• درباره

📻 کتاب صوتی:

راز ~راندا برن

راز – نویسنده : راندا برن
این کتاب براساس فیلمی به همین نام نوشته شده‌است؛ و مبتنی بر باور شبه علمی قانون جذب است و مدعی ست که افکار می‌تواند مستقیماً دنیای خارج را تغییر دهد. به این اثر نقدهای فراوانی شده‌است.

این کتاب به 44 زبان ترجمه شده و 21 میلیون کپی آن فروش رفته‌است. جنجال‌های زیادی پیرامون آن وجود دارد و در برنامه‌های متعدد تلویزیونی دربارهٔ آن صحبت شده‌است. فیلمی نیز، به همین نام، ساخته شده‌است.

الیزابت اسکات در نقد این کتاب می‌نویسد: گرچه این کتاب می‌تواند خوشبینی و امکان تغییر را در افراد زنده کند، ولی مثلاً این ادعا که «ما خودمان مشکلات را برای خودمان می‌سازیم» نمی‌تواند توضیح دهد که وقتی کسی در فقر شدید متولد می‌شود، چگونه او خود خالق این شرایط برای خویش بوده‌است؟ او همچنین بیان می‌دارد که قانون جذب از نظر علمی ثابت نشده‌است.

همچنین ادعاهای علمی این کتاب، به ویژه دربارهٔ فیزیک کوانتم، توسط دانشمندان مختلف مانند کریستوفر چابریس و دانیل سایمونز و نیز فیزیکدانِ دانشگاه هاروارد لیسا رندل رد شده‌است. ماری کارمیشل و بِن رادفورد نیز بیان داشته‌اند که «راز» فاقد هرگونه پایه علمی است.

در کتاب راز آمده: فکر و ذهن انسان دنیای اطراف او را شکل می‌دهد و نقش مقتدرانه و بسزایی در آفرینش دنیا دارد. [خلق یا خلقت (create)) شکل‌دهی زندگی] و در دیگر جای از کتاب، دارد: هر طور احساس(fed)) کنید، همان را دریافت و نصیب خود می‌کنید، نه آنچه را که درباره‌اش فکر می‌کنید. و این تناقض حاکی از ضعف در تبیین مسئله هست.

منبع: شنوتو

*️⃣ راهنمای پخش “راز ~راندا برن” در تماشاخانه و مدیاکلاب لیلیت

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید!

2️⃣ پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی از سایت داخلی بصورت رایگان اشتراک‌گذاری گردیده است، که نام منبع آن در پایین توضیحات درج گردیده است. بنابراین محاسبه میزان ترافیک مصرفی اینترنت، طبق مصرف «سایت منبع» محاسبه می‌شود و پلتفرم لیلیت هیچگونه نقش و دخالتی در نحوه محاسبه آن نداشته و متعاقباً هیچگونه سود و منفعتی از آن کسب نمی‌کند.

3️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [پیام‌گیر گوشه چپ صفحه] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت