تعیین مدت زمان و تایم بازدید از گالری ها

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

تعیین مدت زمان و تایم بازدید از گالری ها

احتمالاً یکی از سوالاتی ممکن است برای شما پیش بیاید این است که معیار مشخص کردن مدت زمان بازدید از گالریها چیست؟ از آنجا که هر گالریهای نقاشی یا نمایشگاهی باید مدت زمان مشخصی برای برگزاری تعیین کند و محدودیتهای زمانی و مکانی در پیش روی آن‌ها قرار دارد ؛ بنابراین، بهتر است که مدت زمان مشخصی را با توجه به شرایط مکانی و زمانی خود تعیین کنند. برای اینکه زمان برگزاری گالری نقاشی و نمایشگاه‌ها تعیین شود، عوامل مختلفی باید مد نظر قرار گیرد. به بیان دیگر، عوامل متعددی هستند که طول زمان گالری را تعیین می‌کنند. در بسیاری از گالریها و نمایشگاه‌های مختلفی که برگزار می‌شود، مدت زمان مشخصی را برای ارائه آثار خود انتخاب می‌کنند.

در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره خواهد شد:

1) در نظر گرفتن دیگر برنامه‌های گالری
در صورتی که محل برگزاری گالری شما، برنامه‌های دیگری نیز دارد که برای برگزاری آن‌ها زمانهای مشخصی را تعیین کرده است، پس شما در مدت زمان برگزاری گالری یا نمایشگاه تان دچار محدودیت هستید و باید سعی کنید مطابق با برنامه محل برگزاری گالری خود عمل کنید. در چنین شرایطی معمولاً مدت زمان یک گالری یا نمایشگاه از یک هفته تا دو هفته می‌باشد و احتمال کمی وجود دارد که تا یک ماه به طول انجامد.

2) در نظر گرفتن حداکثر زمان
در صورتی که محل برگزاری گالری شما در لیست برنامه‌های خود، برنامه دیگری در پیش رو نداشته باشد بهتر است حداکثر زمان را برای برگزاری گالری یا نمایشگاه خود مشخص کنید تا افراد بیشتری بتوانند خودشان را برای بازدید از گالری شما برسانند و به تبع آن میزان فروش بالاتری نیز داشته باشید.

3) روزهای تعطیلی گالری یا مشغول به کار بودن یک گالری
گاهی ممکن است گالریهای نقاشی که شما انتخاب کرده اید در طول روزهای یک هفته باز نباشد. این گونه گالریها معمولاً روزهای آخر هفته را برای شما تعیین خواهند کرد. بنابراین، یکی از مواردی که می‌تواند طول مدت گالری شما را تحت تأثیر قرار دهد روزهای کاری و تعطیلی گالری است.

4) محل برگزاری گالری
برخی از گالریها ممکن است در تالارهای رستورانها برگزار شوند. در چنین گالریهایی که هر روز هفته باز هستند معمولاً گالریها در طول زمانی که برگزار می‌گردند همه روزه مورد بازدید قرار می‌گیرند. به همین دلیل در چنین شرایطی شما نیاز به زمان خیلی طولانی ندارید تا مطمئن شوید که افراد زیادی یا اکثر افرادی که تمایل به بازدید از گالری شما داشتند توانستند به بازدید از گالری شما بیایند. به همین دلیل، در این گالریهای نقاشی مدت زمان تعیین شده معمولاً بین یک هفته تا 10 روز تعیین می‌شود.

5) مکانهای هنری
مکانهای هنری نیز مانند گالریهایی که ممکن است در آخر هفته باز باشند شما نیاز به مدت زمان بیشتری که معمولاً حول و حوش یک ماه است نیاز دارید تا بتوانید آثار خود را به بازدید عموم و اکثر افراد برسانید.

در نهایت باید توجه داشته باشید که آگاهی نسبت به همین نکاتی که در بالا ذکر شد به شما کمک خواهند کرد تا شانس خود را برای بازدید بیشتر از کارهایتان و در نتیجه فروش آن‌ها بالا ببرید.

■ ویژگی‌های یک نمایشگاه هنری خوب


دیدن منابع مطالب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت