شهر سانتیاگو، شیلی

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

شهر سانتیاگو، شیلی

فاتح اسپانیایی پدرو د والدیویا، که در اواسط قرن شانزدهم به سواحل شیلی رسید، شهری را تأسیس کرد که به افتخار سنت جیمز (Sanctu Iacobu)، قدیس حامی زائران نامگذاری شد. تصمیم گرفته شد که این شهر در پای رشته کوه‌های آند، در فاصله 100 کیلومتری از سواحل اقیانوس آرام و در ارتفاع حدود 540 متری از سطح دریا قرار گیرد.

بالای سرو سانتا لوسیا

ایجاد شهر به معمار Pedro de Gamboa سپرده شد که طرح شبکه‌ای شهر را ترجیح داد. طرح شبکه‌ای شهر نوعی از طرح شهری است که در آن خیابان‌ها با زوایای قائم با یکدیگر قرارگرفته و شبکه‌ای را تشکیل می‌دهند.

پس از جان سالم به در بردن از اقدامات نظامی، زلزله، از دست دادن و به‌دست آوردن مجدد میراث، در پایان قرن 19 توسعه قوی شهر آغاز شد: دلیل آن رشد شدید صنعت معدن بود که همچنین باعث ایجاد قلعه‌های متعدد شد. و یک راه آهن اما خسارات بیشتری توسط کودتای شیلی در سال 1973 وارد شد، زمانی‌که شورشیان علیه حامیان سالوادور آلنده می‌جنگیدند. در فوریه 2010 زمین لرزه شدیدی این شهر را لرزاند. با این حال، سانتیاگو همچنان پایتخت شیلی، مرکز اصلی اقتصادی و فرهنگی این کشور باقی مانده است.

سانتیاگو، شیلی

شهر سانتیاگو آثار تاریخی بسیاری را حفظ کرده است. پلازا د آرماس میدان اصلی واقع در مرکز شهر است: این میدان توسط کاخ‌ها و معابد احاطه شده است که همگی در دوره استعمار ساخته شده‌اند و نمایانگر معماری باروک هستند. مجسمه مریم باکره که در تپه سان کریستوبال که با تله کابین قابل دسترسی است، ایستاده است، از شهر “نگهبان” می‌کند.

سانتیاگو علاوه بر میراث تاریخی، به خاطر پارک‌هایش نیز مشهور است. بزرگترین پارک متروپولیتن سانتیاگو است که حدود 780 هکتار وسعت دارد. پارک پادشاهان به افتخار پانصدمین سالگرد کشف آمریکا افتتاح شد. Jardín Botánico می‌تواند بیش از 70 گونه درخت را معرفی کند. پارک Araucano که در قرن هفدهم تأسیس شد، اکنون مکانی برای جشنواره ها، نمایش‌های تئاتر و بسیاری رویدادهای دیگر است.

بالای سرو سانتا لوسیا

یکی دیگر از نقاط دیدنی سانتیاگو تپه سانتا لوسیا است: این تپه بقایای آتشفشانی با قدمت 15 میلیون سال است. و این جایی است که پدرو د والدیویا در سال 1541 شهر را تأسیس کرد.

ساخت این قلعه در سال 1816 آغاز شد. کل مجموعه از ساختمان‌های مستحکم، مناطقی برای اسکان پادگان و انبار اسلحه تشکیل شده بود. گورستان هم هست در سال 1872 قلعه برای اهداف صلح آمیز اصلاح شد: جاده‌های خوبی که امکان بازدید از آن را فراهم می‌کرد ایجاد شد، فواره‌ها و سایر عناصر تزئینی در پارک ظاهر شدند.

سانتیاگو، شیلی

یکی از جالب‌ترین بناهای تاریخی تپه سانتا لوسیا، سنگ حک شده با پاراگراف استخراج شده از متنی است که پدرو دو والدیویا برای امپراتور کارلوس پنجم فرستاد و ویژگی‌های سرزمین‌های فتح شده جدید را توصیف کرد. و با کمک پانورامای هوایی می‌توانید با این گوشه از زمین بهتر آشنا شوید.

عکس های استاس سدوف

*️⃣ قبل از اجرای “شهر سانتیاگو، شیلی” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان شهر سانتیاگو، شیلی بر روی لینک اشاره نمایید …