وسایل لازم برای میکس و مسترینگ

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

1.کامپیوتر:

برای اینکه در زمینه میکس و تولید محصول دچار هیچگونه مشکلی نشویم بایستی کامپیوتر ما دارای امکانات زیر باشد:

⇠ پردازشگر COREi 3

⇠ 4گیگابات RAM

⇠ حداکثر 100 گیگا بایت فضای کافی روز هاردیسک

⇠ کارت صدا (Audio Interface) دارای فانتو پاور

موضوع مهمی که در مورد کارت صدا باید دانست این است که اکثر کارت‌های صدای که در بازار است براس مصرف کنندهای عادی می‌باشد امکان پخش صدا در بعد استریو که دارای یک خروجی برای اسپیکر چپ و یک خروجی دیگر برای اسپیکر راست است و نیز ضبط صدا با کیفیت 16 بیت را دارند.

هم اکنون نوع‌های گوناگونی از کارت‌های صدای حرفه ای و نیمه حرفه ای با امکان ضبط 24 بیتی صدا (و شاید بیشتر از آن) را دارند در بازار قابل خریداری است. که با متصل کردن آن به کامپیوتر خود می‌توانید کاری با کیفیت عالی تولید کنید و نیز کارت‌های صوتی پیشرفته تر نیز قابلیت ضبط هم زمان دو یا چندین ماخذ صوتی را به وسیله ورودی‌های گوناگون را دارند برای ضبط هم زمان اچراهای گروهی مورد استفاده تان است.
.

2.نرم افزار:

برای میکس و تدوین صدا نیازمند نرام افزاری هستیم که در اصطلاح به آن دی ای دبلیو (DAW) می‌گویند و یا به زبان دیگر کارگاه صدای دیجیتال
نرم افزارهای گوناگون دی ای دبلیو به وسیله محیط گرافیکی که دارند ارتباط بین کامپیوتر و سخت افزار را برای ضبط صدا دیجیتال به وجود می‌آورند.
تعدادی از نرم افزارهای مربوط در این زمینه(میکس) عبارتند از:

⇠ Ableton Live: قابلیت نصب بر روی ویندوز و مکینتاش

⇠ – Audacity: این نرم افزار رایگان و قابل استفاده بر روی ویندوز، مکینتاش و لینوکس است.

⇠ Cakewalk SONAR: قابلیت نصب بر روی ویندوز

⇠ GarageBand: قابلیت نصب بر روی مکینتاش

⇠ Pro Tools: قابلیت نصب بر روی ویندوز و مکینتاش

⇠ Steinberg Cubase: قابلیت نصب بر روی ویندوز و مکینتاش

⇠ Fl Studio : قابلیت نصب بر روی ویندوز مکینتاش و سیستم عامل اندروید

به غیر از این که اکثر نرم افزارهای د‌ی ای دبلیو دارای امکانات زیادی برای میکس و صداگذاری با کمک گرفتن از افکت‌های صدایی دارند، می‌توانند این قابلیت را به وجود آورند که با اضافه کردن یک سری فایل جدید که به آن افزونه می‌گویند حوزه و دامنه افکت‌ها را گسترش دهید.
.

3.میکسر و پری امپ :

⇠ برای استحکام و تقویت سیگنال‌های ضعیفی که از طریق میپکروفن و کارت صدا وارد کامپیوتر می‌شوند نیاز به پری امپ داریم البته شایان ذکر است اکثر کارت‌های صدای حرفه ای دارای پری امپ داخلی هستند

⇠ اما اگر بروی کارت صدا پری امپ وجود نداشت می‌توانیم دستگاه پری امپ را به صورت جداگانه خریداری کنیم و مورد دیگری که برای این کار وجود دارد میکسر صدا است میکسر‌های دو و یا بیشتر ورودی برای صدا هستند و هرکدام از اورودی‌ها به صورت جداگانه دارای پری امپ است لازم است بدانید برای ضبط‌های چندگانه حتما بایست مجهز به میکسر باشید.
.

4.میکروفون:

میکروفون دارای مدل‌های مختلفی است که برای کارهای گوناگون از آن استفاده می‌شود میکروفون‌های داینمیک و کاندنسر از بهترین و پراستفاده ترین نوع میکروفون هستند
.

5.تجهیزات کاربردی دیگر:

که شامل پایه میکروفون – صفحه پاپ – بلندگوهای مانیتور – هدفون و تقویت کننده هدفون می‌باشد که وجود این تجهیزات برای کار میکس و مستر کاملا ضروری است.

.
منابع:
.https://8r8.ir

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت