1. از آنچه در شرکت میگذرد مطلع باشید
در دنیای کنونی که به عصر ارتباطات مشهور است خیلی زشت است که در جایی مشغول کار باشید و از آنچه در شرکت میگذرد مطلع نباشید.
هر کامندی باید از نحوه انجام امور و پروسه کارها در سازمانی که در آن کار میکند مطلع باشد حتی اگر به طور مستقیم با کارش در ارتباط نباشد.
.
2. چارت سازمانی خاص خودتان داشته باشید
در هر شرکت و مجموعه ای یک سری شبکه روابط آشکار و رسمی و یک سری روابط نانوشته و تاثیر گذار وجود دارد سعی کنید افراد مهم و تاثیر گذار شرکتتان را بشناسید و بدانید سرنخ هر کاری دست چه کسی است!
.
3. وامدار فرد یا گروهی نباشید
سعی کنید بیش از اندازه به گروه یا فرد خاصی وابسته نشوید در هر شرکتی بخشهای مختلفی فعالیت میکنند و برخی کارکنان سازمان بیشتر از سایرین با یکدیگر صمیمیت دارند شما سعی کنید با همه در ارتباط باشید اما به هیچ کدام بیش از اندازه وابسته و وامدار نشوید.
.
4. رگهای حیاتی شرکت را بشناسید
هر سازمانی یک سری پروژهها و فعالیتهای ویژه و بعضا محرمانه دارد که منبع اصلی درآمد آن مجموعه به حساب میآید. سعی کنید شریانهای اصلی فعالیتهای شرکت و پروژههای مهم و اینکه در چه مرحله ای هستند را به خوبی بشناسید.
.
5.معقول باشید
سعی کنید تصویری درست از خودتان و شخصیتتان را در بین همکاران جا بیاندازید. کسی که در پی به ثمر رساندن امور است ،هیچ کاری را سر سری انجام نمی دهد و سعی میکند جایگاه خودش و همکارانش را ارتقا بخشد.
.
6. دیگران را در جریان امور بگذارید
آنچه در دست دارید و مشغول انجام آن هستید به سایر همکارانتان معرفی کنید سعی کنید ضمن استفاده از نظرات سازنده آنها در جمع احساس مشارکت و همکاری به وجود آورید.
.
7. باهمه سازگار باشید
سازگاری به معنای نقش بازی کردن، تبدیل شدن به شخص دیگری نیست بلکه مقصود این است که انعطاف داشته باشید و با همه رفتار محترمانه ای داشته باشید به تک تک همکارانتان جدا از موقعیت شغلی شان، سطح اجتماعی و ارتباطاتشان احترام بگذارید.
.
8. رازدار باشید
در طی روز حرفها و رازهای مختلفی ممکن است به گوش شما برسند بهتر است در اینچنین مواردی رازدار باشید و به عرصه ای که مربوط به حرفه شما ست وارد شوید اما دیدگاههای شخصی خودتان را در آن دخیل نکنید.
.
9. انتظارات معقول داشته باشید
همیشه برای در خواست هایی به اتاق رئیس بروید که قابل اجرا باشند و در جاهایی صحبت کنید که حرف شماتاثیر گذار باشد در غیر اینصورت مثل رادیویی خواهید شد که همیشه روشن است اما کسی به آن گوش نمی دهد!!
.
10. صادق باشید
همیشه بابت چیزهایی که باعث خوشحالی شما میشوند از همکارانتان سپاسگذاری کنید. وقتی از رفتار و یاتصمیم خاصی از سوی آنها ناراحت میشوید بلافاصله ابراز کنید به این ترتیب سعی کنید همیشه صادق باشید تا اطمینان مردم به شما بیشتر شود.
.
منابع:
.https://www.beytoote.com