نکات خرید تجهیزات صدابرداری و آهنگسازی

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

• اولین قدم!

ابتدا باید تصمیم بگیرید که دقیقا در چه سبکی علاقه به فعالیت دارید ، زیرا سخت افزارها و نرم افزارها در سبک‌های موسیقی با یکدیگر متفاوتند . پس قبل از خرید تجهیزات به موارد زیر توجه کرده تاکالایی نا کار آمد نخرید . در نظر داشته باشید پروسه‌ی خرید با توجه به نوسان قیمت ، کمبود تجهیزات خوب ، عدم دانش کافی و مشاوره‌های نامناسب ، قدمی حیاتی می‌باشد.
.

• چگونه گران نخرید ؟

قیمت تجهیزات در اکثر مواقع ، مهم ترین مورد در انتخاب کالاست . بهترین راه برای اطمینان از قیمت واقعی ، مقایسه‌ی قیمت ریالی یک کالا با قیمت فروشگاه‌های معتبر است . برای اطلاع از قیمت دلاری کالا می‌توانید با جستوجوی نام کالا + price مثال (blue robbie price) در گوگل ، قیمت واقعی کالا را بدانید . بنابراین ابتدا از قیمت جهانی مطلع شوید و با در نظر داشتن هزینه واردات کالا ، می‌توانید به نتیجه برسید که آیا اختلاف قیمت یک کارت صدا در ایران با فروشگاه‌های خارجی عادلانه می‌باشد یا خیر ؟!
.

• تبلیغات کاذب و عکس‌های فریبنده !

کمپانی‌ها تلاش می‌کنند محصولات خود را پر زرق و برق در وب سایت‌ها نشان دهند . گاهی عکسهای تبلیغاتی به حدی فریبنده‌اند که با مشاهده‌ی کالا از نزدیک مایوس خواهید شد . پس قبل از خرید ، تجهیزات را از نزدیک دیده تا از ابعاد واقعی و جنس کالا آگاه شوید ؛یا با جستوجوی نام کالا + unboxing (مثال : unboxing blue robbie) در گوگل ، تا حد زیادی از ظاهر و حتی تک تک تجهیزات درون جعبه مطلع شوید.
.

• تعصب افراطی به برندها !

تعصب کاذب روی برخی برندها ،یکی از عادات بد در ترویج راهنمایی‌های نادرست می‌باشد ، این تعصب گاهی باعث اغراق در جایگاه یک کالا شده که این موضوع در بازار خرید و فروش پر رنگ به نظر می‌رسد . همچنین استفاده‌ی فلان آرتیست از فلان وسیله ، دلیل بر کار آمد بودن آن ، برای همه نبوده و زمانی یک کالا برای شما مناسب است که متناسب با سایر تجهیزات و بودجه‌ی شما انتخاب شود.
.

• اعداد و ارقام گوش نواز !

مشخصات فنی هر کالا به صورت اطلاعاتی کاملا تخصصی که برای درک کامل آن نیاز به دانش آکادمیک داریم ، توسط کمپانی‌ها ارايه می‌شود . اما آیا نتایج تست مشخصات فنی همان کالا در استودیوی شما هم یکسان است ؟ و در کل چقدر می‌توان به این اعداد و ارقام که توسط کمپانی‌ها گفته می‌شود اکتفا کرد ؟ با صرف زمانی مختصر و جستجو در اینترنت و کمی تسلط به زبان انگلیسی ، می‌توان به اطلاعات کار آمدی در این زمینه دست پیدا کرد . پس ابتدا تحقیق نتیجه بخش ، و سپس خرید کنید !
.

• کدام تولیدکنندگان بهتر هستند‌ ؟

رقابت در بین تولید کنندگان تجهیزات صدابرداری و آهنگسازی تنگاتنگ است و کمپانی‌ها در تلاشند محصولات خود را به صورت گسترده به بازار عرضه کنند . اما برخی کمپانی‌ها ، متخصص تراند و محصولاتی با درجه‌ی کیفی بالا دارند؛ این کمپانی‌ها فقط در زمینه ای خاص مثلا ، اسپیکر مانیتورینگ مشغول به فعالیت هستند . با اطلاع از این موضوع در هنگام خرید دچار سردرگمی در بین شرکت‌ها نخواهید شد .
.

• همیشه خرید گران قیمت ، خریدی ایده آل نیست !

گاهی به خاطر عدم دانش کافی و مشاوره‌های غلط ، ممکن است به عنوان مثال میکروفون گران قیمتی را برای افزایش کیفیت در ضبط انتخاب کنید ؛ اما در نظر داشته باشید زمانی از ویژگی‌های این میکروفون می‌توان استفاده کرد که سایر تجهیزات ، آکوستیک استودیو و توانایی صدا برداری و میکس ، همگی در یک سطح باشند . پس قبل از خرید با توجه به سایر تجهیزات خود ، نوع نیاز و توانایی فردی بهترین کالا را انتخاب کنید تا به خاطر داشتن امکانات غیر ضروری ، هزینه‌ی بیشتری نپردازید .
.

• از سازگاری کابل‌ها به تجهیزات مطمئن شوید .

تجهیزات با استفاده از کابل‌های گوناگون به یکدیگر متصل می‌شوند . در هنگام خرید فراموش نکنید که تمامی تجهیزات با یکدیگر سازگار و به هم قابل اتصال باشند . پس به سازگاری کابل‌ها و نحوه‌ی اتصال تجهیزات به هم ؛ مانند میکروفون و اسپیکر به کارت صدا و در ادامه کارت صدا به رایانه ، توجه کنید .
.

• ارتقاء تجهیزات امری مهم برای ارتقاء سطح موسیقی است .

همیشه به گونه ای خرید و از وسایل خود مراقبت کنید که در زمان ارتقاء دچار ضرر نشوید زیرا ارتقاء تجهیزات گامی مهم برای ارتقاء کیفیت موسیقی است . در هنگام فروش کالای کار کرده‌ی خود برای آگاهی از حدود قیمت تجهیزات کار کرده می‌توانید با جستجوی کلمه‌ی نام کالا used price + (مثال blue robbie used price) درگوگلقیمت کالای کار کرده را تخمین بزنید . همچنین گاهی خرید وسایل کار کرده عاقلانه تر است اما به شرط اطمینان از سلامت کامل آن . کسب این اطمینان زمان بر است ، پس همیشه در هنگام خرید تجهیزات کار کرده ، به تست در همان لحظه اکتفا نکرده و چندین روز به طور مداوم کالا را مورد آزمایش قرار دهید تا در صورت بروز مشکل ، کالا را مرجوع و دچار ضرر مالی نشوید .
.

منابع:
.http://wavezstudio.com

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت