جهت برگزاری هر نوع گالری یا نمایشگاهی لازم است برگزار کنندگان آن اصول و راهکارهایی را رعایت کنند تا به نتایج مطلوب و موفقیت آمیز دست پیدا کنند.
در این قسمت به برخی از نکات مهم و اصلی که میتواند در راه رسیدن به این هدف کارساز باشد اشاره میشود.
1) رعایت اصل سادگی
یکی از اصول اولیه و اساسی جهت موفقیت در برگزاری یک گالری مجسمه، رعایت اصل سادگی است. سادگی در اینجا اشاره به این نکته دارد که سعی شود تمامی اطلاعاتی که مورد نیاز یک خریدار و یا بازدید کننده هست در اختیارش قرار گیرد.
2) ارائه اطلاعات به غرفه داران
در صورتی که قصد دارید یک گالری به همراه چندین شرکت کننده برگزار نمایید سعی کنید اطلاعات لازم در خصوص بقیه شرکت کنندگان و همچنین اطلاعات کافی درباره شرایط نمایشگاه به شرکت کنندگان ارائه دهید. اطلاعاتی مانند ویژگیهای خریداران و مشتریان، ارائه اطلاعات در خصوص سایر شرکت کنندگان و فروشندگان، ارائه اطلاعات در خصوص افرادی که ممکن است جهت گسترش و پیشبرد اهداف شخصی خود به گالری مراجعه کنند و همچنین افراد و یا مراکزی که تمامی بخشهای گالری را با هم هماهنگ میکنند.
3) ایجاد فضای ارتباطی مناسب
یک گالری نقاشی مناسب باید به گونهای طراحی شود که فرصت تبادل اطلاعات و فضای ارتباطی مناسبی بین افراد مختلف ایجاد کند. اینگونه فرصتهای ارتباطی موجب انتقال اطلاعات بین افراد مختلف میشود و فرصتهای مناسبی برای آشنایی و همکاریهای بیشتر در آینده برای افراد ایجاد میکند.
این اصول در ظاهر اصولی ساده به نظر میرسند در حالی که عواملی اساسی و بنیادین هستند و عملی کردن موفق این اصول در واقعیت بسیار دشوار است. با وجود اینکه امروزه با توجه به گسترش راههای ارتباطی مختلف ( استفاده از اینترنت و شبکههای مجازی مختلف، وب سایتهای اختصاصی جهت ارائه تصاویر کار، برگزاری کنفرانسها و نمایشگاههایی که به صورت آنلاین و اینترنتی برگزار میشود) امکان برقراری ارتباط و بازاریابی جهت به فروش رساندن کارهای هنری و سایر محصولات را فراهم میکند، باز هم برقراری ارتباطات مستقیم دارای اهمیت و جایگاه خاصی است و به همین دلیل برگزاری گالریهای مختلف جهت معرفی کارهای هنری و یا سایر کالاها میتواند برای رسیدن به این هدف بسیار کمک کند. هر چند ممکن است برگزاری گالری و یا نمایشگاههایی که بتواند ارتباط مستقیم بین افراد ایجاد کند هزینه زیادی به همراه داشته باشد و یا سختیها، پیچیدگیها و طی کردن مراحل اداری ویژهای را به همراه داشته باشد ولی با این حال برگزاری این گالریها نسبت به فضاهای مجازی و شیوههای برقراری روابط غیر مستقیم بسیار مناسبتر و مفیدتر است.
در کنار این جنبههای مثبت، هم مشتریان و خریداران و هم افرادی که کارهای خود را ارائه میدهند ترجیح میدهند به صورت مستقیم با یکدیگر در ارتباط برقرار کنند. بنابراین در دنیای کنونی و با توسعه راهها و فرصتهای ارتباطی غیر مستقیم که با تنوع و تعداد زیادی در حال گسترش هستند یکی از مسائلی که با چالش روبه رو میباشد این است که چگونه میتوان موقعیت و فرصتی را ایجاد کرد که برگزاری این گونه گالریها هم به لحاظ مالی و اقتصادی و هم به لحاظ تأثیرهای مثبتی که میتوانند داشته باشند به صرفه بوده و همچنان نسبت به سایر روشها در اولویت باشند و همچنین بتوانند برای افرادی که در این گالریهای شرکت میکنند فرصتهای مناسب جهت تبادل اطلاعات ایجاد کنند.
⇩
〔دیدن منابع مطالب〕