• درباره

📻 کتاب صوتی:

داستان نگهبانان واچ‌من، هیرولیک6 ~روایی

قسمت ششم از هیرولیک با داستان نگهبانان واچ‌من

در اکتبر 1985، وقتی آمریکا و شوروی در دوران جنگ سرد به سر می‌برند، ادوارد بلیک به قتل می‌رسد و رورشاخ کشف می‌کند که او یکی از نگهبانان به نام «کمدین» است که برای دولت کار می‌کرده. رورشاخ که اعتقاد دارد قتل کمدین حرکتی برای نابود کردن قهرمانان است، به سایر نگهبانان: نایت آول دوم، آزیمندیس، دکتر منهتن و سیلک اسپکتر دوم هشدار می‌دهد؛ اما کسی او را جدی نمی‌گیرد.

اما وقتی دکتر منهتن به خاطر اتهامی که در یک برنامهٔ تلویزیونی به او زده می‌شود، زمین را به مقصد مریخ ترک می‌کند و به آزیمندیس در شرکت تجاری‌اش سوء قصد می‌شود و خود رورشاخ به اتهام قتل مولوخ (به انگلیسی: Moloch) یکی از خلافکاران قدیمی، بازداشت می‌شود، به نظر می‌رسد که اعتقاد رورشاخ درست بوده‌است.

نایت آول و سیلک اسپکتر دوم در نتیجهٔ این وقایع، دوباره لباس قهرمانی می‌پوشند و رورشاخ را از زندان آزاد می‌کنند. دکتر منهتن به زمین بازمی‌گردد و به همراه سیلک اسپکتر زمین را ترک می‌کند و در طی گفتگویی با یکدیگر، انسانیت و نجات زمین برای دکتر منهتن اهمیت می‌یابد.

رورشاخ و نایت آول، روی زمین به کشف راز قتل کمدین ادامه می‌دهند و در می‌یابند که آزیمندیس پشت این ماجرا بوده. رورشاخ تمام حقایق را در دفتر خاطراتش می‌نویسد و آن را برای نشریهٔ مرزنشین جدید[4] می‌فرستد و به همراه نایت آول به پایگاه آزیمندیس در قطب جنوب می‌روند.

در آنجا، آزیمندیس توضیح می‌دهد که نقشهٔ او، جلوگیری از جنگ هسته‌ای قریب‌الوقوع آمریکا و شوروی، با شبیه‌سازی حملهٔ فضایی‌ها بوده. به این ترتیب که آن‌ها را در مقابل خطری بزرگ‌تر، متحد کند.

او همچنین اعتراف می‌کند که قتل کمدین، اتهام دکتر منهتن و اتهام رورشاخ همگی توسط او صورت گرفته و سوء قصدی که به خودش شده بود نیز نمایشی بوده‌است.

وقتی دکتر منهتن و سیلک اسپکتر دوباره به زمین بر می‌گردند، می‌بینند که بخشی از نیویورک توسط موجودات فضایی نابود شده‌است. آن دو نیز به پایگاه آزیمندیس می‌آیند و در آنجا، آزیمندیس به آن‌ها اخبار اتحاد آمریکا و شوروی را که از شبکه‌های تلویزیونی مختلف پخش می‌شود نشان می‌دهد. آن‌ها وقتی موفقیت آزیمندیس در جلوگیری از جنگ را می‌بینند، توافق می‌کنند که در این رابطه سکوت کنند. اما رورشاخ نمی‌پذیرد و می‌خواهد حقیقت را به مردم بگوید. در نتیجه توسط دکتر منهتن کشته می‌شود…

برگرفته از: کتاب داستان های کمیک /
کاری از کانال هیرولیک با همکاری فائقه تبریزی و بردیا برج /
طراح کاور: نسرین شمس /
با صدای: فائقه تبریزی

منبع: شنوتو

*️⃣ راهنمای پخش “داستان نگهبانان واچ‌من، هیرولیک6 ~روایی” در تماشاخانه و مدیاکلاب لیلیت

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید!

2️⃣ پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی از سایت داخلی بصورت رایگان اشتراک‌گذاری گردیده است، که نام منبع آن در پایین توضیحات درج گردیده است. بنابراین محاسبه میزان ترافیک مصرفی اینترنت، طبق مصرف «سایت منبع» محاسبه می‌شود و پلتفرم لیلیت هیچگونه نقش و دخالتی در نحوه محاسبه آن نداشته و متعاقباً هیچگونه سود و منفعتی از آن کسب نمی‌کند.

3️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [پیام‌گیر گوشه چپ صفحه] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت