• مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

راهنمایی برای هنرمندان تازه کار جهت برگزاری گالری فیزیکی

اگر تصمیم دارید که آثار هنری خود را برای اولین بار به صورت گالری به نمایش عموم بگذارید باید بدانید که مراحلی نه چندان راحت را پیش رو دارید.
هنرمندان و افرادی که بارها تجربه برگزاری گالری و نمایش آثارشان را داشته اند باز هم هر بار که اقدام به برگزاری گالری می‌کنند نگرانیهایی دارند. عمده‌ترین این نگرانیها از این بابت است که شما آثار خود را در معرض قضاوت و نظر دیگران قرار می‌دهید و همین موجب ایجاد نگرانی و اضطراب می‌شود.

اما زمانی که تصمیم گرفتید یک گالری برگزار کنید ممکن است با چه شرایطی روبرو شوید؟

اول) شرایط برای گالریهای صاحب نام
گالریهای صاحب نام و مشهور همیشه دیوارهای خود را به افراد سرشناس و هنرمندان برجسته و شناخته شده اختصاص می‌دهند که بتوانند آثارشان را به نمایش بگذارند و از این طریق اعتبار خودشان را نیز افزایش می‌دهند. خیلی کم اتفاق می‌افتد که این نوع گالریها به هنرمندان تازه کار و شناخته نشده بخواهند گالریشان را اجاره دهند. اما این نباید شما را دلسرد کند، زیرا این گالریهای نقاشی و یا گالری مجسمه نیز دوست دارند که استعداد تازه‌ای را به دنیای هنر و علاقه مندان معرفی کنند. بنابراین، زمانی که از کارها و آثار هنری خودتان مطمئن هستید و در اثر دیدن آثار بسیار و تجربیاتی که به دست آورده اید مطمئن هستید که آثار شما ارزشمند هستند و حرف تازه و ایده نویی را می‌خواهید مطرح کنید، هراس به دل راه ندهید و برای نمایش آثار خود به این گالریها نیز سر بزنید و شانس خود را برگزاری آثارتان در این گالریها امتحان کنید.

دوم) خستگی ناپذیر کار کنید
ممکن است شما که هنرمند تازه کاری هستید نیاز داشته باشید که به گالریهای نقاشی و یا گالری مجسمه مختلفی سر بزنید. آثارتان را به صورت سی دی و لوح فشرده به بسیاری از آن‌ها ارسال کنید تا بتوانید نظر یکی از این صاحبان گالریها را به خود جلب کنید. ادامه این راه و خسته نشدن و پشتکار می‌تواند یکی از ابزارهای موفقیت شما باشد. پس سریع دلسرد و خسته نشوید و برای رسیدن به اهدافتان پشتکار داشته باشید. هر گالری که حاضر است آثار شما را ببیند تا بتواند به شما مجوز برگزاری نمایشگاه مجسمه بدهد آثارتان را ارسال کنید. اگر از کار خود مطمئن هستید پس جسارتتان را افزایش دهید و برای تحقق هدف خود جسورانه به پیش بروید. حتی برای تحقیقات بازاریابی برای کارتان انجام دهید.

سوم) انتخاب لغات صحیح
سعی کنید زمانی که مجسمه‌های خود را برای فروش مجسمه می‌گذارید از لغات و اصطلاحات مناسبی برای معرفی آثار و منظورتان استفاده کنید. به همان اندازه که خود آثار و کیفیتشان مهم است، الفاظی که برای معرفی آثارتان و نامی که برای آن‌ها انتخاب می‌کنید یا جملاتی که برای معرفی آن‌ها به کار می‌برید نیز مهم هستند. سعی کنید با حرفه ای‌های فروش مجسمه در ارتباط باشید.

چهارم) با مجوز کار کنید و با موازین فرهنگی هماهنگ باشید
تمامی آثار شما باید بتوانند مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بگیرند تا بتوانید آن‌ها را به نمایش بگذارید. پس از همان ابتدا که به فکر خلق آثارتان هستید این موازین و قوانین را در نظر داشته باشید که برای ارائه آثار خودتان دچار مشکل نشوید و بتوانید به راحتی مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد را دریافت کنید.

■ بازدید از نمایشگاه‌های درحال برگزاری

■ ویژگی‌های یک نمایشگاه هنری خوب


دیدن منابع مطالب

بخش‌های مرتبط
مجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت