اهمیت و مزیت‌های اصلی برگزاری نمایشگاه و گالری آثار هنری

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

اهمیت و مزیت‌های اصلی برگزاری نمایشگاه و گالری آثار هنری

همانطور که مستحضر هستید برگزاری گالری‌ها و نمایشگاه‌های مجسمه می‌توانند تأثیر چشم گیری در آشنایی مخاطبان با کارها و فعالیت شما داشته و در پی آن میزان فروش کارها را بالا ببرد.

در کل می‌توان گفت گالری‌ها با چند هدف برگزار می‌شوند:

اول) معرفی محصولات و کارها به مخاطبان
با برگزاری نمایشگاه‌ها و گالری‌ها شما به بهترین شکل می‌توانید کارها و محصولات خود را به نمایش گذاشته و به معرفی خود و کارهایتان بپردازید.

دوم) آشنایی با کارهای انجام شده توسط همکاران در آن زمینه
گالری‌ها بهترین فرصت برای آشنایی شما با افرادی است که در زمینه مخصوص به شما فعالیت دارند. این آشنایی‌ها موجب ارتقاء آگاهی و کیفیت کارها در آینده خواهد شد و برقراری ارتباط با همکاران شما را بهتر در جریان تغییر و تحولات و فرصتها و یا چالشها قرار می‌دهد.

سوم) سنجش و مقایسه محصولات با یکدیگر
در گالری‌ها فرصتی برای شما ایجاد می‌شود که بتوانید کارهای خود را با دیگران مقایسه کرده و به نقاط قوت و ضعف آن‌ها بهتر پی ببرید که همین امر خود موجب ارتقاء و بهتر شدن کارها و محصولات شما خواهد شد.

چهارم) آشنایی با مخاطبان و همکاران
آشنایی با مخاطبان از جمله مواردی است که برای هر فردی که به ارائه محصولی می‌پردازد مهم است. بهترین مکان و موقعیتی که شما می‌توانید با مخاطبان خود آَشنا شوید زمان برگزاری گالری‌ها و نمایشگاه‌ها است.

پنجم) فروش محصولات و کارها
در نهایت اینکه شما به دنبال فروش کارها و محصولات خود هستید. از جمله کارکردهایی که گالری‌ها دارند این است که مشتریان شما با مراجعه به این گالری‌ها و انتخاب محصولات و کارهای مورد نظرشان به خریدن آن‌ها اقدام می‌کنند و فضای مقایسه و سنجشی که در گالری‌ها ایجاد می‌شود فضای مناسب جهت فروش رفتن کارها را ایجاد می‌کند.

ششم) ایجاد فضا و شرایط مساوی برای ارائه محصولات و مقایسه آن‌ها با یکدیگر
ایجاد فضای رقابتی و مقایسه از جمله کارکردهای اصلی یک گالری یا نمایشگاه است.

نکته مهم در مورد گالری مجسمه
معمولاً در گالری‌ها و نمایشگاه‌ها، افرادی که غرفه‌های کوچکتری دارند، بیشتر به رابطه نزدیک و چهره به چهره با مخاطبان خود قائلند و تلاش می‌کنند چنین فرصتی را ایجاد کنند تا مخاطبان خاص خود را از طریق برگزاری این گالری‌ها پیدا کنند و بیشتر با آن‌ها در ارتباط باشند. اما برای افرادی که غرفه‌های بزرگتری را دارند بیشتر معرفی کالا و محصولات و به فروش رساندن آن‌ها از اهمیت و اولویت بیشتری برخوردار است. در کل می‌توان گفت: نقش گالری‌ها در بازاریابی و میزان افزایش فروش مورد توافق همه بوده و شواهد بارها بر آن صحه گذاشته است. مدیران فروش در هر گالری که برگزار می‌گردد باید حضور داشته باشند. در صورتی که مدیر فروش حاضر نباشد و یا چندان نقش مهم و پر رنگی نداشته باشد غرفه داران کمتر می‌توانند به هدف فروش کالا که در کنار معرفی آن قرار دارد برسند. بنابراین، لازم است در هر گالری و نمایشگاهی که برگزار می‌گردد یک مدیر فروش نیز استخدام شود تا کارهای مربوط به فروش کارهای ارائه شده در گالری نقاشی را به عهده داشته باشد و این هدف به درستی و به خوبی انجام شود. وجود مدیر فروش در گالری‌ها به سود افرادی است که اقدام به برگزاری این گالری‌ها و معرفی کارها و محصولات می‌پردازند. به همین دلیل باید به اهمیت آن واقف بوده و وجود یک مدیر فروش را در کنار گالری برگزار شده ضروری بدانند. از طرفی مدیر فروش به اهمیت ارتباطهای چهره به چهره و نزدیک با مخاطبان و مشاوران آگاه است و می‌داند که برای به فروش رساندن کالاها در گالری با مخاطبان خود و مشتریان ارتباط نزدیکی داشته باشد. بنابراین در صورتی که شما در گالری خود از مدیر فروش با تجربه و یا متخصصی استفاده کنید می‌توانید در دراز مدت موجب ایجاد رابطه طولانی و پایدار میان شما و مخاطبان اصلی شما باشد. با این کار می‌توانید سطح کارهای ارائه شده خود را بالاتر برده و بابت به فروش رسیدن آن‌ها دارای امنیت خاطر باشید.

■ بازدید از نمایشگاه‌های درحال برگزاری

■ ویژگی‌های یک نمایشگاه هنری خوب


دیدن منابع مطالب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود