شهر کوستروما روسیه

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

شهر کوستروما روسیه

کوستروما، یک شهر باستانی روسیه، در 344 کیلومتری مسکو در هر دو ساحل رودخانه ولگا واقع شده است. کوستروما بخشی از حلقه طلایی روسیه است: تنها حدود ده شهر که منحصر به فردترین آثار تاریخی و معماری را حفظ کرده اند، در این مسیر گردشگری گنجانده شده است.

حلقه طلایی روسیه، کوستروما

شهر کوستروما که در سال 1152 تأسیس شد، تقریباً هم سن مسکو است (سال تأسیس آن 1147 است). برای قرن‌های متمادی این شهر در مرکز رویدادها قرار داشت و حتی پایتخت یک شاهزاده مستقل بود. همیشه نبردهایی برای مالکیت کوستروما وجود داشت، از جمله نبردهایی بین کنیاازهای روسی («شاهزاده ها» یا «دوک ها») که می‌خواستند بر این شهر حکومت کنند. در طول قرن‌های 13 تا 14، چندین صومعه مستحکم در اینجا ساخته شد. یکی از آن‌ها صومعه تثلیث مقدس ایپاتیفسکی است.

حلقه طلایی روسیه، کوستروما

این صومعه از زمان تأسیس، پایگاه بسیار مهمی در مرز شمال شرقی روسیه بود. تاریخچه صومعه با نام کنیاازهای بزرگ روسی، مانند واسیلی یاروسلاویچ (واسیلی کوستروما)، دیمیتری دونسکوی (دیمیتری دون)، واسیلی تیمنی (واسیلی کور) و تزارهای روسیه: ایوان مخوف، مرتبط است. فئودور ایوانوویچ و بوریس گودونوف گاهی اوقات این صومعه را “گهواره سلسله رومانوف” می‌نامند: در سال 1613، میخائیل رومانوف جوان در آنجا پناه گرفت و بعدها تاج گذاری کرد. به این ترتیب دوره زمان مشکلات، پر از مشکلات ملی، اقتصادی و اجتماعی، دقیقاً در داخل دیوارهای صومعه تثلیث مقدس ایپاتیفسکی به پایان رسید.

حلقه طلایی روسیه، کوستروما

اولین معابد و دیوارهای این اقامتگاه از چوب ساخته شده بود. اما حتی آن ساخت و سازهای بعدی که از سنگ ساخته شده بودند تا امروز باقی نماند. به عنوان مثال، در سال 1649 انفجار باروت که در زیرزمین آن ذخیره می‌شد، کلیسای جامع ترینیتی صومعه را ویران کرد. ساختمان بعدی کلیسای جامع تثلیث تا سال 1652 ادامه یافت. و در سالهای بعد، مانند هر شیء دیگر صومعه، دائماً درحال بازسازی بود.

حلقه طلایی روسیه، کوستروما

در سال 1919 صومعه بسته شد. تا سال 1958 ساختمان‌های آن برای مقاصد مختلف دولت شوروی مورد استفاده قرار می‌گرفت، که از اقامتگاه‌های زندگی شروع می‌شد و به سالن‌های نمایشگاه ختم می‌شد. امروزه صومعه تثلیث مقدس ایپاتیفسکی دوباره فعالیت می‌کند. علاوه بر ساختمان اصلی کلیسای جامع تثلیث با برجک ناقوس، ساختمان اسقف‌ها (قرن 18)، اتاق‌های بویارهای رومانوف (قرن 16 تا 19)، دیوارها و برج‌های ساخته شده در قرن‌های 16-17 و بسیاری از سازه‌های دیگر که به دلیل مفهوم مذهبی، فرهنگی و تاریخی جالب توجه هستند.

حلقه طلایی روسیه، کوستروما

صومعه تثلیث مقدس ایپاتیفسکی تنها نقطه عطف کوستروما نیست. میدان اصلی شهر نام سوسانینسکایا را دارد، اما به دلیل شکل آن، مردم اغلب آن را “Skovorodka” (در روسی به معنای ماهی تابه) می‌نامند. چندین خیابان از اینجا به شکلی شبیه یک بادبزن تابش می‌کنند. طبق یک افسانه، کاترین کبیر فن خود را روی نقشه شهر انداخت و به معماران گفت که هنگام طراحی نقشه خیابان کوستروما، آن را در نظر بگیرند.

حلقه طلایی روسیه، کوستروما

در این میدان یک برج دیدبانی آتش نشانی به ارتفاع 35 متر وجود دارد که نقطه عطف بزرگ شهر است. این ساختمان در سال 1827 در زمانی ساخته شد که 80 درصد از ساختمان‌های کوستروما از چوب ساخته شده بود و در معرض آتش‌سوزی مداوم قرار داشت. این برج که در کلاسیک‌های بعدی طراحی شده بود و از الگوی یک معبد عتیقه با رواق طراحی شده بود، آنقدر خوب ظاهر شد که امپراتور نیکلاس اول آن را تحسین کرد. او هنگام بازدید از شهر در سال 1834 گفت: “حتی در سن پترزبورگ هم چنین چیزی ندارم!” بنابراین از آن زمان به بعد بهترین برج آتش نشانی روسیه در نظر گرفته شده است.

حلقه طلایی روسیه، کوستروما

در جنوب میدان، در جهت رودخانه ولگا، یک محله تجاری متشکل از چندین خیابان وجود دارد. این بنای تاریخی منحصربفرد شهرسازی قرن 18  19 است . مغازه‌ها، گالری‌های تجاری و معبد متعددی در محله تجارت وجود دارد.

حلقه طلایی روسیه، کوستروما

پیش از این، بر روی تپه‌ای در ساحل چپ رودخانه ولگا، قلعه کرملین مانند هر شهر دیگر روسیه وجود داشت. در داخل دیوارهای آن کلیسای جامع Uspensky وجود داشت که در زمان سلطنت ایوان مخوف (در اواسط قرن شانزدهم) ساخته شد و اولین بنای سنگی در شهر کوستروما بود.

حلقه طلایی روسیه، کوستروما

متأسفانه، اکثر ساختمان‌های مهم قلعه کرملین کوستروما در دوره شوروی ویران شدند. ما فقط از تحقیقات مورخان و باستان شناسان می‌توانیم چیزی دربارهٔ آن‌ها بیاموزیم. با این حال، کوستروما جذابیت دوران قدیم و همچنین بسیاری از بناهای تاریخی بزرگ را حفظ کرده است. پانورامای ما به شما این فرصت را می‌دهد که از این شهر زیبای باستانی دیدن کنید.

عکس‌های استاس سدوف و سرگئی شاندین

*️⃣ قبل از اجرای “شهر کوستروما روسیه” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان شهر کوستروما روسیه بر روی لینک اشاره نمایید …