روش‌های برگزاری گالری فیزیکی زیور آلات

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

روش‌های برگزاری گالری فیزیکی زیور آلات

در صورتی که قصد دارید گالری زیور آلات برگزار کنید باید رعایت کردن نکاتی ضروری می‌باشد که در این مقاله به این نکات پرداخته شده است. توجه داشته باشید که زیورآلات از جمله کالاهای لوکس محسوب می‌شوند و معمولاً افراد در صورتی که پس انداز یا قدرت خرید لازم را داشته باشند می‌توانند برای خرید آن اقدام کنند. به همین دلیل لازم است گالری زیور آلات تا حدودی نسبت به نمایشگا‌های دیگر، جلوه خاصی داشته باشد و هزینه بیشتری برای برگزاری آن صرف شود. در ابتدا لازم است شما نوع زیور آلات را مشخص کرده تا بتوانید بخشهای مختلف گالری خود را به درستی طراحی کنید. در کل، می‌توان زیورآلات را به چند دسته تقسیم کرد:

الف) طلا
به محض شنیدن کلمه زیور آلات ما به فکر زیور آلاتی که از طلا تهیه شده است می‌افتیم در حالی که طلا تنها بخشی از چیزی است که به عنوان زیورآلات شناخته می‌شود. طلا معمولاً به آن دسته از زیورآلاتی اشاره دارد که در ساخت و طراحی آن‌ها تنها از فلز طلا استفاده شده است. در ساخت این زیور آلات تنها طلا به کار رفته است. به همین دلیل می‌توان در برگزاری گالری زیور آلات بخشهای مختلفی را در نظر گرفت که بخشی تنها مختص زیورآلات طلا باشند.

ب) جواهرات
جواهرات اشاره به آن دسته از زیور آلات دارد که به جز طلا در ساختمان و طراحی آن‌ها از سنگهای قیمتی نیز استفاده شده است.
توجه به این تقسیم بندیها و طراحی بخشهای مختلف در برگزاری گالری‌ها می‌تواند بر جذابیت و میزان اطلاعات درستی که به مخاطبان و مشتریان می‌دهیم بسیار نقش بسزایی داشته باشد. این بخشهای مختلف را هم می‌توان درنمایشگاه‌هایی که به شکل فیزیکی و با در نظر گرفتن مکان مخصوصی طراحی کرد و هم می‌توان در گالری‌های آنلاین و اینترنتی طراحی کرد.
احتمالاً تا کنون سایتهایی را مشاهده کرده اید که در آن‌ها به تبلیغ طلا و جواهرات می‌پردازند. در این سایتها به جای اینکه نمایشگاه‌ها را به شکل فیزیکی برگزار کنند و اجناس خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهند بلکه از ظرفیتهای اینترنتی به دلیل گستردگی استفاده آن و دسترسی آسان و سریع به آن استفاده می‌کنند.

به این ترتیب می‌توان شکل برگزاری گالری زیور آلات را به دو دسته زیر تقسم بندی کرد:

1) گالری زیور آلات غیر آنلاین
گالری‌های غیر آنلاین از زمانهای گذشته رایج بوده و هم اکنون نیز جایگاه ویژه خود را دارند. گالری‌های غیر آنلاین در یک مکان ویژه‌ای برگزار می‌شوند و اجناس به صورت مستقیم از طرف مشتریان و مخاطبان مورد بازدید قرار می‌گیرد و معامله به شکل مستقیم و رو در رو انجام می‌شود.

2) گالری زیور آلات آنلاین
این روزها استفاده از اینترنت و ظرفیتهای مجازی به قدری گستردگی پیدا کرده و در انواع تجارت و مشاغل مورد استفاده قرار می‌گیرد که نمی‌توان در برگزاری نمایشگاه‌ها آن را نادیده گرفت. بنابراین، تعدادی از افراد برای معرفی کالای خود که در اینجا شامل زیور آلات هست از این ظرفیتها استفاده می‌کنند. وب سایتهایی برای این منظور طراحی می‌شود و در آنجا تصویر کلیه اجناس به نمایش گذاشته شده، ویژگیها و قیمت آن مشخص می‌گردد. در صورتی که بازدید کننده قصد تهیه و خرید آن را داشته باشد به صورت اینترنتی و از طریق راهنمایی که در وب سایت طراحی شده است درخواست خود را ارسال می‌کند و جنس درخواست داده شده برای او پست می‌گردد. در این نمایشگاه‌ها نیز مانند گالری‌های فیزیکی داشتن بخشهای مختلف مانند بخش طلا، بخش جواهرات و سایر موارد می‌تواند انتخاب و تصمیم گیری را راحت‌تر و سریعتر پیش ببرد.

■ بازدید از نمایشگاه‌های درحال برگزاری

■ ویژگی‌های یک نمایشگاه هنری خوب


دیدن منابع مطالب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت