگان روسیه و محل شکوه نیروی دریایی روسیه است. تور مجازی ما بدون عکس‌هایی از خلیج سواستوپل و کشتی‌های نیروی دریایی ناقص خواهد بود. اول صبح یک تور رصدی از خلیج انجام دادیم. در ابتدا مشخص نبود که بتوانیم شلیک کنیم یا نه: خلیج مملو از کشتی‌های نیروی دریایی روسیه و غیرنظامیان بود که دید ناوگان اوکراین را مسدود می‌کردند. با این وجود، جلسه عکس هوایی ما به خوبی پیش رفت!

شاید هیچ کس متوجه پروازهای ما نشده باشد؟ البته که کردند! دو نفر با لباس شبه نظامیان منتظر قایق توریستی ما در اسکله بودند. مودبانه پرسیدند ما کی هستیم و چه می‌کنیم؟ من همیشه یک آی‌پد با نمونه‌هایی از کارهایمان را در کوله‌پشتی‌ام نگه می‌دارم. دقیقاً همینطور بود و بنابراین دوباره به ما کمک کرد. ماموران شناسنامه ما را چک کردند، پانوراماها را نگاه کردند و برای ما در کارمان آرزوی موفقیت کردند. ای کاش همیشه چنین پاسخی داشتیم!

خلیج Artilleriyskaya، خیابان Nakhimova

با الهام از موفقیت تور صبحگاهی قایق، به تصویربرداری در شهر ادامه دادیم. مانند سیمفروپل، شهر سواستوپل نیز به زندگی صلح آمیز روزمره خود ادامه داد: حمل و نقل عمومی طبق برنامه بود، کافه‌ها و مغازه‌ها باز بودند. مردان مسلحی را دیدیم که یونیفورم پوشیده بودند (بدون نشان) تنها یک‌بار در نزدیکی دروازه یکی از پایگاه‌های نظامی اوکراین.

در طول یک عکاسی عصرانه اتفاق جالبی برای ما افتاد. ما نزدیک کلیسای جامع ولادیمیر پرواز کردیم. این کلیسای جامع به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. همچنین محل حفاری شهر بندری یونان باستان Chersoneses در نزدیکی کلیسای جامع وجود دارد. به محض اینکه هلیکوپتر آرسی ما فرود آمد، گشت شبه نظامیان به ما نزدیک شدند. پس از یک مکالمه طولانی، آن‌ها روشنایی کامل سایت را به ویژه برای تیم ما روشن کردند. چه شانس بزرگی! ما توانستیم یک تصویر منحصربفرد دیگر بگیریم که در تور مجازی امروز،.

و اکنون چند حقایق تاریخی دربارهٔ سواستوپل.

شهر سواستوپل در شبه جزیره هراکلیا در جنوب غربی کریمه واقع شده است. در قرن پنجم قبل از میلاد، مستعمره یونانی پر رونق Chersoneses درست در این نقطه قرار داشت.

کلیسای جامع سنت ولادیمیر در Chersonesus در شب

در قرون 9 و 10 مردم اسلاو با امپراتوری بیزانس قدرتمند برای قلمرو دریای سیاه شمالی، برای کریمه جنگیدند. در نیمه دوم قرن یازدهم کریمه توسط انبوهی از عشایر از بقیه قلمرو جدا شد. در قرن سیزدهم انبوهی از مغول‌ها به کریمه حمله کردند. و پس از فروپاشی گروه ترکان طلایی در سال 1443 به خانات کریمه تبدیل شد.

با گذشت زمان، کرسونس و مناطق اطراف آن اهمیت خود را از دست دادند و به تدریج بخشی از امپراتوری عثمانی شدند. در سال 1783 خانات کریمه منحل شد و کل کریمه به امپراتوری روسیه ملحق شد. در همان زمان کاترین کبیر دستور ساخت سواستوپل را به‌جای Chersoneses داد که به بندر اصلی نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه تبدیل شد.

بسیاری از نقاط عطف فراموش نشدنی در تاریخ این شهر وجود دارد. یکی از مهمترین رویدادهای تاریخی، اولین محاصره افسانه‌ای سواستوپل است، زمانی‌که ارتش روسیه در طول جنگ کریمه از قلعه سواستوپل دفاع کرد.

بنای یادبود ملوان و سرباز

ارتش متفقین ترکیه عثمانی، بریتانیای کبیر، فرانسه و ساردنی 60 هزار نیرو برای تصرف شهر سواستوپل به ارمغان آورد. محاصره 349 روز از 13 سپتامبر 1854 تا 27 آگوست 1855 به طول انجامید . طبق محاسبات مهندسان، در این مدت دشمن شهر سواستوپل را با 1356000 گلوله توپ بمباران کرده است. پاکسازی خلیج از کشتی‌های غرق شده و زباله‌ها بیش از 10 سال طول کشید.

طبق معاهده صلحی که پس از محاصره در پاریس امضا شد، روسیه از داشتن ناوگان دریایی در دریای سیاه منع شد و قرار نبود قلعه و پایگاه دریایی در اینجا بسازد. این شرایط به دوره 20 ساله افول شهر سواستوپل منجر شد. اما در سال 1870 روسیه به طور یکجانبه از پیروی از مواد تحقیرآمیز معاهده پاریس سر باز زد و ناوگان دریای سیاه را با موفقیت بازسازی کرد و زندگی را به شهر بازگرداند.

جنگ جهانی دوم (جنگ بزرگ میهنی 1941-1945) تلفات زیادی بر شهر وارد کرد. در 22 ژوئن 1941 سواستوپل یکی از شهرهای اتحاد جماهیر شوروی بود که توسط هوانوردی نازی مورد حمله قرارگرفت. نیروی دریایی دریای سیاه، تفنگداران دریایی و شهروندان سواستوپل به عنوان یک واحد از شهر دفاع کردند.

بنای یادبود کشتی‌های سیل زده

دومین محاصره قهرمانانه سواستوپل در 30 اکتبر 1941 آغاز شد. این محاصره 250 روز طول کشید تا اینکه شهر سقوط کرد و بار دیگر ویران شد. در بهار سال 1944 نیروهای جبهه چهارم اوکراینی ارتش سرخ کریمه و شهر سواستوپل را آزاد کردند. مقیاس کار مرمت در شهر قهرمان آنقدر عظیم بود که گاهی اوقات آن را “سومین عمل شجاعت سواستوپل” می‌نامند. در مدت زمان نسبتاً کوتاهی این شهر به زندگی عادی خود بازگشت و تبدیل به بزرگترین بندر دریای سیاه و همچنین یک قطب صنعتی و مرکز علم، فناوری، تاریخ، فرهنگ و تفریح ​​شد.

عکس و متن  استانیسلاو سدوف

*️⃣ قبل از اجرای “سیواستوپل کریمه روسیه” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان سیواستوپل کریمه روسیه بر روی لینک اشاره نمایید …