مجموعه‌ای از زیباترین مناظر دنیا، قسمت 5

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

مجموعه‌ای از زیباترین مناظر دنیا، قسمت 5

تیم هوایی پانوراما و ویدیوهای 360 درجه از گوشه و کنار جهان ایجاد می‌کند. این نمایش زیبایی و تنوع طبیعت است. علاوه بر این، انسان با خلق شاهکارهای معماری نیز به تغییر تصویر سیاره کمک می‌کند. با نگاهی به سال گذشته، مکان‌های بسیار متفاوتی را انتخاب کرده‌ایم: جذاب، غیرقابل مقایسه و از دیدگاه‌های منحصربه‌فرد گرفته شده‌اند.

شما می‌توانید نه تنها بر روی آبشار معروف فرشته، مرتفع‌ترین آبشار جهان، بلکه بر روی آبشارهای دیگر ونزوئلا به نام آچا نیز گشت و گذار داشته باشید. آنقدرها هم معروف نیست اما کمتر هم جذاب نیست. رنگ آب بسته به ضخامت آبشار تغییر می‌کند: سمت راست آن تقریباً شفاف است و خورشید از آن عبور می‌کند و سمت چپ ضخیم آن با سایه‌های نارنجی می‌تپد. به منظور ارزیابی کامل این پدیده شگفت انگیز، تیم هوایی تصویری پانوراما از داخل این آبشار ایجاد کرده است.

مرداب کانایما، آبشار هاچا، ونزوئلا

یکی دیگر از آبشارهای زیبا Veliki Prštavac در کرواسی است که در قلمرو پارک ملی دریاچه‌های Plitvice واقع شده است. فرآیند عکاسی در فصل زمستان صورت گرفت که زمان معمول بازدید از این آبشارها نیست و امکان دیدن آن‌ها را از منظری جدید فراهم می‌کند.

پارک ملی دریاچه‌های پلیتویس در زمستان، کرواسی

وقتی زمستان زمین را با یک پتوی سفید می‌پوشاند، بی‌رنگی را با نورهای درخشان شفق قطبی که در آسمان نروژ ظاهر می‌شود جبران می‌کند. یکی دیگر از معجزات خیره کننده‌ای که در آسمان می‌توان شاهد آن بود، پدیده «پرتو سبز» است. قبل از پنهان شدن در پشت افق، پرتوهای خورشیدی به شکلی خاص در جو شکسته می‌شوند و برق سبزی قابل مشاهده است و این پدیده را تنها در چند نقطه از جهان می‌توان مشاهده کرد. بهترین آن‌ها جزیره Huahine است که در پلینزی فرانسه واقع شده است.

شفق شمالی در نروژ

شما می‌توانید دنیای زیبای زیر آب را با ساکنانش در چشم اندازهایی که در نزدیکی Fotteyo در مالدیو و Jardines de la Reina در کوبا گرفته شده است تماشا کنید. برای تحقق این “موزاییک دریایی” ما چشم انداز بالای آب از استراحتگاه معروف سنت تروپه واقع در ریویرا فرانسه را قرار داده ایم.

سن تروپه، فرانسه

بیایید به شرق دور حرکت کنیم! این قسمت از جهان با مناظر خارق‌العاده اوزون کالدرا در کامچاتکا و گوشه‌ای غیرمعمول از چین نشان داده می‌شود: پایگاه تحقیقاتی پرورش پانداهای غول‌پیکر در چنگدو. در مورد اول، شما می‌توانید با چشمان خود فرآیندهای زمین شناسی مختلفی را که در میدان حرارتی غرب رخ می‌دهد، مشاهده کنید. در مورد دوم، ملاقاتی با خرس‌های بامبوی جذاب در انتظار ما است.

پایگاه تحقیقاتی چنگدو پرورش پانداهای غول پیکر، چین

برخی از پانوراماها به ما این امکان را می‌دهند که با مکان‌های تاریخی جالب بهتر آشنا شویم. در میان آنها، برای مثال، شهر ارواح کولمانسکوپ در نامیبیا: تنها چندسال در آغاز قرن بیستم زندگی کرده بود و اکنون به مجموعه‌ای از اتاق‌های متروکه پر از شن تبدیل شده است. در بوتان، عکاسان هوایی منظره پرنده‌ای از Druk Wangyal Chortens (استوپای یادبود بودایی) را ثبت کردند، در روسیه از برج‌های تارگیم، نمونه‌های باشکوه معماری قرون وسطایی اینگوش عکس گرفتند.

برج‌های دیده بان قدیمی، اینگوشتیا، روسیه

یک مکان دیگر در خاک روسیه نیازی به معرفی اضافی ندارد: کرملین مسکو. پانورامای جدید میدان Manezhnaya و Corner Arsenalnaya Tower را نشان می‌دهد.

کرملین مسکو، روسیه

تور اختصاص داده شده به تمرین رژه نیروی دریایی روسیه در ژوئیه 2017 ضبط شد: بیش از 50 کشتی و زیردریایی از جمله رزمناو موشک هسته‌ای سنگین “پیتر کبیر” در آب‌های رودخانه نوا و جاده دریایی کرونشتاد جمع شدند. این جور وقایع را به ندرت می‌توان زنده دید، مخصوصاً از بالا!

و در نهایت، هیچ کس با ملاقات با کودکان ونزوئلایی ساکن در دلتای اورینوکو بی‌تفاوت نخواهد ماند. نزدیکی آب زندگی آن‌ها را تعیین می‌کند: آن‌ها شاید زودتر از راه رفتن یاد بگیرند که چگونه قایق‌ها را مدیریت کنند. مزایای تمدن به این منطقه دورافتاده نیامده است، اما آن‌ها را از دوستانه و شاد بودن باز نمی دارد.

دلتای رودخانه اورینوکو، ونزوئلا

امیدواریم که تورها به این نقاط مختلف سیاره ما روحیه مثبتی را برای سال جدید به شما بدهد!

*️⃣ قبل از اجرای “مجموعه‌ای از زیباترین مناظر دنیا، قسمت 5” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان مجموعه‌ای از زیباترین مناظر دنیا، قسمت 5 بر روی لینک اشاره نمایید …