راهنمای تخته شاسی

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

راهنمای خرید تخته شاسی یکی از مهم ترین مواردی به شمار می‌رود که افراد در هر رده سنی می‌توانند به آن نیاز پیدا کنند.
تخته شاسی یکی از لوازم تحریر به حساب می‌آید که با نام زیر دستی نیز شناخته شده است و می‌تواند کاربرد بسیار زیادی را داشته باشد. به همین علت بسیاری از افراد برای انجام دادن کارهای نوشتاری خود از آن بهره می‌برند. از این رو باید بتوانند بهترین نوع را خریداری کنند و این کار با رعایت کردن راهنمایی‌های مختلف امکان پذیر است که در ادامه به بررسی کامل آن پرداخته شده است. از این رو تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

.

کاربرد تخته شاسی

همانطور که اشاره شد تخته شاسی یکی از لوازم تحریری می‌باشد که توانسته کاربرد بسیاری را با خود به همراه داشته باشد. از این رو افراد در رده‌های سنی مختلفی و با شغل‌های متفاوتی آن را برای خود تهیه می‌کنند.
به عنوان مثال امروزه در بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی شاهد استفاده از آن توسط مجری‌ها هستیم که از آن به عنوان نگه داشتن مطالب خود که در داخل برگه‌ها نوشته شده اند، استفاده می‌کنند.

همچنین کلاس‌های هنری و آموزشی بسیار زیادی نیز وجود دارند که از سایزهای مختلف این وسیله بهره می‌برند. از این رو به خاطر کارکرد گسترده ای که از آن شاهد هستیم، فرد مصرف کننده باید راهنما و نکات مختلف را در رابطه با آن بدانند.

.

راهنمای خرید تخته شاسی

در راهنمای خرید تخته شاسی باید به اصل‌های مختلفی توجه شود که از آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • جنس تخته شاسی
  • نوع و مدل تخته شاسی
  • سایز تخته شاسی

.

جنس تخته شاسی

اولین موردی که اهمیت بالایی را دارد جنس تخته شاسی شما می‌باشد. تخته شاسی که انتخاب می‌کنید نه تنها باید بتواند بادوام و محکم باشد بلکه باید این قابلیت را داشته باشد تا از وزن سبکی بهره مند گردد. استحکام از آن جهت مورد نیاز است تا در هنگام نوشتن هیچگونه آسیبی متحمل آن نشود و علت وزن پایین آن نیز این بوده که راحت بتوانید آن را حمل کنید.

به همین علت مناسب ترین تخته‌ها آن هایی هستند که از جنس پلاستیک و مقوا می‌باشند. این جنس هم می‌تواند از خود مقاومت به نمایش بگذارد و هم در حمل آن با هیچگونه مشکلی رو به رو نخواهید شد. همچنین امروزه پلاستیک هایی برای ساخت زیر دستی‌ها به کار می‌روند که گرد و خاک را به خود جذب نمی‌کنند و در صورت کثیف شدن به راحتی قابل تمیز کردن هستند.

.

نوع تخته شاسی

نوع این محصول نیز از دیگر مواردی است که در راهنمای خرید تخته شاسی اهمیت بسیار بالایی را دارد. به طور کلی این تخته‌ها به دو نوع مختلف تقسیم بندی می‌شوند و با نام‌های ساده یا معمولی و کتابی شناخته شده اند.
کتابی کارکرد آسانی را دارد و باید مثل یک کتاب و یا دفتر آن را باز و بسته کنید. کتابی می‌تواند کارکرد مختلفی را داشته باشد و از آنجایی که به دو قسمت تقسیم می‌شوند از یک طرف می‌توانید از آن به عنوان زیر دستی استفاده کنید و طرف دیگر محفظه ای است تا شما بتوانید خودکار و مدارکی که ضروری هستند را نگهداری نمایید.

اگر دانشجو هستید و یا در سمینارهای مختلف حضور دارید، کلاسور کتابی می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

.

سایز از دیگر راهنمای خرید تخته شاسی

سایز نیز مانند موارد قبلی اهمیت بالایی را دارد. اگر قصد خرید تخته شاسی را دارید می‌توانید آن را در ابعاد و اندازه‌های مختلف پیدا کنید. تولید زیر دستی‌ها بستگی به سایز برگه‌ها دارد و شما می‌توانید آن را در ابعاد B5، B4، A5،  A4، A3 و… پیدا کنید.
همچنین اندازه تخته‌ها کمی بزرگ تر از سایز برگه‌ها می‌باشند تا افراد راحت تر بتوانند از آن بهره ببرند. از این رو پیش از انتخاب تخته شاسی به کاربردی که می‌خواهد داشته باشد دقت کنید تا سایز مناسب آن را انتخاب کنید.

.
منابع :
.https://www.chapkhone.info

بخش‌های مرتبط

مجله والدین و کودک

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت