نحوه برگزاری گالری فیزیکی جهت نمایش آثار هنری

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

نحوه برگزاری گالری فیزیکی جهت نمایش آثار هنری
نحوه برگزاری گالری (نقاشی-مجسمه-عکس و….) جهت ارائه آثار هنری

قبل از برگزاری گالری لازم است موارد مهمی مورد بررسی و مطالعه قرار بگیرد که در ادامه به چند نمونه از آن‌ها اشاره شده است:

اول) بررسی هزینه‌های گالری
قبل از هر چیز باید هزینه‌هایی که لازم است برای برپایی گالری خرج شوند مورد بررسی قرار بگیرد. در صورتی که هزینه کافی برای انجام این کار وجود نداشته باشد در ادامه کار با مشکل مواجه خواهید شد و نمی‌توانید به هدف مورد نظر خود از برپایی گالری دست پیدا کنید.

دوم) سود حاصل از گالری
بعد از بررسی میزان هزینه، لازم است سودی که از برپایی گالری نصیبتان می‌شود را مورد ارزیابی قرار دهید. در صورتی که سود مناسبی را نتوانید از گالری به دست بیاورید چه بسا هزینه صرف شده در این راه را نیز از دست بدهید و یک تجربه منجر به شکست داشته باشید. بنابراین، لازم است در ابتدای کار حساب سود و هزینه‌های خود را داشته باشید تا بدانید که تا چه میزان می‌توانید هزینه کنید و سود حاصل از این هزینه چقدر خواهد بود تا بتوانید تصمیم برای برپایی گالری را جدی‌تر دنبال کنید.

سوم) نمایش آثار همخوان
در هر گالری که برگزار می‌گردد حتماً باید آثاری که در معرض دید و نمایش قرار می‌گیرند با هم همخوانی داشته باشند. به عنوان مثال اگر قصد برگزاری گالری نقاشی را دارید سعی کنید نقاشی‌ها در یک زمینه تقریباً مشترک یا نزدیک به هم باشند. مثلاً اگر نقاشی‌ها مربوط به تصاویر قدیمی یا مدرن است بهتر است که آثار در دو گالری یا دوره مختلف به نمایش گذاشته شود. در صورتی که گالری شما مختص آثار نقاشی مدرن باشد بهتر می‌تواند مورد استقبال قرار بگیرد و یکدستی گالری به گیرایی و جذابیت آن خواهد افزود، یا در صورتی که نقاشی‌هایی با مضامین قدیمی دارید بهتر است در گالری جداگانه‌ای یا در دوره زمانی جداگانه‌ای به نمایش گذاشته شوند. تصاویر تصادفی و دارای پراکندگی مضامین و سبک می‌تواند ذهن مخاطبان را سریع خسته کرده و از درک عمیق هر یک از نقاشی‌ها و تأثیر گذاری هر یک بکاهد و موجب کاهش جذابیت گالری نقاشی شود.

چهارم) انتخاب محل مناسب
قبل از اینکه اقدام به برگزاری یک گالری مانند گالری عکس کنید سعی کنید درباره محل و مکانی که قصد برگزاری گالری را دارید اطلاعاتی را کسب کنید. به عنوان مثال می‌توانید راجع به تعداد جمعیت شهری که قرار است گالری برگزار کنید، تعداد هنرمندان مشهور شهر (در صورتی که قرار است گالری نقاشی باشد مثلاً می‌توانید درباره نقاشان مشهور آن شهر کسب اطلاعات کنید)، میزان علاقه و استقبالی که ممکن است مردم آن شهر از برگزاری گالری داشته باشند. اگر تاکنون در شهری، گالری برگزار نگردیده است از این امر نگران و دلسرد نشوید بلکه بهتر است گالری خود را در آن شهر نیز برگزار کنید و این تجربه می‌تواند برای شما اندوخته‌های سازنده داشته و اعتماد به نفستان را افزایش دهد.

پنجم) گالری مستقل یا همراه با دیگران
زمانی که برای برگزاری گالری نقاشی برنامه ریزی می‌کنید باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید گالریتان را به صورت مستقل و به تنهایی برگزار کنید یا اینکه قصد دارید کارها و آثار هنریتان را به همراه دیگر همکاران در یک گالری بزرگ و مشترک به نمایش بگذارید. هر یک از این نوع برگزاری گالری‌ها می‌تواند بر کار شما تأثیر بگذارد. ممکن است در یک گالری بزرگتر و همراه با همکاران دیگر شما بتوانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید و یک گالری با جذابیت‌های بیشتری را به نمایش بگذارید و این کار موجب توسعه ارتباطات با همکاران می‌شود. در صورتی که ممکن است در یک گالری مستقل، آثارتان بیشتر به چشم بیاید.

■ بازدید از نمایشگاه‌های درحال برگزاری

■ ویژگی‌های یک نمایشگاه هنری خوب


دیدن منابع مطالب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت