اهمیت استفاده از فرش دستباف در محیط لاکچری و تجملی

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

اهمیت استفاده از فرش دستباف در محیط لاکچری و تجملی
فرش دستباف در میان همه کفپوش‌های دیگر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و ویژگیهای این هنر ارزنده ایرانی برای بسیاری از ملل و اقوام شناخته شده است.

اما در ادامه مطلب، برخی مزایای محوری فرش دستباف نسبت به سایر کفپوش‌ها از زبان یک پژوهشگر این عرصه بیان شده است که خواندن و دانستنشان خالی از لطف نیست.

1- یقین داشته باشید که چون مواد تشکیل دهنده فرش دستباف از طبیعت گرفته شده و به هیچ وجه از الیاف مصنوعی استفاده نمی‌شود به تامین سلامت جسمانی شما کمک خواهد کرد.پرزهای پشمی قالی با خاصیت الاستیک و فنری خو د حتی نقش یک تشک استاندارد را ایفا می‌نمایند.

2- قالی دستباف تنها کف پوشی است که بر اثر پا خوردن، نور و شست و شو زیبایی‌های آن مضاعف گردیده و هیچ گاه چشم نوازی خود را از دست نمی‌دهد. بالاخص اگر که این قالی با استفاده از مواد رنگزای طبیعی رنگ شده باشد.

3- طرح‌ها و رنگ‌های متنوع قالی دستباف آرامش روحی و روانی شما را تامین و موجبات لذت بردن در زندگی را برای شما فراهم می‌نماید. شما می‌توانید از میان هزاران طرح و نقشه رایج در قالی دستباف ایرانی و با رنگبندی‌های بسیار متنوع آنچه را که باب طبع شماست و از دیدن آن لذت می‌برید انتخاب نمایید.

4- با توجه به استفاده از پشم و ابریشم و پنبه به عنوان مواد اولیه در قالی دستباف هیچگاه شاهد تولید الکتریسیتهٔ ساکن از این کفپوش نخواهید بود، مزیتی که نسبت به بسیاری از کف پوش‌های دیگر ملموس و قابل توجه است.

5- با خرید فرش‌های دستباف نفیس کمک قابل توجهی به حفظ میراث فرهنگی کشورمان نموده و باعث ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی، آرزوها، آرمان‌ها و علایق بافندگان و طراحان فرش خواهید گردید.

6- با آراستن خانه‌های خود به فرش دستباف موجبات زندگی بهتر قریب به 6 میلیون نفر که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از هنر صنعت فرش دستباف ارتزاق می‌نمایند فراهم خواهید ساخت.

7- قالی دست باف نسبت به همهٔ کف پوش‌های دیگر از عمر چند برابری برخوردار بوده و قابلیت بسیار بالایی برای پاکیزگی و تنظیف دارد.

8- خرید فرش دستباف هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است، با خرید فرشهای نفیس دستباف وجوه نقد خود را تبدیل به سرمایه گذاری مطمئن نمایید.

9- اطمینان داشته باشید که فرش دستباف ایرانی روند افزایشی در قیمت داشته لذا از فرصت استفاده نموده و همین امروز قالی مورد نیاز خود را با قیمت مناسب تهیه نمایید.

10- قالی ایرانی باعث رونق بخش کشاورزی و دامپروری و حتی صنعت بالاخص صنعت نساجی است با خرید قالی دستباف عملا” این بخشها هم رونق خواهند یافت.

11- به هنگام خرید فرش دستباف تمام تلاشتان این باشد که از هر سبک و طرحی می‌خواهید انتخاب نمایید مرغوبترین و نفیس‌ترین باشد.با انتخاب کالای نفیس سرمایه گذاری خود را تضمین نمایید.

12- هر ملتی یک کالای نمادین دارد که دنیا آن ملت را با ذکر آن کالا بیاد میآورد فرش دستباف نماد ملت ایران در بین اقوام است و جهان ایران را با قالی آن و قالی را با ایران می‌شناسد.


دیدن منابع مطالب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت