شهر گواتمالا سیتی، گواتمالا

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

شهر گواتمالا سیتی، گواتمالا

تیم هوایی قبلاً از گواتمالا ، کشوری درخشان در ایالات متحده امریکای مرکزی با تاریخچه جالب، تصاویر پانوراما گرفته است. ما اهرام تمدن مایا را در تیکال و شهر باستانی آنتیگوا به شما نشان دادیم، پس بیایید یک سفر مجازی به پایتخت داشته باشیم! این کشور نامی مشابه کل کشور دارد که از کلمه Cuauhtēmallān گرفته شده است که هندی به معنای “محل درختان بسیار” است. فاتحان اسپانیایی ظاهر و صدای آن را دوست داشتند، بنابراین از آن برای نامگذاری سرزمین فتح شده استفاده کردند.

گواتمالا نه تنها بزرگترین شهر این کشور بلکه در ایالات متحده امریکای مرکزی است. مساحت تقریباً 700 کیلومتر مربع حدود 2.5 میلیون نفر را در خود جای داده است درحالی‌که معماری ترکیبی هماهنگ از دوران باستان و مدرنیته است.

گواتمالا سیتی

بیش از نیمی از ساکنان، حدود 60 درصد، به کاتولیک اعتقاد دارند، بنابراین تعجب آور نیست که بسیاری از سایت‌ها به این مذهب اشاره می‌کنند. یکی از معروف‌ترین دیدنی‌های گواتمالا، کلیسای باروک Cerrito del Carmen است. این یک داستان کاملاً خاص دارد: در قرن شانزدهم، صد سال قبل از تأسیس شهر تولید شده است! این افسانه می‌گوید که یکی از زائران پس از بازدید از سرزمین مقدس، نماد بانوی ما کوه کارمل را که توسط راهبان کارملیت از کار افتاده به او داده شده بود، به اینجا آورد. این نماد قرار بود محل ساخت و ساز معبدی را به افتخار خود ببیند. این علامت در گواتمالا ظاهر شد و به این ترتیب یک اسکیت کوچک با یک برج ناقوس در بالای تپه برپا شد. پس کلیسا بعدها بود. هم کلیسا و هم این تپه به نام قدیس حامی نظمیه Cerrito del Carmen نامگذاری شدند. مریم مقدس از کوه کرمل. در سال‌های 1917 و 1976، این منطقه دچار زلزله شد، اما هر بار معبد با دقت بازسازی می‌شد.

ایگلسیا دل سریتو دل کارمن، شهر گواتمالا

یکی دیگر از دیدنی‌های مهم تاریخی و معنوی گواتمالا، کلیسای جامع متروپولیتن یا کلیسای مقدس کلیسای جامع کلیسای متروپولیتن سانتیاگو دو گواتمالا است. ساختار عظیم آن که عناصر باروک و کلاسیک را ترکیب می‌کند، از بسیاری از زمین لرزه‌ها جان سالم به در برده است: حتی پس از بزرگترین زلزله، نیاز به بازسازی جزئی داشت. در جلوی ساختمان، 12 ستون وجود دارد که نشان دهنده یادبود افرادی است که در جریان درگیری‌های مسلحانه داخلی گواتمالا در نیمه دوم قرن گذشته مفقود شده یا کشته شدند.

کلیسای جامع گواتمالا سیتی

این معبد در Plaza de la Constitución (میدان قانون اساسی)، میدان اصلی شهر و کل کشور قرار دارد. در نزدیکی کاخ ملی و کتابخانه ملی قرار دارند، پرچم ایالتی برای نشان دادن مسافت صفر کیلومتر برافراشته شده است.

کاخ ملی، شهر گواتمالا

در شهر گواتمالا، ساختمان‌های مرتفع زیادی وجود دارد و تنها یکی از آن‌ها بالاتر از 100 متر است: چنین الزامات معماری به دلیل نزدیکی فرودگاه و نیاز به اطمینان از ایمنی هوایی ایجاد شده است. تور مجازی ما ما را به مناطق واقع در جنوب میدان مشروطه هدایت می‌کند. مرکز دبی با ارتفاع 69 متر، دو برج 70 متری مجتمع مسکونی جمینیس با سکوهای مدور در بالا و آسمان خراش‌های دیگر در اینجا سر برافراشته است.

گواتمالا سیتی

در سال 1905، نقشه برجسته گواتمالا در این شهر ظاهر شد. مساحت آن حدود 1800 متر مربع است. مقیاس 1:10 000 است. در آن زمان، هیچ فناوری مدرن کامپیوتری و ماهواره‌ای وجود نداشت: مهندسانی که آن را ایجاد کردند، به مدت پانزده سال به‌صورت دستی چشم انداز را اندازه گرفتند. در آن زمان این نقشه دقیق‌ترین پروژه ژئودتیکی بود.

Plaza de la Constitución، گواتمالا سیتی

یک مکان به همان اندازه نمادین در شهر گواتمالا، مرکز فرهنگی Miguel Ángel Asturias است که به آن تئاتر ملی نیز می‌گویند. در سال 1978 ساخته شد و همانطورکه معمار پیش‌بینی کرده بود، ظاهراً شبیه یک جگوار نشسته است. بزرگترین مرکز فرهنگی کشور که به نام نویسنده گواتمالایی و برنده جایزه نوبل میگل آنجل آستوریاس نامگذاری شده است، شامل انواع سکوهای آموزشی و نمایشی و همچنین یک آمفی تئاتر در فضای باز است.

بزرگترین استادیوم گواتمالا نیز در پایتخت یافت شده است: استادیوم ملی Doroteo Guamuch Flores (معروف بین المللی به عنوان Mateo Flores) که برای میزبانی بازی‌های آمریکای مرکزی و دریای کارائیب در سال 1950 ساخته شد. نام این ورزشگاه از نام یک دونده مسافتی گرفته شده است که در سال 1952 بوستون را برد. ماراتن.

گواتمالا سیتی

تور مجازی ما در گواتمالا رو به پایان است و امیدواریم تونسته باشید ببینید این شهر آمریکای مرکزی چقدر متنوع، زیبا و جالب است!

عکس های  دیمیتری مویزینکو ، استانیسلاو سدوف

*️⃣ قبل از اجرای “شهر گواتمالا سیتی، گواتمالا” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان شهر گواتمالا سیتی، گواتمالا بر روی لینک اشاره نمایید …