لذت یخ و آتش در استراحتگاه آبگرم “تالاب آبی” ایسلند

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

لذت یخ و آتش در استراحتگاه آبگرم “تالاب آبی” ایسلند

آبگرم زمین گرمایی Blue Lagoon یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های ایسلند است. آب‌های بخار گرفته بخشی از یک سازند گدازه هستند.

تالاب آبی

آب‌های گرم سرشار از مواد معدنی مانند سیلیس و گوگرد است و حمام کردن در تالاب آبی برای کمک به برخی افراد مبتلا به بیماری‌های پوستی مشهور است. دمای آب در منطقه حمام و شنا تالاب به طور متوسط ​​37-39 درجه سانتیگراد است.

این تالاب از خروجی آب Svartsengi، نیروگاه زمین گرمایی نزدیک ساخته شده در سال 1976 تغذیه می‌شود و هر 2 روز یکبار تجدید می‌شود. آب فوق گرم از زمین در نزدیکی جریان گدازه تخلیه می‌شود و برای راه اندازی توربین‌هایی که برق تولید می‌کنند استفاده می‌شود. زیر 600 متر، دمای مخزن در 240 درجه سانتیگراد تقریباً یکنواخت است و سیال زمین گرمایی آب نمک با شوری تقریباً 2/3 آب دریا است. 

نمای هوایی از تالاب آبی

پس از عبور از توربین ها، بخار و آب گرم از یک مبدل حرارتی عبور می‌کند تا گرما را برای سیستم گرمایش آب شهری فراهم کند. سپس آب برای استحمام استفاده کنندگان تفریحی و دارویی به تالاب وارد می‌شود. 

تالاب آبی

عکس از سایت  www.phototravels.net

گاهی اوقات می‌توان افرادی را در نقاب گلی سفید دید. گل سیلیس عنصر مشخصه تالاب آبی است. گل خالص زمین گرمایی سفید، عمیقاً پاکسازی و لایه برداری می‌شود.

آبگرم در یک میدان گدازه در گرینداویک در شبه جزیره ریکیانس در جنوب غربی ایسلند واقع شده است. تالاب آبی تقریباً 13 کیلومتر از فرودگاه بین المللی کفلاویک و 39 کیلومتر از پایتخت شهر ریکیاویک واقع شده است. این تقریباً 20 دقیقه با ماشین از فرودگاه و 40 دقیقه رانندگی از ریکیاویک فاصله دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر دربارهٔ تالاب آبی لطفا به سایت رسمی مراجعه کنید.

تالاب آبی

و اکنون می‌توانید مناظر منحصربفرد اطراف تالاب آبی را در پانورامای ما ببینید.

همچنین مایلیم از همکارمان تام میلز تشکر کنیم که با مهربانی چشم انداز زیبایی از داخل تالاب آبی را که به تور مجازی ما اضافه شده است به ما ارائه داد .

*️⃣ قبل از اجرای “لذت یخ و آتش در استراحتگاه آبگرم “تالاب آبی” ایسلند” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان لذت یخ و آتش در استراحتگاه آبگرم “تالاب آبی” ایسلند بر روی لینک اشاره نمایید …