یک هنرمند باید همواره این مهم را مدنظر داشته باشد که هدف معینی از برگزاری نمایشگاه برای خود تعریف نماید و از خود سوال کند که در قبال پولی که گالری در جهت برگزاری نمایشگاه دریافت میکند آیا او را به اهدافش خواهد رساند و یا خیر؟ یا آنکه صرفا مراسمی نمایشی حضوری تحت عنوان نمایشگاه در یک گالری برگزار میگردد و در خاتمه هنگامی که هنرمند به این پروسه پر زحمت نگاه میکند «میبیند که در این میان فقط هزینه کرده و از انرژی خود مایه گذاشته و درنهایت چیزی عایدش نشده است! و در طی مدت چندروزه ناکافی برگزاری نمایشگاه، تعدادی مختصر از افراد که بعضا برای گذراندن وقت فراغت خود به نمایشگاه آمدند و درحالی که با خیال راحت مشغول به پذیرایی از خودشان با چای و شیرینی و میوه بوده اند، از آثار هنرمندی که درونش امواج پر تلاطم است با انتقاد و یا تمجید دیدن کردند و بعد از آن با انداختن چند عکس یادگاری از هم خداحافظی کرده و رفتند. پس از اتمام آن نمایشگاه، این هنرمند است که دوباره به پیله ی تنهایی خود باز میگردد.»
این متن یک داستان نبود، بلکه خاطره ای تلخ از تجربهٔ بسیاری از هنرمندانیست که تابحال در چندین گالری برگزاری نمایشگاه داشته اند و متاسفانه نتوانستند از آن بهرهای ببرند.
اهداف مهمی که یک هنرمند باید برای برگزاری نمایشگاه آثارش دنبال کند؛
1- سرشناس شدن و شناخته شدن هنرمند پس از برگزاری نمایشگاه
2- فرصت کافی برای برگزاری نمایشگاه
3- کسب درآمد و فروش بی واسطه آثار هنری به علاقه مندان و خریداران
4- نمایش آثار هنرمند بصورت شایسته و دیده شدن آثار ایشان توسط هزاران بازدیدکننده، اعم از هنرمندان و هنردوستان از سراسر نقاط کشور و جهان
5- رزومه سازی
6- دریافت گواهی یادبود برگزاری نمایشگاه