راهنمای انتخاب و خرید تشک مناسب

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

راهنمای انتخاب و خرید تشک مناسب
امروزه زندگی ماشینی و شغل‌های پشت میزنشینی و تحرک کم باعث شده تا بیشتر افراد از ناراحتی‌های استخوانی و مفصلی از جمله کمردرد رنج بکشند.
از دستورالعمل‌های زیر می‌توانید برای یافتن تشک متناسب وقتی کمردرد مختصری دارید استفاده کنید:

تمایل شخصی نهایتا تعیین‌کننده خرید تشک است
هر تشکی که به شخص کمک کند بدون احساس درد بخوابد، تشکی مناسب برای آن فرد است و تشکی وجود ندارد که برای همه افراد مبتلا به کمردرد کارآیی داشته باشد. مگر تشکی که متناسب با شرایط بدنی فرد باشد. بنابراین افراد بیمار باید خودشان تشکی انتخاب کنند که استانداردهای لازم را دارا باشد.

پرس و جو و تحقیق درباره ترکیبات فیزیکی تشک‌ها
آیا این حلقه‌ها و فنرهای موجود در تشک به تنهایی قادر به حمایت از مهره‌های کمر هستند؟ یا اینکه نیاز به مکمل‌هایی در کنار فنر احساس می‌شود؟ تشک‌های مختلف با تعداد و آرایش‌ لایه‌های مختلف وجود دارند که هر کدام درجات مختلف راحتی و نرمی و فعالیت‌های مختلف را فراهم می‌آورند. عمق تشک‌ها عموما بین 15- 25 سانتیمتر می‌باشد. انتخاب تعداد حلقه‌های موجود در تشک و نوع فوم آن‌ها و عمق تشک همه و همه بستگی به وضعیت و شرایط فرد بیمار دارند.

تشکی پیدا کنید که حمایت کافی از مهره‌های کمر را به عمل آورد
یک تشک خوب در عین اینکه از مهره‌های کمر حمایت می‌کند انحنا و خمیدگی طبیعی آن‌ها را نیز حفظ می‌نماید. در این صورت دردهای ماهیچه‌ای بیماران نیز کاهش می‌یابد. مطالعات اخیر نشان داده‌ که وقتی تشک سفتی متوسطی داشته باشد، نسبت به تشک‌های سفت‌تر سبب ایجاد درد بیشتری در کمر می‌نماید.

وقتی تشکی می‌خرید باید بین مهره‌های کمر و راحتی آن تعادل وجود داشته باشد:
این دو فاکتور به اندازه هم اهمیت دارند، خوابیدن بر روی یک تشک بسیار سفت نیز، می‌تواند سبب ایجاد درد نقاط فشار شود. یک تشک با سفتی متوسط راحت‌تر است، زیرا به شانه‌ها و پهلوها اجازه می‌دهد که کمی در تخت فرو بروید. بیمارانی که احتیاج به تشک سفت‌تر دارند می‌توانند تشکی خریداری کنند که padding ضخیم‌تری داشته باشند.

نسبت به حقه‌های تبلیغاتی نادرست درباره تشک‌ها هوشیار باشید:
زمانی که ادعا می‌شود تشکی طبی یا ارتوپدی است باید دلایل مستند ارائه شود. در ایران تحقیقات زیادی در این زمینه صورت نگرفته است و بیماران خودشان باید تصمیم بگیرند که ویژگی‌های اضافی تشک، آن را راحت‌تر و یا مناسبت‌تر می‌کند یا نه.

در هنگام خرید به قیمت توجه نکنید بلکه کیفیت را در نظر بگیرید:
با توجه به اثراتی که تشک در بدن دارد یافتن یک تشک با کیفیت، بسیار مهم است و می‌ارزد که برای آن هزینه بیشتری کنید و تشکی که حلقه‌های بیشتر و لایه‌های ضخیم‌تر فوم داشته باشد با کیفیت‌تر و گران‌تر نیز می‌باشد. ولی هر تشکی که گران باشد بدان معنا نیست که با کیفیت‌تر خواهد بود.

از فروشگاه‌ها و کمپانی‌های قابل اطمینان خرید کنید:
سرویس‌هایی را که فروشنده در اختیارتان قرار می‌دهند مدنظر بگیرید همانند سرویس حمل و نقل، گارانتی برای تعویض تشک، جابجایی تشک قدیمی. از فروشگاه‌هایی خرید خود را انجام دهید که در صورت نارضایتی از تشک در طی مدت محدودی بتوانید آن را پس دهید و یا تعویض کنید.

دانستن زمان تعویض تشک قدیمی
اگر در قسمت میانی تشکی کیست یا شل شدگی مشاهده کردید زمان تعویض آن فرا رسیده است. قرار دادن لایه‌ای در زیر قسمت شل شده تنها راه‌حل کوتاه مدت است و می‌تواند سبب ایجاد مشکلات بیشتر شود.

قبل از خرید تشک test- run را بر آن انجام دهید:
بهتر است بیماران قبل از خرید تشک انواع مختلف تشک‌ها را در منازل افراد مختلف امتحان کنند. باید کفش‌های خود را در آورند و بر روی تشک مورد نظر برای چندین دقیقه دراز بکشند و اگر تشک دو نفره می‌خرید باید هر دو نفر با هم برای چند دقیقه دراز بکشید تا دریابید برای هر دو نفر راحت است یا خیر. امتحان تشک‌های مختلف مهم است، زیرا کمپانی‌های متفرقه تشک‌های مختلفی با سفتی و لایه‌های متفاوتی می‌‌سازند که ممکن است در درازمدت مشکلات اساسی را برای فرد به‌وجود آورد.

از تشک جدید مراقبت‌های لازم را به عمل آورید:
پیشنهاد می‌شود که به صورت ماهیانه تشک خود را جابجا کنید. تا اینکه اطمینان حاصل نمائید تشک به طور صحیح قرار گرفته است. در این صورت تشک را 180 درجه بچرخانید و به صورت منظم بر طول تشک ضربات آهسته وارد کنید.


دیدن منابع مطالب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود