انتخاب مبلمان اداری مناسب در معرفی کلاس کاری شرکتها اهمیت فراوان دارد، به گونه ای که بد سلیقگی یا انتخاب ناآگاهانه، میتواند در دید افرادی که برای حضور در جلسات وارد شرکت میشوند اثر گذاشته و کوچکترین اشتباه، اعتبار یک شرکت بزرگ را زیر سوال ببرد. به علاوه، بالا بودن قیمت مبلمان اداری بر اهمیت دقت در انتخاب محصولات باکیفیت میافزاید. در این گزارش شما را با 5 نکته اساسی در انتخاب و خرید مبلمان اداری مناسب آشنا خواهیم کرد.
.
نکته اول؛ به محیط کار و تعداد افراد توجه کنید
آیا یک شرکت بزرگ هستید و یا یک شرکت کوچک که در روز چند مراجعه کننده بیشتر ندارید؟ این سوال را پرسیدیم تا بدانید اولین و مهم ترین نکته ای که باید درنظر بگیرید تعداد صندلی موردنیاز میباشد. مبلمان اداری از نظر تعداد افراد، در انواع ستهای تک، دو، سه، چهار، پنج و هفت نفره تولید میشوند. بنابراین بسیار اهمیت دارد که متناسب با تعداد نفراتی که قرار است از مبلمان استفاده کنند، مبلمان اداری موردنظر را خریداری نمایید. بعلاوه بسته به اهمیت هر قسمت و نوع رابطه ای که افراد آن بخش با مشتریان دارند، باید مبلمان اداری متناسب با آن را درنظر بگیرید. به عنوان مثال، اتاق مدیریت و اتاق جلسات، رسمی ترین مکان هر شرکتی به حساب میآیند و باید رسمی ترین مبلمان ممکن را برای چنین مکان هایی انتخاب کنید. مبلمان مورد استفاده در این مکانها بهتر است دارای رنگ هایی مثل سفید، خاکستری، قهوه ای و مشکی بدون طرح باشند، اما برای مکانهای دیگر بسته به نوع کار، میتوان از مبلمان اداری با رنگهای زنده تر و حتی طرح دار استفاده کرد.
.
نکته دوم؛ میزان فضای موجود را در نظر بگیرید
درنظر داشته باشید که قبل از خرید مبلمان اداری ، باید فضای موجود برای قرار گرفتن آنها را مشخص کرده و همچنین به حرکت راحت و سریع کارکنان در این فضا توجه نمایید. البته صرفاً داشتن فضای کافی نمی تواند دلیل مناسبی برای انتخاب مبلمان با تعداد بیشتر و یا حجم بزرگ تر و تنوع مدل بالاتر باشد. برای بانک، رستوران و شرکتهای مشابه بهتر است یک مدل مبل انتخاب کرد چرا که ایجاد هماهنگی در بین اجزای دفتر کار، به عنوان یک عامل مهم در افزایش حس اداری بودن فضا تأثیرگذار است.
.
نکته سوم؛ اهمیت جنس روکش و کیفیت پارچهها در طراحی محیط
روکش مبلمان اداری عموماً از جنس چرم و پارچه میباشد که در مدلهای جدید در انواع طرحهای مختلف تولید شده و میتواند هر سطح توقع و انتظار مشتریان را برآورده نماید. البته همانطور که اشاره شد، عمدتاً انتخاب مبلهای پارچه ای طرح دار برای مکانهای رسمی مانند ادارات متداول نمی باشد. علاوه بر جنس روکش، جنس بدنه و نوع فریمها هم تنوع بالایی دارند، اما استفاده از فریمهای فلزی یا چوبی به همراه ترکیبشان با پارچه و چرم میتواند طرحهای جذابی را به وجود آورد، بدون آنکه در اداری بودن محیط خللی ایجاد کند. در بیشتر موارد، جنس نشیمنها از فوم سرد پلی اورتان یا ابر سرد قالبی میباشد. این مواد عمر بالایی دارند و باعث افزایش دوام و حفظ ظاهر محصولات میشوند.
.
نکته چهارم؛ به راحتی و ارگونومی بودن مبلمان دقت کنید
عرض، عمق و ارتفاع از سطح زمین، یکی از مهم ترین عوامل تأثیرگذار در ایجاد راحتی و کم کردن احساس خستگی در روز کاری است. درنظر گرفتن این موارد، اهمیت دقت به ارگونومی را دوچندان میکند. به عنوان مثال استاندارد بودن سفتی نشیمن، پشتی، زاویه مناسب بین تکیه گاهها و فاصله نشیمن از زمین میتواند بر حفظ سلامت افراد و افزایش بازدهی آنان موثر باشد. شخص میتواند در صورت نیاز ارتفاع صندلی را کم و زیاد کند و یا پشتی را عقب جلو نماید که در صورت استفاده طولانی مدت، خسته کننده نباشد. درنظر گرفتن این موارد میتواند منجر به خرید مبلمان اداری استاندارد شود.
.
منبع: https://www.zanbil.ir