با سرد شدن هوا استفاده از پوشاک و وسایل زمستانی در بین همه مردم کشورمان رواج پیدا می‌کند و یکی از مهمترین این ملزومات، چترها هستند که به راحتی می‌توان با استفاده از آن‌ها از خیس شدن و ماندن در زیر بارش‌های برفی و بارانی خود را در امان نگه داشت.

.

نکات مهم هنگام خرید چتر

انتخاب نوع آن: اولین نکته ای که باید به هنگام خرید چتر به آن توجه کنید، نوع آن است. چترها بطور کلی دارای 2 مدل کلاسیک و تلسکوپی (تاشو) هستند که نوع اول؛ یعنی چترهای کلاسیکی به مراتب از عمر و دوام بیشتری برخوردار هستند و نوع دوم نیز به دلیل قابلیت جمع شوندگی به راحتی قابل حمل هستند و بیشتر مناسب کسانی هستند که پی در پی در حال سفر و یا تردد در سطح شهر خود بصورت پیاده می‌باشند.

ضدآب بودن سایبان: از بدیهی ترین وظایف یک چتر خوب، حفاظت از افراد در برابر بارش‌های شدید و پراکنده می‌باشد که برای این امر باید حتما جنس سایبان آن که عموما از نایلون و یا پلی استر نیز می‌باشد از خاصیت ضدآب بودن برخوردار باشد تا با دفع آب از رویه خود، سبب خیس نشدن شما شود.

جنس اسکلت محصول: نکته مهم دیگری که باید به هنگام خرید یک چتر مناسب به آن توجه داشته باشید، جنس بدنه یا همان جنس اسکلت چتر است که اصولا باید یا از جنس استیل ضد زنگ و یا از جنس آلومینیوم ساخته شده باشد. ناگفته نماند این دو فلز از مقاومت بالایی در برابر زنگ زدن برخوردار هستند و با توجه به وزن اندک آن، استفاده از آن‌ها در چترها یک امر کاملا منطقی بحساب می‌آید.

قطر سایبان: حواستان باشد همیشه به دنبال خرید چتری باشید که سایبان آن از قطر زیادی برخوردار باشد. جالب است اگر بدانید بسیار از مردم بجای استفاده از چتر در روزهای بارانی، از آن جهت جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید به پوست خود استفاده می‌کنند که البته در هر دو حالت باید همیشه به فکر خرید یک چتر مقاوم با سایبانی هرچه بزرگتر باشید.

دسته محصول: عموما کمپانی‌های تولید کننده چترهای آفتابی و یا غیر آفتابی (بارانی) با حساسیت بیشتری به فکر طراحی دسته‌های چترهای تولیدی خود هستند و سعی می‌کنند همیشه دسته هایی مطابق با ارگونومی دست انسان طراحی کنند تا در صورت استفاده طولانی مدت از محصولات خود، کمترین فشار ممکنه به دست افراد وارد شود. ناگفته نماند دسته چترها نیز به دو نوع: ساده و عصایی تقسیم می‌شود که بر روی دسته‌های عصایی یک دکمه و یا ضامن تعبیه شده است که سبب باز شدن چتر شما در یک لحظه می‌شود و این دکمه باید سالم و به صورتی کاملا نرم در نظر گرفته شده باشد.

قیمت چتر: قیمت چتر خیلی در بازار دچار نوسان نمی شود و معمولا می‌توان با پرداخت چیزی بین 50 تا 100 هزار تومان به یک چتر زیبا و کاملا باکیفیت دست پیدا کرد. منتها پیشنهاد می‌کنیم حتما به هنگام خرید یک چتر به تمام موارد گفته شده در این مقاله توجه نمایید تا بتوانید با یک خرید خوب به استقبال فصول سرد و بارشی سال بروید.