اشتباهات رایج در انتخاب فرش که باید مواظب باشید!

  • مشروح مطلب
  • مطالب مشابه
  • بخش‌های مرتبط

اشتباهات رایج در انتخاب فرش که باید مواظب باشید!
اگر می‌خواهید به تزئین اتاق خود بپردازید بهتر است که در ابتدا فرش‌ها را انتخاب کنید .

1 – انتخاب فرشی که بیش از اندازه کوچک است !
اگر فرشی که برای یک اتاق در نظر می‌گیرید بیش از اندازه کوچک باشد باعث می‌شود که فضای اتاق بسیار کوچک‌تر از آنچه که است ،به نظر برسد .دانیل اوکی طراح دکوراسیون داخلی می‌گوید : فرش را باید به اندازه‌ای در نظر گرفت که مبلمان و دیگر وسایل دور تا دور آن جا بگیرد و تا آنجایی بزرگ باشد که زمانیکه روی مبل می‌نشینیم ،پاهایمان روی زمین قرار نگیرند .مخصوصا اینکه این نکته در اتاق نشیمن باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.
آمبر لیوس طراح داخلی هم در این باره می‌گوید : در اتاق خواب باید اندازهٔ فرش طوری باشد که زمانیکه از خواب بیدار می‌شوید و پای خود را روی زمین می‌گذارید ،پایتان روی فرش قرار گیرد .

2 – خالی نگذاشتن کناره‌های دیوار !
دانیل اوکی می‌گوید : از اینکه لبه‌های دیوار را خالی بگذارید نترسید چرا که این کار چیدمان و فضا را زیباتر نشان می‌دهد وبه این ترتیب اتاق را به اندازه‌ای که لازم است از فرش پر کنید .

3 – استفاده نکردن از چند تکه قالیچه کوچک در یک اتاق!
بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که به جای استفاده از چند تکه فرش و قالیچهٔ کوچک ،از یک فرش بزرگ در اتاق استفاده کنند که این یا به دلیل قیمت آن می‌باشد و یا دلایلی دیگر دارد. لیوس در این باره می‌گوید به جای یک فرش از چند تکه قالیچه در یک اتاق استفاده کنید و با این کار نه تنها فضای اتاق را زیباتر نشان می‌دهید بلکه به راحتی می‌توانید هر کدام را جا به جا کنید و به راحتی آن‌ها را که احیانا توسط فرزندان یا حیوانات خانگی اتان کثیف شده است را بشورید .

4 – تکان خوردن فرش
اینکه فرش در جای خود ثابت بماند و تکان نخورد بسیار مهم می‌باشد که این کار تنها با استفاده از چسباندن ترمز فرش پشت آن میسر نمی‌شود و گاهی اوقات لازم است که پایهٔ یکی از وسایل را روی آن قرار داد تا ثابت بماند .

5 – انتخاب نکردن طرح مناسب برای فرش هر اتاق
دانیل اوکی می‌گوید : اینکه فرش اتاق بهتر است چه طرحی داشته باشد بسیار مهم می‌باشد .مثلا برای اتاقی که دیوارهای آن قهوه‌ای و تیره می‌باشد بهتر است از فرشی روشن استفاده شود ،تا فضای اتاق را شادتر نشان دهد.

6 – انتخاب فرش در مرحلهٔ آخر
اگر می‌خواهید به تزئین اتاق خود بپردازید بهتر است که در ابتدا فرش‌ها را انتخاب کنید .فرش وسیله‌ای از هر اتاق می‌باشد که به همه چیز اتاق ربط دارد و شما را در طراحی و دکوراسیون خانه یاری می‌کند و کار را برایتان راحت‌تر خواهد کرد .( تا زمانی که فرش را نخریده باشید نمی‌توانید دیگر وسایل اتاق را خریداری کنید )
لیوس هم در این باره می‌گوید : هنگامی که ما مشغول طراحی و چیدمان یک اتاق می‌شویم در ابتدا فرش را انتخاب کرده و می‌اندازیم و بعد هم پرده اتاق را زده و در آخر دیگر وسایل را انتخاب می‌کنیم.

7 – به دنبال یک فرش ارزان قیمت
اگر به دنبال یک فرش ارزان قیمت و مقرون به صرفه می‌باشد بسیار اشتباه می‌کنید .دنیل اوکی می‌گوید : بهتر است به جای یک فرش به درد نخورد و تعویض مرتب آن ،از همان ابتدا یک فرش از جنس خوب بخرید .مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد .فرش اگر جنس خوبی نداشته باشد و ارزان باشد بعد از مدتی مثل یک گلیم به نظر می‌رسد .


دیدن منابع مطالب

بخش‌های مرتبط
مجله هنرمجله دانستنی‌های هنر

ژورنال‌های لیلیت

مجموعه‌ای جامع از مجلات دانستنی‌ها و مطالب مفید با موضوعات گوناگون و متنوع

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت

error: هشدار ⚠️ محتوا محافظت می‌شود