ذخیره‌گاه طبیعی شیطان تائو در روسیه

  • درباره

تور گردشگری مجازی:

ذخیره‌گاه طبیعی شیطان تائو در روسیه

در 9 اکتبر 2014، یکی از جوانترین ذخایر طبیعی روسیه در امتداد خط الراس Shaytantau اورال جنوبی در استان اورنبورگ تأسیس شد و به عنوان ذخیره گاه طبیعی Shaytan-Tau نامگذاری شد.

“شیطان تاو” به معنای “کوه شیطان” بشکری است. طبق افسانه ها، این نام توسط عشایری که از شرایط آب و هوایی سخت – بادهای سرد و شدید – بسیار خسته شده بودند به این مکان داده شده است. خط الراسی که این منطقه حفاظت شده طبیعی را احاطه کرده است تنها 619 متر ارتفاع دارد. اما چشم انداز آن با اختلاف ارتفاع شدید بین 237 تا 557 متر مشخص شده است.

ذخیره‌گاه طبیعی شیطان تائو، روسیه

مردم محلی یک نام دیگر برای این خط الراس گذاشته‌اند – Dzyautube (به معنی “کوه نبرد”). این نام به افسانه‌ای باستانی در این منطقه اشاره دارد که از جنگ نیروهای باشقیر و قزاق در قله‌ها، دامنه‌ها و دره‌های چوبی کم‌تپه‌ای شیتان تائو می‌گوید.

در مقایسه با سایر مناطق حفاظت شده، این ذخیره گاه طبیعی دارای قلمرو نسبتاً محدودی است – تنها 6726 هکتار. اما اینجا جایی است که استپ منحصربفرد دوبرونایا در این قسمت از سیاره به بهترین شکل حفظ شده است.

ذخیره‌گاه طبیعی شیطان تائو، روسیه

استپ Dubravnaya ترکیبی منحصربفرد از دره‌های کوهستانی، استپ‌های گیاهی مخلوط، بیشه‌های بلوط و درختان است. یک اکوسیستم استثنایی در اینجا تکامل یافته است: منطقه‌ای است که برای گونه‌های مختلف جانوری راحت است، از خرس قهوه‌ای و سیاه گوش گرفته تا جربوآ و سنجاب زمینی. نهرهای کوه پر از ماهی قزل آلا و خاکستری است. شاهین‌های شاهین و عقاب‌های طلایی در آسمان پرواز می‌کنند، درحالی‌که پروانه‌های آپولو ابری و پاپیلیو ماچائون بر فراز گل‌ها معلق هستند. در مجموع، 40 گونه پستاندار، 101 گونه پرنده، 6 گونه خزنده، 6 گونه دوزیست و ده‌ها گونه حشره در این منطقه زیستگاهی زندگی می‌کنند.

ذخیره‌گاه طبیعی شیطان تائو، روسیه

و در نهایت، شیتان تاو تنها مکانی در اورال است که دارای صخره‌های آهکی است که سن کامبرین دارند و تقریباً 500 میلیون سال قدمت دارند. دانشمندان هنوز درحال حفاری بقایای حیوانات دریایی منقرض شده و جلبک‌های دریایی هستند.

این منطقه منحصربفرد به منظور توسعه گردشگری فرهنگی و آموزش محیط زیست برای تبدیل شدن به یک ذخیره گاه طبیعی تفکیک شد. ایرپانو سهم کوچک خود را در این هدف مهم ایفا کرده است.

ذخیره‌گاه طبیعی شیطان تائو، روسیه

عکس های  استانیسلاو سدوف ،  ناتالیا سودتس

*️⃣ قبل از اجرای “ذخیره‌گاه طبیعی شیطان تائو در روسیه” لطفاً این بخش را مطالعه فرمائید.

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید.

2️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [گزارش ایراد] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

3️⃣ برای [نمایش‌تمام‌صفحه]، می‌توانید با اشاره روی دکمه زیر و برای خروج نیز از دکمه‌های [►] یا [Esc] استفاده نمائید.

★★★★★ برای مشاهده و تماشای پخش آنلاین و دانلود رایگان ذخیره‌گاه طبیعی شیطان تائو در روسیه بر روی لینک اشاره نمایید …