شهر هانوی در ویتنام

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

شهر هانوی در ویتنام

شهر اصلی ویتنام، هانوی، در قرن پنجم تاسیس شد. نام فعلی در سال 1831 به این شهر داده شد و از کلمات ویتنامی Hà (“رود”) و Nội (“داخل”) نشات گرفته است. این نام موقعیت شهر را بین رودخانه‌های Hồng Hà (رود سرخ) و Tô Lịch به خوبی نشان می‌دهد.

دریاچه هوآن کیم (دریاچه شمشیر برگشته)

در میان بزرگترین بناهای هانوی، کاخ ریاست جمهوری، ارگ امپراتوری Thăng Long، موزه هوشی مین و بسیاری دیگر وجود دارد. هانوی علاوه بر رودخانه‌ها به دریاچه‌های خود نیز افتخار می‌کند. بزرگترین دریاچه، Hồ Tây (دریاچه غربی)، در مرکز شمال غربی هانوی واقع شده است. ساحل آن را معابد و کاخ‌ها اشغال کرده اند. اما جالب‌ترین و اسرارآمیزترین دریاچه این منطقه Hoàn Kiếm یا «دریاچه شمشیر برگشته» است.

دریاچه هوآن کیم (دریاچه شمشیر برگشته)

قبلاً Lục Thủy به معنای دریاچه آب سبز نامیده می‌شد. طبق افسانه، در اوایل سال 1428، امپراتور لِلِشی درحال قایق سواری در دریاچه بود و خدای لاک پشت طلایی را دید. ظاهر شد و شمشیر جادویی او را خواست. لای به این نتیجه رسید که خدای لاک پشت طلایی آمده بود تا شمشیر را باز پس بگیرد، اراده بهشت ​​که ارباب آن، یک خدای محلی، پادشاه اژدها (Long Vương) مدتی قبل به لشی داده بود تا مینگ چین را شکست دهد. پس از پایان موفقیت آمیز مبارزه با چینی ها، امپراتور موفق شد سلسله لِه را به زندگی بازگرداند. او به دریاچه بازگشت و شمشیر را به لاک پشت داد. شمشیر نیم دایره‌ای بر روی دریاچه چرخاند، لاک پشت آن را درست در دهان خود گرفت و به زیر آب رفت، درحالی‌که ل لشی نام دریاچه را به افتخار این شمشیر گذاشت.

دریاچه هوآن کیم (دریاچه شمشیر برگشته)

لاک پشت‌هایی از گونه Rafetus swinhoei برای قرن‌ها در دریاچه مشاهده شده بودند. همچنین به افتخار امپراتور Rafetus leloii نامگذاری شده است. این لاک‌پشت‌ها با پوسته نرم و ابعاد بزرگشان شناسایی می‌شوند: طول آن‌ها تا 2 متر با وزن حدود 200 کیلوگرم قابل اندازه‌گیری است. متأسفانه آخرین لاک پشت شناخته شده در سال 2016 مرده پیدا شد.

برج لاک پشت (Tháp Rùa) در جزیره جنوبی دریاچه Hoàn Kiếm در سال 1886 ساخته شد. این برج شامل سه مومیایی از Rafetuses است که زمانی در آب‌های دریاچه سبز زندگی می‌کردند.

برج لاک پشت در جنوب دریاچه Hoan Kiem

درست در نزدیکی ساحل شمالی، معبد کوه جید (Đền Ngọc Sơn) وجود دارد که در قرن نوزدهم در جزیره جید تولید شده است. این معبد به Trần Hưng Đạo، قهرمان ملی و رهبر نظامی که سه بار با مغول‌ها در طول حملات آن‌ها به ویتنام جنگید، وقف شده است. از ساحل، پل خوش‌آمدگویی صبحگاهی نور خورشید (Cầu Thê Húc) به این جزیره منتهی می‌شود.

هانوی از بالا

دریاچه Hoan Kiếm یک نقطه عطف تاریخی و فرهنگی واقعی ویتنام است. این یک منظره زیبا در نور روز است، درحالی‌که روشنایی عصر جذابیت این مکان را افزایش می‌دهد. با هوایی قدم بزنید و از سایت‌های افسانه‌ای لذت ببرید!

دریاچه Hoan Kiem در شب

عکس های دیمیتری مویزینکو ، استانیسلاو سدوف

*️⃣ قبل از اجرای “شهر هانوی در ویتنام” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان شهر هانوی در ویتنام بر روی لینک اشاره نمایید …