شهر زیبای ریودوژانیرو، برزیل

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

شهر زیبای ریودوژانیرو، برزیل

شهر شگفت‌انگیز نام غیر رسمی ریودوژانیرو است و بسیار مناسب این شهر است. شهر ریودوژانیرو با مساحت 1260 کیلومتر مربع در ساحل غربی خلیج گوانابارا، سواحل اقیانوس اطلس برزیل قرار دارد. دره‌ها، تپه‌ها، کوه‌ها و سواحل منظره‌ای زیبا ایجاد می‌کنند.

ریودوژانیرو در صورتی

قبل از سال 1960، شهر ریودوژانیرو پایتخت برزیل بود. با این حال، وظایف اداری به شهر برازیلیا منتقل شد که به دلایل متعددی در وسط کشور ساخته شده بود. ژانیرو همیشه با درصد بالایی از شهروندان فقیر پرجمعیت بوده است که به راحتی می‌توانند یک قیام یا انقلاب ایجاد کنند.

مجسمه مسیح نجات دهنده

لازم به ذکر است که مردم محلی یکی از جاذبه‌های واقعی ریودوژانیرو به معنای کامل کلمه هستند. فاولا، فقیرترین مناطق شهر، در دامنه‌های کوه‌های اطراف جمع شده‌اند. ذاتاً، آن‌ها “ایالتی در داخل یک ایالت” هستند با مجموعه “قوانین” خاص خود و چنان سطوح کیفری بالایی که مجریان قانون فدرال به سختی سعی در مداخله دارند. با وجود آن، فاولاها گردشگران زیادی را درجستجوی تجربیات عجیب و غریب جذب می‌کنند. با این حال، حتی با داشتن یک راهنمای محلی، شانس زیادی برای به دردسر افتادن وجود دارد.

پل پرزیدنت کوستا و سیلوا یا پل ریو-نیتروی

اما، البته، فراتر از فاولاهای ریودوژانیرو وجود دارد که این شهر را بسیار جذاب و جالب می‌کند. مجسمه غول پیکر مسیح نجات دهنده در کوه کورکووادو قرار دارد. این نماد نه تنها ریودوژانیرو بلکه کل برزیل شد. این مجسمه یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین بناهای تاریخی در جهان است. سالانه نزدیک به 2 میلیون گردشگر از مسیح رستگار بازدید می‌کنند و نه چندان دور به درستی به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان انتخاب شد. این مجسمه 38 متر ارتفاع دارد (شامل یک پایه 8 متری)، وزن آن 1145 تن است و بازوهایش به عرض 30 متر کشیده شده است. یک قطار برقی (اولین بار در برزیل) به بالای کوه می‌رود. همچنین می‌توان با ماشین به مجسمه مسیح نجات دهنده رسید. هنگامی که در بالای آن قرارگرفتند، بازدیدکنندگان از یک پلکان پیچ در پیچ 220 پله‌ای به سمت پای بنای یادبود می‌روند.

مجسمه مسیح نجات دهنده

در هر عکس گردشگری از ریودوژانیرو، کوهی با ارتفاع 396 متر به نام «قانع شکر» دیده می‌شود. اگرچه شکل آن واقعاً شبیه یک تکه قند است، نسخه دیگری از نام ترجمه مستقیم از زبان بومی به معنای “نگهبان خلیج” است. این کوه در دهانه خلیج قرار دارد و سواحل معروف ریودوژانیرو در پشت آن محافظت شده است، به معنای واقعی کلمه، گویی پشت یک دیوار سنگی قرار دارند.

کوه شوگرلوف، ریودوژانیرو، برزیل

ریودوژانیرو همچنین دارای باغ گیاه شناسی، چندین جنگل و پارک (از جمله بزرگترین جنگل شهری در جهان واقع در بالای کوه کورکووادو)، اقامتگاه امپراتور سابق و کلیساها و صومعه‌های استعماری متعدد است. مکان‌های ثبت رکورد عبارتند از پل ریو-نیتروی (به طور رسمی به عنوان پل پرزیدنت کوستا و سیلوا) که سواحل دوردست خلیج گوانابارا را به هم متصل می‌کند. این طولانی‌ترین پل در ایالات متحده امریکای جنوبی است: 13290 متر طول با 8836 متر بالای آب و 72 متر ارتفاع گذرگاه برای کشتی‌هایی به اندازه اقیانوس. کلیسای جامع سنت سباستین (Catedral Metropolitana de São Sebastião) یکی از جالب‌ترین نشانه‌های معماری ریودوژانیرو است. در سال 1979 ساخته شد و به سبک مدرن و شبیه هرم مایا طراحی شده است.

ریودوژانیرو، برزیل

امروزه، برزیل به دلیل جام جهانی فوتبال 2014 که از 12 ژوئن آغاز می‌شود، توجه زیادی را به خود جلب می‌کند. بهترین تیم‌های فوتبال از تمام قاره‌ها برای بیستمین بار برای جام جهانی 2014 رقابت خواهند کرد . بازی نهایی در ورزشگاه معروف ماراکانا در ریودوژانیرو در تاریخ 13 ژوئیه 2014 برگزار خواهد شد.

برزیل پنجمین کشوری خواهد بود که برای دومین بار میزبان جام جهانی است (پس از مکزیک، ایتالیا، فرانسه و آلمان). قبل از آن جام جهانی فوتبال در سال 1950 در برزیل برگزار شد. و آخرین باری که جام جهانی فیفا از آمریکای جنوبی بازدید کرد در سال 1978 بود.

ایپانما

در طول مسابقات قهرمانی برزیل بیش از 3 میلیون گردشگر را انتظار دارد که بدون شک از شهر ریودوژانیرو دیدن خواهند کرد تا زیبایی آن را تحسین کنند.

قایق در ریودوژانیرو

از کسانی که قصد ندارند در ماه ژوئن به ریو سفر کنند دعوت می‌کنیم تا جاذبه‌های معروف‌ترین شهر برزیل را از طریق پانورامای هوایی ما تماشا کنند.

عکس دیمیتری مویزینکو و استاس سدوف

*️⃣ قبل از اجرای “شهر زیبای ریودوژانیرو، برزیل” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان شهر زیبای ریودوژانیرو، برزیل بر روی لینک اشاره نمایید …