نمای شهر مسکو، پانورامای سه بعدی استریو

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

نمای شهر مسکو، پانورامای سه بعدی استریو

یک پانورامای استریو کروی جدید، که از پشت بام برج 301 متری “شهر مسکو” – بلندترین ساختمان اروپا – عکس گرفته شده است، اکنون در وب سایت ما موجود است. تنها چیزی که برای دیدن این عکس نیاز دارید یک جفت عینک استریو قرمز و آبی (یا قرمز و فیروزه ای) است. برای خرید پیشنهادات زیر را ببینید.

تصاویر استریو بخشی از زندگی روزمره ما شده اند. این روزها تقریباً همه سینماها دارای فیلم‌های سه بعدی هستند. مجلات عکس‌های استریوگرافی را منتشر می‌کنند. و نمایشگاه‌های عکس تصاویر استریوگرافی را نشان می‌دهد. برای مشاهده چنین تصاویری یک جفت عینک مخصوص استریو لازم است. حدود ده‌ها نوع عینک استریو در بازار وجود دارد، اما رایج‌ترین آن‌ها عینک‌های سه بعدی قطبی است که معمولا برای تماشای تلویزیون سه بعدی و در سالن‌های سینما استفاده می‌شود. یکی دیگر از انواع محبوب عینک آناگلیف قرمز و آبی است که دربارهٔ ما به آن نیاز خواهید داشت.

آناگلیف روشی برای دستیابی به افکت استریو با یک جفت استریو از تصاویر دو بعدی رنگی متفاوت است که برای هر چشم یکی است. عینک‌های خاص (آناگلیفیک) با فیلترهای رنگی به‌جای لنزهای دیوپتر (معمولاً قرمز برای چشم چپ و آبی/فیروزه‌ای برای چشم راست) برای دستیابی به جلوه سه بعدی استریوسکوپی مورد نیاز است.

تصویر استریوسکوپی یک جفت از دو تصویر رنگی مکمل است: فیلتر قرمز تنها اطلاعات موجود در کانال رنگ قرمز را به چشم چپ می‌پذیرد و آبی را مسدود می‌کند. و دیگری اطلاعات بصری را در کانال آبی به چشم راست می‌رساند. بنابراین هر چشمی می‌تواند تصویری را به رنگ خود ببیند.

نقطه ضعف تصویربرداری استریو آناگلیف، اول از همه، نمایش رنگ ضعیف، خستگی سریع چشم و مسدود شدن ضعیف تصویر مقابل است که منجر به جداسازی تصویر می‌شود.

از جنبه مثبت، عینک‌های قرمز و آبی ساده و نسبتا ارزان هستند. برای مشاهده تصویر نیز به تجهیزات اضافی نیاز نیست، فقط یک جفت عینک آناگلیف.

برای مشاهده عکس پانورامای استریو که از مجموعه آسمان‌خراش‌های «شهر پایتخت‌ها» گرفته شده است، باید یک جفت عینک قرمز و آبی تهیه کنید. شما به راحتی می‌توانید عینک قرمز و آبی را در منطقه خود خریداری کنید. اگر هرگز عینک قرمز و آبی ندیده اید، ممکن است بخواهید ببینید که چگونه به‌نظر می‌رسند:

فروشگاه‌های آنلاین زیادی با عینک قرمز و آبی مانند eBay و DealExtreme وجود دارد.

برخی از مجلات دارای عینک‌های استریو قرمز و آبی هستند که در هر نسخه از مجله محصور شده است. در روسیه عینک با شماره اکتبر مجله نشنال جئوگرافیک موجود است. بنابراین با خرید مجله این فرصت را خواهید داشت که چند مقاله تصویری جالب را بخوانید و همچنین پانورامای استریوی آنلاین “شهر پایتخت ها” را بدون صرف وقت خود برای خرید عینک‌های آناگلیفیک مشاهده کنید.

*️⃣ قبل از اجرای “نمای شهر مسکو، پانورامای سه بعدی استریو” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان نمای شهر مسکو، پانورامای سه بعدی استریو بر روی لینک اشاره نمایید …