• درباره

📻 کتاب صوتی:

مخترع ~نمایشنامه

این نمایش به داستان مردی می‌پردازد که مخترع است ولی هرگز نتوانسته اختراعاتش را ثبت کند به همین دلیل هیچکس حتی نامزدش او را باور ندارند و این موضوع او را زجر می‌دهد و…
نظام های حقوقی، تعاریف متفاوتی از مخترع ارایه نموده اند: از یک دیدگاه مخترع کسی است که برای اولین بار در ذهنش راه حل مشکل خاص ظهور کرده و او نیز راه حل مذکور را به صورت محصول یا فرآیندی تجسم مادی بخشیده است. سیستم‌های حقوقی نظیر سیستم ایالات متحده آمریکا این تعریف را از مخترع ارائه داده‌اند.(first to invent).
ثبت اختراع امتیازی است که دولت و یا موسسه خاص در یک کشوربه مبتکران و مخترعان برای ایجاد یک ابداع نو و جدید که از نظر اقتصادی حائز اهمیت باشد اهدا می‌کند. ثبت اختراع به طور کلی تولید و یا فرآیندهایی را در بر می‌گیرد که شامل جنبه های تکنیکی یا عملکرد جدید باشد. در واقع ثبت اختراع، هر نوع بهره برداری مالی و اقتصادی از ابداع تا مدت زمان خاصی را در اختیار متکبر قرار داده و حق مالکیت آن را از دیگران سلب می‌کند. در هر کشوری ثبت اختراع جزء حقوق داخلی آن کشور محسوب می‌شود و امتیازاتی از طرف کشور مربوطه در اختیار فرد متکبر قرار می‌گیرد . در صورتی که ثبت اختراع جنبه بین المللی داشته باشد از حقوق بین المللی برخوردار شده، سایر کشورها را از دخل و تصرف در ابداع ایجاد شده منع می‌کند. اثری به عنوان پتنت قابل ثبت است که در سطح جهانی نو و جدید باشد و در ضمن ظرفیت کاربرد صنعتی داشته و در شاخه علمی مربوط به خود به صورت عام بکار گرفته شود. شیوه نگارش ثبت اختراع از اهمیت خاصی برخوردار است که می‌تواند نقش موثری در پذیرش ثبت نام داشته باشد.

با صدای: نگین خواجه نصیر، سینا نیکوکار، نازنین مهیمنی

منبع: شنوتو

*️⃣ راهنمای پخش “مخترع ~نمایشنامه” در تماشاخانه و مدیاکلاب لیلیت

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید!

2️⃣ پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی از سایت داخلی بصورت رایگان اشتراک‌گذاری گردیده است، که نام منبع آن در پایین توضیحات درج گردیده است. بنابراین محاسبه میزان ترافیک مصرفی اینترنت، طبق مصرف «سایت منبع» محاسبه می‌شود و پلتفرم لیلیت هیچگونه نقش و دخالتی در نحوه محاسبه آن نداشته و متعاقباً هیچگونه سود و منفعتی از آن کسب نمی‌کند.

3️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [پیام‌گیر گوشه چپ صفحه] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت