همه ما مجبوریم بخش از ساعات شبانه روزی خود را در محیط‌های بیرون از خانه سپری کنیم و به همین منظور باید برای رفع دو حس اصلی و ذاتی انسانی مان؛ یعنی گرسنگی و تشنگی فکری کنیم. راحت ترین راه برای برطرف کردن حس تشنگی و سیراب شدن استفاده از بطری‌های آب قابل حمل یا همان قمقمه‌ها هستند که اتفاقا امروزه از انواع و اقسام مدل‌ها در بازار برخوردار می‌باشند و به همین سبب خرید قمقمه ای باکیفیت و در عین حال کارآمد کمی سخت و حتی پیچیده شده است!

.

نکات مهم هنگام خرید قمقمه

  • اندازه و وزن: نخستین نکته ای که هنگام خرید قمقمه باید به آن توجه داشته باشید، اندازه و وزن این قبیل از بطری‌های آب قابل حمل می‌باشد که باید در تناسب مطلوبی با بزرگی و یا کوچکی فضای مورد نظر شما در داخل کیف و یا جیب بیرون از کوله پشتی شما باشد. در ضمن فراموش نکنید که وزن یک قمقمه نیز باید به گونه ای باشد که وقتی پر از آب است، خیلی سنگین برایتان تلقی نشود و بتوانید به راحتی آن را در دست بگیرید.
  • جنس بدنه: مورد بعدی در خصوص انتخاب و خرید قمقمه توجه به جنس بدنه آن است که می‌تواند یا از جنس پلاستیک ساخته شده باشد و یا از استیل ضد زنگ، آلومینیوم و همچنین شیشه تولید شده باشد. لازم به ذکر است هر یک از متریال‌های گفته شده دارای معایب و مزایایی هستند که باید به هنگام خرید خود حتما به آن توجه داشته باشید؛ مثلا قمقمه‌های شیشه ای فوق العاده زیبا و کارآمد هستند اما بسیار شکستنی نیز می‌باشند.
  • میزان گنجایش: اینکه بطری آب شما قرار است در چه زمینه‌های فعالیتی برایتان کارایی داشته باشد، حجم و یا همان میزان گنجایش آن را برایتان مشخص می‌کند. معمولا ورزشکاران باید از قمقمه هایی استفاده کنند که دارای گنجایش بیشتری می‌باشد؛ زیرا مصرف آب آن‌ها خیلی بیشتر از دیگر افراد معمولی جامعه است.
  • طراحی ظاهری: شکل و ظاهر محصول مورد نظر شما فقط و فقط بسته به سلیقه و نظرتان دارد. با این وجود پیشنهاد می‌کنیم به هنگام انتخاب یک بطری آب حتما به فاکتورهای زیبایی و همچنین طراحی آن برای سهولت در استفاده از بطری توجه داشته باشید. در کنار همه این موارد به سن فرد مصرف کننده از قمقمه نیز حتما گوشه چشمی داشته باشید؛ زیرا اغلب بهتر است برای دانش آموزان و خردسالان از محصولات رنگی و شاد استفاده نمود.
  • قابلیت حفظ دما: برخی از قمقمه‌ها تنها قادر به حمل آب برای شما به نقاط مختلف هستند و برخی دیگر از توانایی حفظ دمای محتویات خود تا چند ساعت پس از ریخته شدن به داخلشان نیز برخوردارند؛ مثلا بطری هایی که از جنس استیل ضد زنگ ساخته شده باشند به خوبی می‌توانند دمای مایعات گرم و سرد درون خود را تا مدتی حفظ نمایند.
  • نوع دهانه: فاکتور مهم بعدی در خرید قمقمه توجه به نوع دهانه آن است که بسته به سلیقه تولید کننده و همچنین تمایل شما می‌تواند دهانه آن از نوع پیچی، لوله ای و یا بصورت یک شیر کوچک تعبیه شده باشد. فراموش نکنید شکل دهانه باعث راحتی شما در استفاده از محصول مورد علاقه تان می‌باشد.
  • نحوه خروجی آب: در تهیه کردن یک قمقمه برای خود حتما به شکل خروج آب از بطری آن نیز توجه کنید؛ بطور کلی آب در سه شکل: پیچی، ضامنی و یا فشاری از داخل محصول به بیرون نشت پیدا می‌کند.
  • موارد جانبی: داشتن لیوان، بند متصل به بدنه بطری و همچنین عایقی برای حفظ دمای بهتر مایع درونی قمقمه از جمله موارد جانبی است که می‌تواند از سوی تولید کننده بر روی محصول مورد نظرتان قرار گرفته باشد و باعث راحتی بیشتر شما در استفاده از آن شود.
  • قابلیت شستشو آسان: در هنگام خرید و انتخاب قمقمه خود حتما به قابلیت شستشوی آسان آن نیز توجه کنید و مطمئن شوید که آیا بطری منتخب شما از قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی برخوردار است یا اینکه همواره باید آن را با دست بشویید.
  • قیمت قمقمه: تقریبا تمام موارد مهمی که بر روی قیمت قمقمه موثر هستند در این مطلب گفته شد و اکنون این شما هستید که باید با توجه به زمینه مصرفی و همچنین میزان بودجه ای که در اختیار دارید، به دنبال خرید یک محصول مناسب باشید.