زرمات، ماترهورن در سوئیس

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

زرمات، ماترهورن در سوئیس

زرمات یکی از زیباترین و جالب‌ترین پیست‌های اسکی سوئیس است. جای تعجب نیست که این اولین‌بار نیست که تیم هوایی برای ایجاد تصاویر پانوراما به اینجا می‌آید.

این سکونتگاه با جمعیت کمتر از 6000 نفر توسط اکثریت چهار هزار کوه آلپ پنین مانند دوفورسپیتزه (4634 متر)، بلندترین قله سوئیس در توده مونت روزا و ماترهورن (4478 متر) احاطه شده است. در دامنه کوه اخیر، در ارتفاع 1608 متری، سکونتگاه زرمات قرار دارد.

ماترهورن، سوئیس

مناظر طبیعی جاذبه اصلی این منطقه است. نام زرمات از “matten” (در آلمانی) به معنای “چمنزارهای آلپ” گرفته شده است. و مقامات با دقت بسیار میراث طبیعی را حفظ می‌کنند: کل قلمرو زرمات برای وسایل نقلیه موتور احتراقی بسته است و تمام حمل و نقل در زرمات توسط اتومبیل‌های برقی و دوچرخه نشان داده می‌شود.

زرمات، ماترهورن، سوئیس

علاوه بر این، روستا مرکز تاریخی خود را حفظ کرده است. در زرمات معابد زیبایی مانند کلیسای سنت موریس وجود دارد. اولین ثبت تاریخی این کلیسا مربوط به سال 1285 است. در دهه 1980 بازسازی شد اما خطوط اصلی باستانی خود را حفظ کرده است.

هتل‌های مجلل امروزی که به دلیل محبوبیت روزافزون توچال ظاهر شده‌اند در تضاد جالبی با معماری قرن‌های گذشته قرار دارند.

قله افسانه‌ای ماترهورن و همچنین زرمات، پس از مناظر زیبای چمنزار، این نام را به خود اختصاص دادند. این کوه دارای یک شکل هرمی منحصربفرد با چهار وجه تقریباً رو به چهار نقطه قطب نما است. شیب جنوبی به سمت ایتالیایی پایین می‌آید، سه شیب دیگر در سمت سوئیس است.

ماترهورن، سوئیس

اگرچه ماترهورن تنها پنجمین قله مرتفع آلپ است، اما یکی از سخت‌ترین کوه‌ها برای صعود در میان همسایگانش است. خطر اصلی، آب و هوای غیرقابل پیش‌بینی است، زمانی‌که ابرهای کم ارتفاع قله را احاطه کرده و مه غلیظی را تشکیل می‌دهند. ریزش سنگ، طوفان و برف چالشی برای مردمی است که مایل به صعود به این کوه هستند.

ماترهورن، سوئیس

یکی دیگر از نقاط دیدنی زرمات، راه‌آهن گورنگرات است که دومین راه‌آهن مرتفع اروپا پس از Jungfrau و اولین راه‌آهن ریلی در جهان است که برقی شده است. این خط در سال 1898 افتتاح شد و هنوز هم روستا را به قله گورنگرات متصل می‌کند.

ایستگاه راه‌آهن Gornergrat در ارتفاع 3089 متری مناظر فوق‌العاده‌ای از خط الراس کوه آلپ را ارائه می‌دهد. درست در قله، هتل Gornergrat Kulm نیز وجود دارد. این هتل غیر معمول در سال 1907 ظاهر شد و 90 سال بعد، دو رصدخانه بر روی هر یک از دو برج هتل ساخته شد. هوای پاک و منطقه کوهستانی شرایط عالی را برای کاوش در ستاره‌ها ایجاد می‌کند.

در مسیر رسیدن به این کوه شگفت انگیز در ارتفاع 2757 متری دریاچه ریفلزی قرار دارد. در یک روز صاف، می‌توان انعکاس هرم پوشیده از برف ماترهورن را روی سطح آن دید.

راه آهن Gornergrat به روزتر و دوستدار محیط زیست شده است. مجهز به سیستم ترمز ویژه‌ای است که در هنگام فرود برق تولید می‌کند و در نتیجه باعث صرفه جویی در انرژی می‌شود.

سفری باورنکردنی با هوایی داشته باشید!

AirPano در دریاچه Riffelsee، Matterhorn، سوئیس

تیم هوایی مایل است از  فردریک سیدلر  برای سازماندهی عالی عکاسی و استقبال گرم ابراز قدردانی کند. 

عکس های سرگئی سمنوف و استانیسلاو سدوف

*️⃣ قبل از اجرای “زرمات، ماترهورن در سوئیس” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان زرمات، ماترهورن در سوئیس بر روی لینک اشاره نمایید …