نحوه برخورد با شوخی همکاران در محیط کار

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

شاید برای شما هم مواقعی پیش اومده باشه که همکارانی با شما شوخی‌های بی‌موردی انجام بدند که باعث اذیت شدنتون بشه!

نحوه برخورد با شوخی همکاران در محیط کار و مخصوصاً با همکار جنس مخالفمون باید چطوری باشه که هم طرفی که شوخی می‌کنه متوجه شه که چه اشتباهی کرده و در عین حال ما هم آدم بَدِ نباشیم که در بین همکاران دیگه به عنوان یک آدمِ بی‌روح و بی‌جنبه شناخته بشیم و از طرفی هم به اون شخص بر نخوره و یا با عکس العملی که نسبت به شوخی اش انجام میدیم‌ی جورایی لج کنه و بخاد بعداً این کارِ ما رو تلافی کنه.

در ادامه انواع نحوه برخورد با شوخی همکاران در محیط کار رو با هم بررسی می‌کنیم.

فرض کنید در محیط کاری مون شخصی با ما شوخی بی‌موردی انجام میده، ما چه واکنش‌ها و عکس العملی هایی می‌تونیم در مقابل این شوخیِ همکارمون داشته باشیم؟

⇠ اون لحظه شوخی که با ما شده به همکارمون بپریم و هر چی از دهنمون در میاد بهش بگیم.

⇠ در اون لحظه، به شوخی که همکارمون با ما کرده بخندیم و هیچ عکس العملی بهش نشون ندیم.

⇠ در اون لحظه اصلاً به رومون نیاریم که همکارمون با ما شوخی کرده و نادیده اش بگیریم.

⇠ در اون لحظه به شوخی همکارمون بخندیم و بعدش اگر از اون شوخی ناراحت شدیم خارج از جمع و در تنهایی بهش بگیم که “آقای/خانم X می‌خواستم ازتون خواهش کنم که لطفاً از این جور شوخی‌ها با من نکنید، این نوع شوخی‌ها اصلاً برازنده شما نیست که انجام میدید” و یا جملاتی شبیه به این. سعی کنیم این جملات رو با لحنی دوستانه به همکارمون بیان کنیم تا در مقابل صحبت‌های ما جپهه نگیره.

⇠ احتمال داره این نحوه برخورد ما با اون طرف وجهه خوبی از ما به جا نذاره و همکاران دیگه به ما برچسب بی‌جنبه بودن، خشک، تند خو و بد اخلاق بودن بزنند که این موضوع اصلاً خوب نیست.

⇠ دقت کنید، اگر ما بخواهیم که در اون لحظه عکس العمل تندی نسبت به همکارمون داشته باشیم به احتمال زیاد ایشون از دست ما ناراحت بشند و ممکنه بخواهند این عکس العمل ما رو بعداً تلافی کنند، چون ما در اون لحظه بین همکاران دیگه ضایعش کردیم و این موضوع ممکنه که خیلی بهش بر بخوره.

⇠ بنابراین بهترین روش برای برخورد با شوخی همکاران در محیط کار این است که در اون لحظه به شوخی همکارمون بخندیم و بعدش خارج از جمع ازش بخواهیم که اینجور شوخی‌ها رو با ما انجام نده.

 

.
منابع:
.https://amirmostafa.com

بخش‌های مرتبط

مجله کاریابی و اشتغال

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت