• درباره

📻 کتاب صوتی:

زائر کعبه ~علیرضا‌حنیفی

این نمایش درباره کاروانی است که برای زیارت خانه خدا به مکه رفته اند و رییس کاروان زهیر است. او بسیار آشفته و نگران است و عجله زیادی برای بازگشت به خانه دارد…
زیارت، جذبه است و جذبه از مقوله عشق. آنجا که انسان از پای می‌افتد و می‌رود که در گرداب سکون و یاس و فسردگی نابودشود، براق زیارت او را به فضای عطرآگین امید و ایمان رهنمون می‌شود. زیارت نشستن بر براق اشتیاق است و مظهری از اعجاز عشق; و بالاخره زیارت مکتب است; مکتبی دارای متعالی ترین اندیشه ها و اصول عملی که اگر با آداب و شرایط آن انجام شود می‌تواند یکی از زیباترین حرکتهای معنوی را ترسیم کند. کعبه یادگار قهرمان توحید و بت شکن تاریخ پیامبر بزرگ الهی ابراهیم(ع) است. زائران بیت الله در کنار آن هاجر و اسماعیل(ع) را مشاهده می‌کنند که عظیم ترین و عارفانه ترین نقش توحیدی خویش را در تاریخ بشریت ترسیم کرده اند. جای جای سرزمین وحی حکایتی شنیدنی از عرفان، عشق، امید و تسلیم محض در برابر خداوند هستی بخش دارد و زائر همواره آنان را در حرکت و عمل خویش حاضر و شاهد می‌بیند. آنجا که لبیک می‌گوید، دعوت ابراهیم(ع) را اجابت می‌کند و خود را قطره ای از دریای بیکران این آیه شریفه می‌داند که فرمود:

«واذن فی الناس بالحج یاتوک رجالا وعلی کل ضامر یاتین من کل فج عمیق (5); و میان مردم آوای حج برآور تا مردم پیاده و سواره و از هر راه دور به سوی تو جمع آیند.
آن هنگام که زائر در مقام ابراهیم(ع) به نماز می‌ایستد و به نیایش و رازونیاز با پروردگار می‌پردازد، اقتدا به ابراهیم(ع) را فرامی گیرد. وقتی که خود را در سعی صفا و مروه در نقش هاجر و همراه او می‌بیند ایثار سرخ یک مادر را نمایش می‌دهد. آن هنگام که شاهد قربانگاه اسماعیل(ع) و صبر و پایداری او در مقابل فرمان الهی می‌شود (6)، یاد تسلیم ابراهیمی و شکوه ایمان اسماعیلی را در خاطره زنده می‌کند.
و بالاخره آنجا که، همچون ابراهیم، برائت و بیزاری خویش را از مشرکین و شیاطین اغواگر اعلام می‌دارد: «قدکانت لکم اسوه حسنه فی ابراهیم والذین معه اذ قالوا لقومهم انا برآوا منکم و مما تعبدون من دون الله (7); برای شما بسیار پسندیده و نیکوست که به ابراهیم و اصحابش اقتداکنید که آنها به قوم مشرک خود گفتند ما از شما و بتهای شما که به جای خدا می‌پرستید بکلی بیزاریم.
اینها همه خود نشان دهنده نقش الگوها در حرکتهای عملی اسلام و درسهای زائران کوی دوست است که حاجی مسلمان از محضر منادی بزرگ توحید فرامی گیرد.

با صدای: عباس وفایی، سینا نیکوکار، فریبا متخصص

منبع: شنوتو

*️⃣ راهنمای پخش “زائر کعبه ~علیرضا‌حنیفی” در تماشاخانه و مدیاکلاب لیلیت

1️⃣ درصورت استفاده از فیلترشکن/پروکسی روی دستگاه خود، بهتر است آن را غیرفعال کنید!

2️⃣ پادکست‌ها و کتاب‌های صوتی از سایت داخلی بصورت رایگان اشتراک‌گذاری گردیده است، که نام منبع آن در پایین توضیحات درج گردیده است. بنابراین محاسبه میزان ترافیک مصرفی اینترنت، طبق مصرف «سایت منبع» محاسبه می‌شود و پلتفرم لیلیت هیچگونه نقش و دخالتی در نحوه محاسبه آن نداشته و متعاقباً هیچگونه سود و منفعتی از آن کسب نمی‌کند.

3️⃣ درصورت وجود هرگونه مشکل در پخش، لطفاً از طریق گزینه [پیام‌گیر گوشه چپ صفحه] ، مورد را به ما اطلاع دهید.

اَپ لیلیت

دریافت رایگان اپلیکیشن لیلیت