راهنمای لپ تاپ دانش آموزی

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

خاصیت لپ تاپ‌های دانش آموزی قابل حمل بودن و استفاده اون‌ها توی محیط‌های عمومیه! در نتیجه شما باید لپ تاپی رو انتخاب کنید که نمایشگر مات داشته باشه تا توی هر شرایط نوری شما رو اذیت نکنه! البته این مات بودن نمایشگر میتونه روی کیفیت نمایشگر تاثیر داشته باشه اما این افت کیفیت به راحت بودن شما توی هر شرایط نوری میارزه! نکته دوم اینه که لپ تاپی رو انتخاب کنید که قابلیت ارتقا سخت افزاری داشته باشه. مثلا شما بتونید حافظه رم رو ارتقا بدید یا هارد لپ تاپ رو به SSD تبدیل کنید یا ارتقا بدید. این کار باعث میشه عمر مفید و مدت زمانی که این لپ تاپ برای شما کار میکنه بیشتر باشه و تا حد امکان به روز باشه!

.

مشخصات یک لپ تاپ دانش آموزی خوب

همگام با به روز شدن شیوه‌های آموزشی، برای یادگیری نیاز است از روش‌های گوناگونی استفاده شود. طی چند سال اخیر استفاده از تکنولوژی‌های آموزشی پیشرفت زیادی داشته است. از طرف دیگر دانش آموزان نیاز دارند تا برای درس خواندن، تحقیق کردن و یافتن پاسخ سوالات خود از اینترنت و لپ تاپ‌ها استفاده کنند.

دانش آموزان معمولا کارهای ساده ای با لپ تاپ انجام می‌دهند. به عبارت دیگر نیاز نیست از یک سیستم قوی جهت پردازش استفاده کنند. از طرف دیگر باید با کمترین هزینه از بهترین سخت افزار بهره مند شد. نکته ای دیگر که باید مد نظر داشت این است که دانش آموزان معمولا لپ تاپ را با خود جا به جا می‌کنند. پس لازم است که لپ تاپ سبک و اندازه‌ی آن استاندارد باشد. در عین حال باید محکم و در برابر فشار مقاوم باشد.

لپ تاپی که برای دانش آموزان انتخاب می‌شود باید توانایی پاسخگویی به تمامی نیازهای آنها را داشته باشد.در ضمن لپ تاپ باید تا چند سال بدون هیچ مشکلی کار کند. یعنی لازم نباشد که لپ تاپ را تعمیر یا تعویض کرد. با توجه به مقدماتی که ارائه شد در ادامه به بررسی جزئی تر موضوع خواهیم پرداخت.

.

مشخصات سخت افزاری برای لپ تاپ دانش آموزی

امورات آموزشی و دانش آموزی نیازی به پردازش‌های سنگین و یا پردازش تصویر ندارند. از طرف دیگر برنامه‌های سنگینی وجود ندارد که نیاز باشد از پردازنده‌های قوی و مقدار زیادی رم استفاده شود. یک لپ تاپ میان رده می‌تواند به راحتی تمامی نیازهای یک دانش آموز را برآورده کند.

.

پردازنده مرکزی یا CPU

پردازنده مرکزی یا CPU یکی از مهمترین سخت افزارهای هر لپ تاپ است. لپ تاپی مناسب است که دارای پردازنده نسبتا قوی باشد. در میان لپ تاپ‌های میان رده پردازنده‌های Intel Core-i3 و Intel Core-i5 بهترین انتخاب هستند. این پردازنده‌ها معمولا فرکانس کاری بالایی دارند و می‌توانند پردازش‌های نسبتا سنگین را به آسانی انجام دهند.

البته به یاد داشته باشید که نسل پردازنده مهم است. سعی کنید لپ تاپی انتخاب کنید که دارای پردازنده نسل بالاتری است. ممکن است قیمت آن کمی افزایش یابد اما می‌تواند تا سال‌ها پاسخگوی نیاز شما باشد.

.

مشخصات RAM & Hard

مقدار رم یا حافظه موقت مورد نیاز برای امورات آموزشی و دانش آموزی بین 4 تا ٨ گیگا بایت است. با توجه به بودجه ای که برای لپ تاپ در نظر گرفته شده است می‌توان مقدار آن را افزایش داد. اما نکته مهمتری که باید به آن توجه داشت بحث پیش بینی برای آینده است. اگر قصد دارید لپ تاپی انتخاب کنید که بتوانید در آینده (به عنوان لپ تاپ دانشجویی) از آن استفاده کنید بهتر است قابلیت ارتقا داشته باشد.

کارهای آموزشی و دانش آموزی نیازی به هارد با سرعت بالا ندارند. از طرف دیگر با انتخاب هارد SSD تنها قیمت لپ تاپ بالا می‌رود. یک هارد HDD با مقدار 5٠٠ گیگا بایت یا یک ترا بایت برای ذخیره سازی اطلاعات بسیار مناسب است.

.

کارت گرافیک

کارت گرافیکی مجزا علاوه بر بالاتر بردن قیمت تمام شده دستگاه باعث افزایش وزن و اندازه دستگاه نیز می‌شود. همچنین برای کارهای دانش آموزی نیازی به کارت گرافیکی مجزا نیست. اما اگر به آینده فکر می‌کنید، لپ تاپی که دارای کارت گرافیکی مجزا باشد می‌تواند گزینه‌ی هوشمندانه ای باشد..

.

مشخصات ظاهری لپ تاپ دانش آموزی باید چگونه باشد

در بخش قبل به بررسی مشخصات سخت افزاری پرداختیم. حالا لازم است تا نکاتی تکمیلی را در مورد ظاهر لپ تاپ بگوییم. هنگام خرید لپ تاپ حتما به این موارد توجه کنید.

.

پورت و درگاه

هدف اصلی از یک لپ تاپ دانش آموزی استفاده از لپ تاپ برای امور آموزشی است. پس لازم است که دستگاه به آسانی به سیستم‌های تلوزیون و پروژکتور وصل شود. همچنین لازم است که به اندازه کافی درگاه داشته باشد تا هنگام کار با آن دچار مشکل نشد. در این میان خروجی‌های VGA و HDMI از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. سپس درگاه‌های USB3 و USB2 دارای اهمیت هستند.

.

سبک ومحکم

چون لازم است که دانش آموزان با خود لپ تاپ را حمل کنند باید لپ تاپی که خریداری می‌شود وزن کمی داشته باشد. همچنین اندازه‌ی آن کوچک باشد تا به راحتی در کیف جا شود. از طرف دیگر چون زیاد جا به جا می‌شود لازم است که لپ تاپ محکم باشد. در برابر فشار و ضربه مقاومت مناسبی داشته باشد.

.

کیفیت تصویر

لپ تاپی که انتخاب می‌شود باید کیفیت تصویر مناسبی داشته باشد تا چشمان را اذیت نکند. در این میان لپ تاپ هایی که نمایشگر آنها با تکنولوژی IPS ساخته شده است گزینه‌ی مناسب تری هستند. اگر لپ تاپی که انتخاب می‌کنید لمسی نیست، بهتر است دارای نمایشگر مات باشد. همچنین کیفیت تصویر آن حداقل باید HD باشد.

.

ویژگی‌های خاصی که هنگام خرید لپ تاپ دانش آموزی در نظر داشت

لپ تاپی که برای دانش آموزان انتخاب می‌شود باید با توجه به نیاز آنها باشد. مثلا نمایشگر لمسی که مناسب برای دانش آموزانی است که طراحی می‌کنند. یکی از مهمترین نکاتی که هنگام خرید باید مد نظر داشت، طراحی کیبورد است. دانش آموزان معمولا زیاد تایپ می‌کنند. کیبورد جزیره ای بسیار مناسب تایپ کردن است و دست‌ها هنگام تایپ کردن خیلی کم خسته می‌شوند.

یکی دیگر از نکاتی که باید مد نظر قرار دارد وبکم و میکروفون دستگاه است. با توجه به ادامه دار بودن کلاس‌های غیر حضوری داشتن وبکم و میکروفون یک امتیاز مثبت برای لپ تاپ است.

حداقل مشخصات مورد نیاز سخت افزار
Core-i3 / Core-i5 پردازنده
4 تا ٨ گیگا بایت رم
5٠٠ گیگا بایت از نوع HDD هارد
HD-1366×768 کیفیت تصویر
VGA – USB2 – USB3 درگاه ها
میکروفون – وبکم ویژگی خاص
محکم و مقاوم بدنه
حداکثر ٣ کیلوگرم – حداقل ١4.١ اینچ وزن و اندازه
حداقل سیستم مورد نیاز برای یک لپ تاپ دانش آموزی

.
منابع :

.https://abidarstok.com
.https://mobo.news

بخش‌های مرتبط

مجله والدین و کودک

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت